Wij willen ons tweede kindje graag vernoemen naar mijn moeder en schoonmoeder (tweede naam). We zijn dus op zoek naar een meisjesnaam, moeder heet H-a-r-m-a en schoonmoeder heet Hi-l-l-i-e (streepjes er tussen zodat het hopelijk niet gevonden wordt via Google). Ik kom er niet uit. We houden overigens van romantische namen, niet volks en zeker geen Y in de naam. Hebben jullie nog ideëen?
Lastig hé? Het zijn ook echt van die ouderwetse (boeren) namen. Marlie is leuk, gaat op het lijstje. Dankjewel
Lastig!! Verder dan Marlie kom ik ook niet geloof ik. Hanna vind ik ook mooi. Maar eigenlijk net zo weinig vernoeming als Marlie
We zaten zelf ook al te denken aan Hannah, met een H op het einde. Op die manier komt mijn schoonmoeder haar naam er toch een beetje in voor. Maar één letter weliswaar, maar ach.
Hanne, al is die ook wat vergezocht, eventueel Hailey, al denk ik ook niet dat dat is wat je zoekt. Hele lastige!
Helle/Hella Helma Helle Mare (zijn wel twee namen maar het klinkt we mooi) of Hilde Mare Hilmar Hildemar (Duitse meisjesnaam, betekent glorieuze) Hildemarie
We gaan voor Marah. Hilde Marah en dan nog een voornaam vinden we iets teveel van het goede. Iedereen bedankt voor het meedenken ❤
Marah is leuk, maar wel maar vernoemd naar één persoon. Bewaar je de andere voor een eventuele volgende keer? Ik dacht aan Hermelien of zo (of Harmelien misschien?)
Ik vind marah wel mooi, maar ook naar 1 vernoemd. Of je moet er mirah/mila van maken? Dat moet je smaak zijn natuurlijk. Of een naam die begint met een H en daarna een -e of een -o, zodat alleen de H is vernoemd.
Er komt sowieso geen volgende keer haha. Maar ze is inderdaad dan alleen vernoemd naar mijn moeder. Gelukkig heeft mijn partner daar geen problemen mee. Het is ook geen traditie oid om te vernoemen maar omdat onze eerste dochter ook vernoemd is naar Opa, leuk mij het nu wel leuk om de Oma's te doen. Hermelien of Harmelien vind ik niet zo mooi.
Hailey? Wij hadden een soortgelijk probleem, wij gaan nu voor een Engelse verbastering van de naam van mijn schoonma (overleden) zij heette J-A-C-O-B-A. Roepnaam; C-O-B-I. vriendinnen lezen mee, dus kan nog niet vertellen wat het dan wel wordt