Yes, we zijn eruit! Manlief en ik zijn het eens geworden over de namen die we onze uk willen gaan geven. Maar ik ben nog niet helemaal zeker over de volgorde.... Jeremia Dies L..... of Dies Jeremia L..... Ben benieuwd naar jullie mening! Roepnaam wordt trouwens Dies
Dies Jeremia als de achternaam 1 lettergreep is Jeremia Dies als de achternaam meer dan 1 lettergreep is
Onze achternaam heeft 2 lettergrepen, dus dan zou het Jeremia Dies worden...bedankt voor je mening Is het trouwens niet raar als de roepnaam op de tweede plek komt?
Ik ben er erg voor om de roepnaam ook vooraan te zetten. Als ik zoek naar een naam 'bouw' ik de rest van de namen er ook zo omheen dat het klinkt met de roepnaam als eerste naam Al heb je een achternaam natuurlijk niet zomaar voor het kiezen haha.. Dus: Dies Jeremia.
Nee vind ik niet raar hoor. Ik ken ook zoveel mensen waarvan de roepnaam helemaal niet in de officiële naam voorkomt (bvb: Meisje Felicia roepnaam Fay, is toch iets anders. ) En bvb in het koninklijk huis hebben heel veel kids 2e naam als roepnaam, alle 2 de kids van Friso en Mabel onder andere!
Ik vind het niet raar om de roepnaam op de tweede plek te doen, maar ik zou er zelf niet voor kiezen. Mijn zwager en mijn schoonzus hebben ook allebei hun roepnaam op de tweede plek en dit vinden ze allebei niet handig. Mijn man heeft drie namen, maar zijn roepnaam komt niet eens voor in zijn officiële naam. Dat is echt helemaal niet handig. Onze zoontjes hebben allebei twee namen gekregen, maar bij beide staat de roepnaam ook vooraan. Dus ik zou doen: Dies Jeremia
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga het manlief voorleggen, die wilde namelijk graag Jeremia eerst maar ik twijfelde daar over. Misschien trekt dit topic hem over de streep
Ik zou de roepnaam eerst doen. Zowel mijn dochter als mijn zoontje hebben 2 namen, maar bij beiden is de eerste naam ook de roepnaam. Ik vind het persoonlijk wel altijd een beetje raar als de 2e naam de roepnaam is.