hey, Eindelijk zijn we zo ver dat we ongeveer weten wat we willen We hebben nog eens alles op een rijtje gezet en dit wordt het: Voor een jongen: Aleksej (echt op zijn Russisch geschreven) Voor een meisje vinden we Luca (uitesproken Loeka) heel erg mooi. Mijn schoonbroer kwam er gisteren per ongeluk mee aanzetten tussen het rijtje namen die hij gevonden had. Mijn man en ik vonden het beiden erg leuk. Bleek ook toen we later alleen in de auto zaten begonnen we er bijna tegelijk over: "Luca is mooi hé"? Enne Elisabeth blijft nog steeds een optie. De rest van de namen wordt verbannen. We kregen de tip om de namen die we graag hoorden ne keer regelmatig na elkaar te zeggen en toen bleek dat we er al een heel deel niet meer zo erg graag hoorden. Geef gerust jullie mening Liefs Winter ***
Hoi winter, Luca is een mooie naam, maar in Italie wel een jongensnaam. Misschien goed om te weten.. groet Amber
hey, Aleksej spreek je uit als Alexij zoals in ijzer. Luca vond ik als: Hongaarse meisjesnaam dat 'Licht' betekent. Ik weet dat het in het Italiaans mss ook een jongensnaam kan zijn. Maar zo ver ik weet is een o achteraan voor jongens een a achteraan voor meisjes en een i voor meervoud in het Italiaans. En Luka met een k is zeker voor een jongen. Groetjes Winter ***
Mooi! Ik ken een meisje die zo heet, niks aan de hand. In italie is Andrea ook een jongens naam, en hier niet.
Vind luca super, maar idd ook meer voor een jongen. Hoorde wel laatst de naam Luke voor een meisje ( niet uitspreken als Luuk)
ik vind aleksej erg leuk, luca voor een meisje kan best, maar ik vind luuka (kwa uitspraak) mooier dan loeka, maar dat is smaken verschillen!
hey Moes, Ja idd Luuka uitgesproken is ook niet mis, we zijn daar zelf nog niet helemaal uit. We zien wel hé Liefs Winter
Luca is inderdaad een italiaanse jongensnaam. Een italiaanse vriend van ons heeft pas een zoontje gekregen en die heet ook luca. Andrea is inderdaad ook een jongensnaam in Italie. Aleksej. Nou nee. Als ik eerlijk ben niet.