Wanneer was jij/waren jullie eruit wat de naam van je kindje zou worden? Wij dachten er helemaal uit te zijn, maar nu 3 weken voor uitgerekende datum begin ik toch weer te twijfelen tussen de laatste 2 namen die wij over hadden. De tijd begint nu toch wel een beetje te dringen dus vandaar mijn vraag. Wanneer werd bij jou de naam definitief?
1 week geleden hebben wij besloten. Ik twijfelde (en nog steeds wel een heel klein beetje) ook echt tot het eind tussen twee namen.
De roepnaam eigenlijk al van rond de 16 weken.. (toen ik eenmaal wist dat het een jongetje zou worden). Ik vond toen maar heel weinig jongensnamen echt leuk (en nog steeds) maar bij eentje had ik wél echt een goed gevoel. Dat is ook niet meer veranderd dus zodoende dat het die naam ook wordt. Wat betreft tweede naam daar heb ik heeeel lang over gedacht.. ben nog steeds niet 100% zeker van mijn keuze (ik heb geprobeerd gisteren een knoop door te hakken).
Rond 18 weken waren wij er wel uit.. Tenminste, de jongensnaam.. Met de 20 weken echo hoorde we dat het een jongetje werd en toen hebben we ook niet meer verder nagedacht Met 32 weken had ik nog een echo, nog even laten checken of het echt een jongetje was just to be sure
Een uur na de geboorte. Ook wij twijfelde heel erg tussen twee namen.... En ben nog iedere dag blij dat we voor deze naam zijn gegaan!
Bij beide kinderen pas na de geboorte, de eerste na een nachtje slapen en bijkomen vd slopende bevalling; de tweede een uur na de bevalling ongeveer (bevalling was appeltje/eitje). En met zoon nr drie zal het definitieve besluit wrs ook pas na de geboorte genomen worden denk ik. Ik vind het ook wel wat hebben, ik heb het gevoel dat we daardoor echt de meest passende naam aan onze kinderen hebben gegeven.
Namen stonden al jaren vast. Toch is na 12 weken de naam voor een meisje veranderd. We krijgen een jongetje en heb het lastig met onze naam. Ik kom alleen ook niet op een andere naam.. En al deed ik dat, lief houdt voor bij stuk. Onze zoon heet ...... Ik hou het er maar op dat ik het eng vind dat alles nu zo echt is en de naam ook definitief. Ik ben namelijk ook niet in staat om te beslissen over de kleur laminaat, behang, verf etc etc
Ik denk dat wij dan ook maar gewoon wachten tot ze geboren is en dan kiezen uit de 2 namen die wij over hebben. Jongensnamen vind ik zoveel makkelijker, daar waren we met dag 1 al uit..
Hier met 27 weken. Maar ik snap dat jullie wachten tot na de geboorte. Gewoon kijken welke naam erbij hoort zeg maar.
Toen we even gingen brainstormen een lijstje gemaakt en toen alles afgegaan en bij 1 naam waren we meteen "verkocht" dus dat is m geworden.. ze krijgt ook een 2e naam dat was sophie omdat we dat zo mooi vinden maar hebben samen voor een 2e naam gekozen die we eigenlijk meteen al hadden in het begin van de relatie .. we hadden steeds gedacht dat dat de eerste naam zou worden maar een andere naam heeft toch gewonnen haha dus nu is het haar 2e naam Hadden haar 1e naam trouwens toen we wisten dat we een meisje kregen! Die kwam er gwn bij op t lijstje en dat was m meteen
Een dag voor de geslachtsbepaling hadden we nog een lijstje met namen. Toen we het geslacht eenmaal wisten, keken we elkaar aan en zeiden we eigenlijk hetzelfde. Geen twijfel dus gelukkig, maar het is puur een gevoel. Hopelijk heb je toch snel die zekerheid.
Gelijk toen we wisten dat ik zwanger was, dus was 4 weken ofzo. Ik vond deze naam supermooi en vroeg aan mijn man wat vind je van T. ook hij was gelijk verkocht en we wisten dat dit DE naam is en ook geen enkele twijfel over geweest. Jongensnaam was een stuk lastiger geworden, maar hadden zoiets ach het word zeker een meisje, heel raar hahaha.
Hier bij onze meiden na de 20 weken echo, rond 20-24weken. Bij onze knul rond 16 weken. Ik twijfelde met 39 weken nog, maar vl wilde geen andere naam uiteindelijk heel blij dat we bij die naam zijn gebleven!
Voor een jongen (en dat wordt het ook) wisten we het al voordat ik zwanger was, met 16 weken wisten we wat het wordt en we hebben het er daarna eigenlijk niet meer over gehad, stond gewoon al vast.
Ik ben nog niet eens zwanger en we hebben alle namen al voorbij zien komen. Voor een meisje weten we het wel maar voor een jongen; mijn man vind niks leuk. Zal je net zien dat we een jongetje gaan krijgen