Namenvraagje

Discussie in 'Babynamen' gestart door RoOsjjeh, 30 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoOsjjeh

RoOsjjeh Lid

3 apr 2010
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heee

Ik ben nu 21 weken zwanger en we zijn al druk aan tobben geweest over de naam van onze kleine meid.
    Nou vinden wij Isabel een onwijs mooie naam, maar ze krijgt de achternaam Bol.. Haar tweede naam word Elsbeth. Isabel Elsbeth Bol, kan dit? Ik vind het zo apart klinken..

Andere mooie dames namen zijn ook welkom!

Groetjes:)

2. RoOsjjeh

RoOsjjeh Lid

3 apr 2010
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Of is Fay Elsbeth Bol mooier?

3. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Persoonlijke mening: door ..bel Bol vind ik het een beetje vreemd klinken. Maar echt maar een beetje.

Vind zelf een wat langere naam bij jullie korte achternaam mooier. Vind daarom een naam als Isabel juist wel mooi. Fay Elsbeth Bol klinkt goed, alleen zal ze in het dagelijks leven Fay Bol gaan heten neem ik aan? Vind ik persoonlijk iets minder (te kort)

Bovenstaande is mijn mening hè ;)
    Ik zou je dochter niet vreemd aankijken later als ze haar naam zou zeggen, welke van bovenstaande het ook wordt.

Succes! Wij zijn nog bij lange na niet over de namen uit ;)

4. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Moeilijk he!! Ik zit ook constant over namen na te denken en vind het best moeilijk de perfecte naam te vinden, en ik weet dus nog niet of het een jongen of meisje wordt. Voor een meisje hebben we al een leuk aantal namen: Giulia, Chiara, Emilia:)

Mijn vriend is Italiaans dus ik moet ook nog eens een beetje een internationale naam bedenken, en liever nog Italiaans zodat het mooi bij de achternaam past. Maar voor een jongen vind ik het veel moeilijker.

Isabel vind ik ook een hele mooie naam, en dat kan best Isabel Bol!!

Persoonlijk vind ik dat Elsbeth ertussen iets teveel...maar aan de andere kant zal niemand toch ooit al die namen op een rij noemen dus dan maakt dat toch niet zoveel uit:)

5. vita

vita Bekend lid

18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    Hoi ik denk dat je je eigen gevoel moet volgen. Wij hebben ook nog 2 extra namen voor de kleine,maar dat is omdat mijn moeder net is overleden en ik haar graag wil vernoemen, en dan doen we mijn schoonmoeder er ook bij. Het zijn twee vrij ouderwetse namen....maar ja denk ik dan...hoe vaak zal ze die gebruiken??? het gaat dan toch echt om ons gevoel. Enne even over bol... mijn nichtje heet vita (vandaar mijn naam) en zij heeft als achternaam bollen.....drie x raden wat haar 2e naam is geworden.....Vita Bella Bollen....:D, ik heb me rot gelachen in het begin...een soort vitamine bollen,maar ach....je bent er zo aan gewendt, en isabel bol...dat kan toch prima???Gewoon doen zeg ik, het is jullie keuze!

6. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Waarom kies je dan niet voor Isabella? Dat vind ik echt super staan!

7. Zina

Zina Niet meer actief

Mee eens!

8. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou ook eerder Isabelle of Isabella kiezen, in combinatie met de achternaam. Ze zal zich bijna altijd met eerste voornaam+achternaam voorstellen, (hoe vaak gebruik je je tweede naam nu helemaal?) en dan klinkt dat mij een beetje raar in m'n oren.

Ander idee: als je voor Isabelle kiest, kun je het ook nog altijd als Isabel uitspreken. Behalve als je de achternaam erbij zegt, dan hoor je de laatste lettergreep ook. (dat doe ik ook met mijn naam, als ik alleen mijn voornaam zeg laat ik de laatste lettergreep weg maar als ik mijn achternaam erbij zeg spreek ik die juist wel uit)

9. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Grappig onze eerste heet Isa en deze gaat Fay heten.....

Heten overigens geen Bol met onze achternaam.... ;)

10. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Begrijpelijk is dus dat ik ze beide mooi vindt, zie hierboven..... :D

11. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Zou ook eerder voor Isabella gaan,

Fay Bol klinkt iets teveel als Febo (snackbarketen voor degene die het niet kennen)

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Eensch :D

13. Meara

Meara Niet meer actief

Zou inderdaad ook voor le of la erachter kiezen. Anders is het zo bel bol.

14. misa

misa Niet meer actief

Isabel, mooie naam!
    Je gebruikt je tweede naam niet veel, dus zult ook vaak Isabel Bol zeggen. Persoonlijk zou ik daar over twijfelen.

Deel Deze Pagina