Zelfde beginletter als ouder(s)

Discussion in 'Babynamen' started by Mlissa, Feb 17, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mlissa

Mlissa Actief lid

Apr 28, 2014
    219
    1
    18
    Zouden jullie expres niet kiezen voor een naam met dezelfde beginletter als de ouders? Mijn vriend en ik beginnen allebei met een "M" en we vinden veel namen met een "M" ook heel mooi!

Enige nadeel die ik kan bedenken is dat het onhandig is met post. Maargoed hoeveel post krijg je tegenwoordig nog? :p

Zouden jullie het wel of niet doen?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Ik zou gewoon een naam met een M kiezen als jullie dat mooi vinden. Misschien wel een tweede naam erbij zodat je verschillende voorletters hebt?

In de familie hebben we een gezin en daar hebben ze alle 5 een naam met een J :). Wel met allemaal een tweede naam met een andere letter ;). Bij mijn man in het gezin hebben de 4 kinderen dezelfde letter (maar ook weer meerdere namen met dus een andere letter)

3. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Als DE naam voor jullie met een M begint zou ik het gewoon doen, ik zou het niet alleen doen om dezelfde beginletter te hebben, zonder dat je echt iets met de naam hebt.

4. mamavan2moppies

mamavan2moppies Actief lid

Feb 15, 2016
    193
    80
    28
    haarlem
    Mijn man en ik hebben ook dezelfde voorletter van eerste naam. Gelukkig andere tweede namen dus met post is het meestal wel duidelijk. Dus idd optie andere letter voor begin tweede naam.

Wij hebben er overigens wel voor gekozen onze kinderen namen met andere voorletters te geven.

Wel onduidelijk met chocoladeletters wat van wie is:).

5. Mss86

Mss86 Fanatiek lid

Nov 24, 2015
    1,018
    157
    63
    Ik heb dezelfde beginletter als mijn moeder, is nooit echt handig geweest.. Met post inderdaad, maar ook bijv bij de huisarts of apotheek is hier wel eens iets door mis gegaan. Nooit grote 'problemen', maar dit kan soms wel ten koste gaan van privacy voor zowel kind als ouder. Misschien kun je (een andere letter voor) een tweede naam kiezen, dan is het denk ik al minder snel dat er iets verwarrend wordt. Maar mochten jullie echt DE naam met een M hebben.. So be it. Er zijn ergere dingen toch?

6. Mlissa

Mlissa Actief lid

Apr 28, 2014
    219
    1
    18
    Haha er zijn indd ergere dingen ja, maar ik weet niet. Iets houdt me tegen ofzo.

2e naam komt in allebei onze families niet voor dus wij waren eigenlijk ook niet van plan om dat 'zomaar' te doen. Gelukkig heb ik nog even om er over na te denken!

7. K00

K00 Niet meer actief

Mwah, vind het niet gek.
    Wil je evt nog een kindje als het jullie gegund is? Dat is misschien iets over na te denken. "Moet" die dan ook een M of kan het dan nog iets anders worden? Of geen M, maar dan heten jullie alle drie M- en hij/zij niet..... weet niet of dat voor een kindje als "erg" ervaren kan worden? Als je nog 5 kinderen hoopt te krijgen is het uiteraard weer geen probleem, dan hebben er meer geen m dan wel haha :)

8. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

Jan 16, 2011
    3,569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Bewust een tweede naam gekozen, zodat dit geen problemen gaat opleveren met de post ed.

9. nijna

nijna Fanatiek lid

Nov 25, 2015
    1,365
    85
    48
    Het kan wel. Ik vind het alleen niet leuk. Bij het kiezen van namen van onze kinderen vielen onze voorletters daarom af. Ook elk kind (3) heeft een eigen voorletter.

Is dus net wat jullie willen. Het zal wel verwarring met post kunnen geven. Maar er komt steeds minder post. Je opent post op naam van je kind toch nog jaren. Tegen de tijd dat het kind het zelf doet gaat vast alles digitaal. Dat lijkt mij geen reden om het niet te doem.

10. Ntje

Ntje Fanatiek lid

Nov 11, 2012
    3,720
    90
    48
    Almere
    Wij hebben dit bij onze dochter, wel meerdere namen dus niet alleen beginletter.

Nu zwanger van een zoontje en er staan namen met de n op de lijst maar ook andere beginletters. Hij wordt sowieso ook vernoemd in 2e en 3e naam dus daar ook geen probleem lijkt me.

Dus als het de naam is voor jullie, gewoon lekker doen^^

Share This Page