Welke mooier

Discussie in 'Babynamen' gestart door lilo77, 29 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Mees, Madelief en

1. Fee

2. Fay

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. lilo77

lilo77 Bekend lid

2 jul 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    Welke schrijfwijze vinden jullie mooier bij de namen Mees en Madelief staan?
    Fee of Fay

2. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Fee, en al helemaal bij Mees en Madelief!

Zijn jullie eruit dat dit de naam wordt..? :)

3. Juleah

Juleah Actief lid

17 nov 2011
    471
    0
    0
    NULL
    Twente
    Fay is zoveel mooier, maar idd bij Madelief en Mees beter Fee. Ik vind eigenlijk dat je echt moet kijken naar zo'n kleintje als individu en niet naar broertjes of zusjes. De meeste tijd van hun leven worden ze niet in een adem genoemd met ze. Fay is veel mooier en vlotter dan Fee. Ik denk dan aan een tekenfilm, een toverfee.

4. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Ik vind Fay mooier!

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik vind Fay (engels?) niet mooi bij Mees en Madelief. Mees&Madelief is een super combi, Fay 'hoort' daar niet bij.
    Dan vind ik dus Fee mooier passen maar eigenlijk ook gewoon niet zo'n mooie naam:) En eigenlijk ook niet bij Mees&Madelief passen.. (sorry).

6. Lotti

Lotti Actief lid

7 jun 2008
    477
    2
    0
    Eindhoven
    helemaal mee eens. Ik vind het echt zonde van de twee andere namen. ik zou er zelf echt een Nederlandse naam bij kiezen.

7. tulip

tulip Niet meer actief

tja moeilijk, ben het eigenlijk met veel reacties eens hier. De komende jaren als gezin is Fee mooier bij mees en madelief. Maar dat is maar een paar jaar. Later is ze gewoon Fee en dat vind ik niet zo mooi staan.
    Dan is Fay mooier geschreven...maar ik persoonlijk zou ook voor een meer hollandse naam gaan.

8. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Daarom heb ik voor Fay gekozen, vind ik mooier dan Fee.

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik vind Fay veel mooier! Fee doet mij ook denken aan een toverfee ;)
    Ik vind het ook niet zo belangrijk of een naam 'past' bij die van broertjes of zusjes...

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.843
    3.361
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    als gezin: Fee

als naam: Fay -indertijd had mijn man Faye als voorkeur en ik Fay :) - ons compromie, werd Fae - waar we beiden toen heel blij mee waren.

11. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Fee vind ik veel leuker! Ook bij Mees en Madelief, staat gewoon veel leuker.

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Fay komt bij mij het meest logisch over. En ik vind het prima gaan met de namen van je andere kinderen, dit is toch een uniek meisje, mag ook een unieke naam.

13. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik heb voor Fee gekozen omdat de andere namen ook gewoon op zijn nederlands geschreven zijn. Fay is toch meer engels

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

15. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Fee vind ik leuker en mooier bij Mees en Madelief passen!

16. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Fee vind ik veel mooier bij de namen van de andere kids, ,maar opzichzelf zou ik nooit voor Fee kiezen. Gewoon omdat het letterlijk Fee als in toverfee etc is.. Maar houd dan zelf ook absoluut niet van namen die ook 'echt' iets anders zijn (in hoeverre is een fee dat haha).

Kies dan toch voor Fay, gewoon omdat ik het een mooiere naam vind met dezelfde klank en ook wat spelling betreft niet zo tja.. kinderlijk? (Moeilijk te omschrijven, sorry).

17. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik ga voor Fay. Ook al kwa letters Fee mooier is in mijn ogen vind ik Fee zo geschreven niet mooi. Dus ik ga voor Fay

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.880
    113
    Ik sluit me aan bij de rest: Fay is mooier, maar staat minder mooi bij de namen van je andere kinderen, maar Fee vind ik niet zo mooi geschreven...

19. mamamandy

mamamandy Actief lid

27 aug 2008
    250
    0
    0
    kerkrade
    eigenlijk faye

20. MamaLinnie

MamaLinnie Bekend lid

19 dec 2009
    885
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mees, Madelief en Fay, leuk! IK vind het helemaal niet storend dat Fay engels is en daarnaast past de naam wel erg leuk bij de andere namen. Fee vind ik niet mooi vanwege de engelse betekenis en Fee vind ik ook wat "kinderlijker" qua schrijfwijze. Fay dus!

Deel Deze Pagina