jongens namen verzinnen

Discussie in 'Babynamen' gestart door NookY, 8 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    1 naam is genoeg toch? :D
    Of vind je vriend/man het helemaal niks?

2. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Hier precies hetzelfde probleem hoor...... :)
    Wij weten niet wat het wordt..... we hebben wel 10 meisjesnamen klaarliggen, maar jongensnamen schieten ons gewoon niet te binnen! En elke keer horen we weer een leuke naam, maar dan beseffen we na enkele seconde dat hetw eer om een meisjesnaam gaat!!! :x
    Dus ik lees graag mee met de tips! ;)

3. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    haha helaas werkt het niet altijd zo. Bij ons was een meisjesnaam ook veel makkelijker... maar ik krijg 2 jongens en een meisje..... Uiteindelijk zijn we er nu wel uit....

4. NookY

NookY Fanatiek lid

12 mei 2010
    2.263
    1
    36
    Dieren arts assistente bij dieren ambulance!
    hazerswoude dorp ( zuidholland)
    nou daT Ligt er aan hij wil niet echt een hollandse naam ik vind zel benjamin wel heel erg leuk

5. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Duda, wat bijzonder om te lezen, 3 kindjes tegelijk! Twee stoere knullen en een lief klein meisje.

OT: Lastig, bij ons was het in een minuutje bekeken, we wisten niet wat het zou worden. Jongentje Finn, geen andere optie, meisje weet ik al niet meer.

Welke soort namen vind je leuk dan?

6. cat2008

cat2008 Actief lid

19 nov 2008
    134
    0
    0
    hihi, ik heb totaal geen moeite met jongensnamen. ik vind meisjesnamen juist lastig. vooral omdat de namen die ik leuk vind niet door de keuring komen bij manlief en andersom. hij noemt namen waar ik dan weer iemand bij bedenk die ik niet mag ofzo...en ik wil 'n meisje niet zo'n naam geven.

dus als iemand nog een lijstje heeft met meisjesnamen die niet populair zijn (zowel niet popi in de namen top 10 als in schrijfwijze e.d.) dan zijn ze welkom.

gr. Cat

7. NookY

NookY Fanatiek lid

12 mei 2010
    2.263
    1
    36
    Dieren arts assistente bij dieren ambulance!
    hazerswoude dorp ( zuidholland)
    hahaha cat ik ken het dat heb ik dus ook hahahaha ik vind best wel kwa meisjes namen alles leuk maar jongens namen kumara(weet alleen niet of dat past aangezien we nederlands zijn,alek,mees,bodi,arnold dit soort namen zijn wel speciale vind ik...

8. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is ook de naam die bij ons nu bovenaan staat!

Maar we zijn er nog niet zeker van... ;)

9. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Hier hetzelfde probleem.
    Bij de 1e wisten wij al met 8 weken de jongensnaam en konden totaal geen meisjesnaam vinden maar werd gelukkig een jongen :D
    Nu hebben wij het omgedraaid. Wij kunnen nu totaal geen jongensnaam vinden die echt bij ons past en deze keer word het (zoals het er nu uitziet) een jongen. Nu hebben wij wel de perfecte meisjesnaam gevonden en oh wat zou ik die graag willen gebruiken nu haha. Bij de 1e was het dus wel een voorteken en deze keer niet ;)

Succes met zoeken.

10. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    Luca wordt onze jongensnaam voor een meisje hadden we Fien uitgekozen, naar deze keer krijgen we een broertje er bij voor Lisa!!!

11. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    verplaatst naar 'babynamen'

12. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Pfoew ook ik heb nog tijd, maar wij zijn het ook echt niet eens over een jongensnaam. Bij een meisjesnaam gaan we de naam van een overleden familielid nemen, vooral ook omdat we die mooi vinden. Maar een jongen... Vind ook vooral moeilijk omdat het bij de naam van ons zoontje (Thor) moet passen. Wat bij ons zoontje op de "reserve"lijst stond was ook nog Tuur en Victor, maar dat past dus absoluut niet bij Thor omdat het er teveel op lijkt. Iemand ideeën?

Voor meisjes stond bij ons eerste kindje op de lijst:
    Emma
    Lily
    Lola
    Misschien dat iemand hier iets aan heeft :)

13. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    We hebben trouwens wel een lijstje voor jongensnamen, maar geen die er voor ons echt uitspringt of waar we het over eens zijn:
    Sam
    Robbe
    Kobe
    Cas
    Emiel / Miel
    Mathis
    Stan

14. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Ik vind een jongensnaam ook veel moeilijker als een meisjesnaam. Dat had ik ook al toen ik zwanger was van mijn dochtertje. Ik wist pas met 26 weken het geslacht en was die ochtend voor de pretecho helemaal in paniek.. want stel dat ze zou zeggen het is een jongen, dan wist ik gewoon echt geen naam haha.
    En nu ben ik zwanger van de 2e en weet ik ook geen jongensnaam. De meisjesnaam weet ik al 2 jaar haha. Hopelijk kunnen ze het bij de geslachtsbepalingsecho zien over een paar weken, dan kan ik of verder stressen of juist niet:D

Deel Deze Pagina