We zijn nog zoekende Nu vinden we V.ik erg leuk voor een jongen. Nu is er een schoon zus die zo heet met een y erachter en c ertussen. Nu twijfel ik weer. Zou je het wel of niet doen?
Vik ? hmm ik vind het een beetje een vreemde naam. Denk en aan een hond en daarnaast kan ik er ook allemaal stomme dingen op laten rijmen ..daar kijk ik zelf altijd na vanwege het pest gehalte tegenwoordig. Maar dat vroeg je niet haha, ik zou het ook niet doen als een soortgelijke naam voorkomt in de familie
Als je het echt zou willen bespreken kan je natuurlijk altijd tegen haar zeggen dat jullie jongensnaam veel op haar na lijkt, en het dan uitleggen. Stel je voor dat het een jongen is... Of denk je dat ze dan 1 en 1 wel optelt zelf? Ik zou mezelf afvragen of het echt DE naam is. Zolang je nog twijfelt misschien nog even verder kijken naar andere namen?
Ik vind Vik Leuk (alhoewel ik Vic zou schrijven) Ik vind het toch een andere uitspraak hoor in vergelijking met die van je schoonzus. Vic spreek ik uit met de -i van vis en V.icky spreek ik uit met een -i als vies. Of is dat regionaal bepaald? Als het voor jullie de naam is, zou ik het doen. Als schoonzus zou ik zelfs vereerd zijn dat mijn neefje naar mij is 'vernoemd'. Emilie
Wordt de naam van je schoonzus wel eens afgekort? Dan zou ik voor een andere naam gaan. Ideaal vind ik het niet, maar als je écht geen andere naam kunt vinden kan ik me voorstellen dat je er toch wel voor kiest.
Ik vind het een mooie naam! Maar moet dan ook eerlijk bekennen dat de naam die ik voor een jongen heb daar erg bij in de buurt komt En qua rijmen..Rick/Nick zijn hele gewone Nederlandse namen, daar kan je precies hetzelfde op rijmen...
Ik zou het niet doen, ivm je schoonzus.... Al vind ik een een leuke naam wat jullie hebben. Zal altijd wel verwarring brengen...
Vik/Vic is niet echt mijn smaak, ik associeer het met "in brand staan", oftewel "in de fik". Zou eerder voor Vince of Vinny/Vinnie gaan denk ik...
Mijn nichtje heet Laura en hoe mooi ik Laurens ook vind, helaas, gaat m nooit worden. Ik zou nog ff verder zoeken. Volgens mij spreek je v.icky ook uit met de -i zoals van vis toch?