Beste allemaal, Waar ik het met jullie over wilde hebben, is dit. Ik ben nu een dikke 30 weken zwanger en mijn zusje is gisteren ook bevallen van een kindje. Zij heeft haar kleine de naam Bram gegeven. Nu was ons eigen idee, als het een jongen wordt natuurlijk , om hem Sam te noemen (roepnaam, de zondagse naam zou Samuel worden). Maar Sam rijmt natuurlijk wel op Bram. Vinden jullie het stom om onze eigen naam aan te houden, of zouden jullie gaan switchen? We hebben natuurlijk wel reservenamen, maar hebben niet voor niets deze naam bovenaan ons lijstje staan. Ik ben heel benieuwd wat jullie denken hierover. Ik zit er best wel mee in mijn maag. Ik ben zo bang dat mensen ons erop aan zouden kijken als we een naam nemen die zo lijkt op die van Bram... Groetjes, Anoniempje1968
Ik zou je kindje gewoon de naam geven die je voor hem bedacht hebt. Wij hebben onze zoon een naam gegeven en de dochter van mijn zwager en schoonzus heeft ook een soortgelijke naam. Niemand die dat raar of erg vindt/vond..
ik ook! ik zou alleen wel even overleggen met je zusje. Tenminste, ík zou dat doen. maar dat is helemaal niet nodig. zo heb ik ook overlegd met mn vriendin, zij had ooit een naam genoemd die de korte versie van mijn dochters naam is. Dus ik dacht: ff checken voor ik haar zo noem... maar goed, dat ben ik
Ik zeg: gewoon doen! Echt ik zie geen verband ofzo tussen de namen. Het zijn gewoon 2 korte stoere jongenamen in mijn ogen en niet anders dan Daan, Tim Tom etc. Anders krijg je er alleen maar spijt van denk ik.
Gewoon doen hoor! Sam en Bram is niet echt hetzelfde alleen dat het op elkaar rijmt en eerlijk gezegd vind ik dat wel grappig!
Ik zou gewoon jullie eigen gekozen naam gebruiken. Ik denk dat iedereen wel begrijpt dat je met 30weken je naam al voor jezelf vast had staan!
Ik zou ook gewoon voor Sam gaan hoor, vind het nieteens echt op elkaar lijken. Onze dochter heet lisa, en mn nichtje die 9 weken jonger is heet Nina. Lijkt ook enigzins opalkaar maar vind dat totaal niet storend.
Sam is leuk, zeker als afkorting van Samuel. Vindt het ook niet echt op Bram lijken. Misschien wordt het wel als koosnaam Sammy, en Bram wordt dan Brammetje. Dan lijkt het zeker niet op elkaar. Succes met je beslissing. Groetjes Gupsie
Ik vind Sam en Bram ook niet te veel op elkaar lijken (sam en Sem bv weer wel) En zeker als de volledige naam Samuel is, lijkt me dat echt geen probleem!!
Ik zou ook gewoon de naam Sam geven. Qua klank lijkt het misschien een beetje op elkaar, maar verder zijn het hele verschillende namen vind ik!
Ik zou ook niet veranderen. Je kan het voor de zekerheid checken met je zus, maar ik kan me niet voorstellen dat ze het erg zou vinden. Zeker niet als de 'originele' naam Samuel is.
Gewoon doen! Zeker als je het niet van elkaar wist. Niemand zal van je verwachten dat je nu nog aan een andere naam gaat wennen, hoor Een vriendin van ons was tegelijk met haar zus zwanger en had haar zus dus alvast de naam verteld die het zou worden. Vervolgens heeft die zus een naam gekozen die bijna identiek is! Dat zou ik niet zo tof vinden. Jullie geval is echter gewoon toeval; heel wat anders
ik vind het moeilijk maar omdat je uitgaat van roepnaam Sam als zijnde van Samuel zal ik het gewoon zo laten