Mijn broer en schoonzus krijgen over 2 weken een puppy. Een copperdog. Ze mogen zelf een naam bedenken en dat vinden ze erg lastig. Dus ik heb aangeboden om hier eens om ideeën te vragen. Ze willen graag een niet veel voorkomende, Australische naam voor een teefje. Alvast bedankt.
https://www.hondennamen.nl/hondennamen-labradooodle/?_sex=teef Hier is een hoop te vinden. Te veel om te typen naar wellicht interessant om te bekijken?
Ik vind het lastig om echt Australische namen te noemen. Bijna alle namen die ik in Australische namen lijstjes zie staan hebben een andere oorsprong. Zo zie ik bijv. Freya in veel lijstjes terugkomen (voldoet zeker aan de wens van niet veel voorkomend) maar dat is oorspronkelijk toch echt een Noorse naam.
ABORIGINAL NAMEN: Yindi Jedda Kirra Alinta Medika Bindi Marlee / Marli Allira Tarni Mia Kalina Allora Darana Myaree Angoona Inala Ellin Maali Kaiya
Ik zou sowieso voor een naam met twee lettergrepen gaan, dat roept het fijnst, bij een hond we belangrijk. Bv. Maya Kyra Lya/Lyra Mia Ivy Isla/Aila/Ayla Ella Sadie Cali Rumi
Ja hier sluit in mij bij aan. Ik heb er hierboven ook een aantal met 3 lettergrepen genoemd, omdat sommigen dat niet belangrijk vinden, maar voor mijn eigen honden heb ik ook heel bewust voor namen met 2 lettergrepen gekozen.
Haha nee hoor. Dat gaat hier echt niet meer gebeuren. Ze hebben inmiddels een naam en het is geworden Guusje - Kato Roepnaam Guusje. Is volgens mijn maar weinig Australisch aan.