Hoi meiden. Wij weten nog niet wat het geslacht is van ons 2e kindje maar we zijn al wel aan het nadenken over namen. Voor een jongetje wisten we het eigenlijk gelijk, maar voor een meisje is wat moeilijker. Nu had ik een meisjesnaam in mijn hoofd die ik heel mooi vind. Helaas vind manlief die niet mooi Daarna een andere naam in gedachten die ik super leuk vind en die niet zo heel vaak voorkomt. Ook mijn man vond die naam wel leuk. Hij was er niet gelijk enthousiast over maar vond t wel leuk klinken. Ik de naam aan mijn moeder verteld omdat we haar willen vernoemen als het een meisje is... zegt ze ineens: nee, ik vind het geen mooie naam! Als zij hem niet mooi vind is voor mij de lol er ook wel af... Ik heb nog 1 optie over op dit moment die zowel mijn man als mijn moeder mooi vinden. Ik vind het zelf ook een hele mooie naam, maar wel één die heel vaak voorkomt en ik denk nog steeds vaak aan die andere 2 namen die mijn man en moeder dus niet mooi vinden. Gelukkig hebben we nog tijd genoeg om erover na te denken maar ik vroeg me af hoe jullie erover denken? Zouden jullie de naam gelijk laten varen als je moeder het bijv. geen mooie naam vind? of echt doen wat je zelf wil?
Ik zou voor de naam gaan die jij en je man mooi vinden Het is jullie kindje Mijn moeder vind de naam die ik gedachte heb voor ons kindje ook niet mooi het is dan wel een islamitische naam ik ben zelf nl wel bekeerd. Maar het is altijd nog jullie keuze
Als je je moeder wil vernoemen, zou ik haar mening wel meenemen in het besluit. Bij een naam zonder vernoeming niet.
Als je echt graag je moeder wilt vernoemen en zij wil dat liever niet zou ik het niet doen. Dan is het hele idee van vernoemen er eigenlijk ook wel een beetje af. Maar als je een naam wilt geven omdat jij en je man die mooi vinden zou ik echt absoluut niet naar je moeder luisteren. Het is jouw kind niet haar kind. Zij heeft haar kind(eren) al een naam kunnen geven en ze heeft daar nu geen enkele inspraak meer in. Maar dat ben ik, ik zou me persoonlijk niks aantrekken van wat mijn moeder van een naam vindt.
Bedenk je daarbij dat veel mensen aan een naam moeten wennen. Mijn schoonouders zien het liefst geen Engelse namen (terwijl mijn vriend een Engelse naam heeft ). Wij hebben bewust gekozen voor een Engelse naam omdat dat internationaal makkelijker is en natuurlijk omdat we het een mooie naam vinden. Ze gaan de naam vanzelf met het kindje associëren en hebben daar nu nog geen beeld bij. Als je een half jaar na de geboorte kijkt, zullen ze aan de naam gewend zijn. En natuurlijk zouden ze zelf iets anders hebben gekozen en dat is maar goed ook. Het is toch niet leuk en praktisch als iedereen hetzelfde heet?