Onze dochter is nu ruim 2,5 jaar en tot vorige week sliep ze iedere middag 2,5 tot 3 uur. Maar sinds vorige week is het een beetje rommelig qua slapen. De ene keer wil ze totaal niet naar boven om te slapen, en de andere keer wil ze wel en slaapt ze een uurtje of zo, of ze gaat wel naar boven maar gaat dan spelen. Wanneer hielden die slaapjes op bij jullie? En is dit het teken bij ons dat ze niet meer naar bed hoeft of moet ik ze nog juist wel in bed doen? Het is echt een rommelweekie hier, dat ik het ff niet meer weet.
Jitte moet er sowieso al 4 dagen in de week vroeg uit als we Jelle naar school moeten brengen. 7.30 eruit, voordat Jelle naar school ging was het vaak pas 9.00 voordat ze wakker werd. En 2 middagen in de week kan ze maar anderhalf uur slapen omdat ze er dan weer uit moet om Jelle van school te halen. De rest van de week slaapt ze eigenlijk ook nog zo'n 2,5/3 uur op een dag. Dat deed ze voordat Jelle naar school ging dus elke dag. Ook daar zaten wel eens dagen tussen dat ze maar een half uurtje sliep. Ze roept wel steeds dat ze niet wil slapen, maar als ik haar dan in bed leg, is ze vertrokken voor ik beneden ben. Ze heeft het dus nog wel nodig. Als ze hier wat rommelig slaapt is er eigenlijk altijd wel iets aan de hand, meestal word ze dan daarna verkouden. Jelle heeft trouwens 's middags geslapen tot ruim 3,5 en toen was het ook van de ene op de andere dag klaar. Hooguit nog 1 of 2x een dutje gedaan op de bank, maar verder niet.
Hier bij 3,5.. Toen bleef hij na de lunch steeds langer doorspelen, totdat ik hem om 15.00 maar niet meer naar boven bracht Rond de 2 heeft hij wel een poosje gehad dat hij echt niet wilde, maar het ook niet zonder slaapje volhield. Eerst ging hij muiten bij de middagslaap, en later ook 's avonds. Maar hij was zonder slaap echt niet te genieten. Dus toch doorgezet na het 2 weken aangekeken te hebben..
Ochtendslaap verviel bij beide tussen 14 en 15 maanden. Middagslaap verviel (grotendeels) bij de oudste rond 30-32 maanden. We zullen zien wat de dame doet
Zoon is ruim 3,5 en slaapt nog bijna iedere middag, voor zo'n 1,5 uur. Vanaf 2 jaar kreeg hij wel eens van die buien dat hij het niet meer nodig vond (en dan moest je hem echt terug z'n bed in sturen, en soms bleef/blijft hij alsnog alleen maar spelen), maar zonder middagslaap is hij 's middags te sloom om iets te doen. We brengen hem dus altijd naar bed tussen de middag, en hopen dat hij dan z'n ogen even wil sluiten.
Ochtendslaap met 11 maanden. Toen alleen nog een middagslaapje van 1,5 maximaal 2 uur. Met 25 maanden geen middagslaapje meer. Achteraf gezien hadden we er al eerder mee kunnen stoppen .
Hier is de kleine meid de slaapjes ook aan het uitstellen. Ze gaat nu nog zo'n 3x in de week in de middag voor 1 uurtje slapen, dat heeft ze nog echt wel nodig. Ze is nu 22 maanden.
Hier gaat het ook niet meer van harte. Soms slaapt ze goed, soms gaat ze helemaal niet slapen. Ze is 26 maanden.
Hier 31 maanden en hij begint echt niet meer te willen 's middags. Maar als wij volhouden dat hij even moet gaan slapen, dan doet ie het toch! Vraag me alleen af hoe lang dat nog gaat lukken. 's Avonds wil hij ook niet naar bed trouwens, dus hij is er wel consequent in
hm ze kan hier al wel zonder hoor! maar dan gaat ze echt voor 19uur al naar bed want ze valt dan om maar de rest van de dag gaat het heel goed. bij opa en oma slaapt ze al niet meer, wilt ze gewoonweg niet. thuis wel, gelukkig want ik slaap ook smiddags ff mee ben nu 30 weken zwanger dus laat het maar zo nu... maar ze kan dus vanaf nu echt wel zonder, alhoewel ze dan vast nog wel een middag heeft dat ze wel heel moe is.
Vanaf 3,5 echt niet meer, maar vanaf een jaar of 2,5 werd het rommelig. Vaak liet ik bij niet willen slapen haar met een boekje even op bed liggen om zo toch wat rust te pakken, daar ze er niet veel vrolijker van werd zonder 'rustmomentje'.
Ik lees dat er meer zijn die kinderen hebben die spoken vanaf 2,5 jaar. Daar heeft onze meid nu dus ook last van. gister heeft ze niet geslapen, en nu ligt ze 10 min in bed en ik heb nog niks gehoord (ff afkloppen). WE wachten maar gewoon af wat ze gaat doen (hopelijk nog ff door met haar middagslaapjes, al is het maar voor mama ). Gelukkig gaat ze s'avonds wel graag naar bed, en hebben we daar nooit een probleem mee.
bij 2 jaar en net weer een paar dagen achter de rug dat ze wel 's middags sliep en gisteren sliep ze weer niet, maar net dus een maand gehad dat ze helemaal niet sliep. We kijken het nu per dag aan.
Onze dochter slaapt niet meer 's middags vanaf 2,5 jaar. Nu ligt ze 's avonds wel om 18.30 uur op bed en valt dan als een blok in slaap. Op onze vrije dagen slaapt ze lekker uit tot soms wel 09.00 uur. Als ik haar nu nog 's middags op bed leg, gaat ze óf niet slapen óf ze ligt 's avonds nog tot 21.30 uur te kwebbelen in bed. Dus zonder middagslaapje krijgt ze in totaal meer uren slaap.