kweet niet zo goed wat ik hier nou van moet vinden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cam, 20 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    Mijn dochter is vandaag naar het KDV geweest. Kregen we om half twee telefoon dat ze met een blauw oog en bloedneus zit. Ze hebben daar verwarmingen met ombouw en een van die ombouw had dus een losse plank.

Dit wisten ze, hadden ook al voor reperatie gebeld, maar was dus nog niet gerepareerd. Is mijn dochter, die zich volop aan het optrekken is, zich aan die verwarming gaan optrekken.

Is de hele plank bovenop haar gezicht terecht gekomen.

Ben boos omdat ze die losse plank hadden moeten verwijderen totdat de reperateur langs kwam!

2. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Jeetje... ik kan me heel goed voorstellen dat je boos bent! Ik zou woedend zijn. Ik zou hier dus echt verder mee gaan. Nu is het een plank die los zit... wat is het volgende? Een traphekje? Of een deur die gewoon kan dichtvallen, zonder beveiliging?

Wat was hun reactie eigenlijk.. kwam er niet iets van excuses?

Hoe is het nu met je meisje? Beetje bijgekomen van de schrik?

Sterkte ermee

3. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    Jawel...ze voelde zich extreem rot natuurlijk! Ze zijn zich dood geschrokken. Ligt daar opeens een kind onder zo'n plank.

De monteur is dus vandaag langs geweest, maar ja, het leed is al geleden.

Gelukkig gaat het goed met haar hoor. Het is een taaie! Een mega blauwe plek onder haar oog en de bloedneus is over.

Maar ben echt wel boos. Vriendlief is wat rustiger en heeft haar opgehaald, ben blij dat ik het niet hoefde te doen...grrr...maar ja, wat is het volgende ja. Baal er zo van..

Mijn vertrouwen heeft wel een deuk opgelopen!

4. verzorgingsmiep

verzorgingsmiep Actief lid

26 apr 2007
    475
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Dordrecht
    Ik werk zel fook op een kdv.
    Je kan niet alles voorkomen/zien.
    Maar dit had wel voorkomen kunnen worden hoor!
    Ik zou ook boos zijn geweest!
    Je kan een klacht indienen bij de coordinator.

5. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ik zou ook kwaad zijn!
    ongelukjes kunnen altijd en overal wel gebeuren maar ze witsten nota bene dat die plank los zat!
    lijkt mij dat je het dan of verwijderd idd of je bent er extra alert \(en helemaal op een kdv)

6. valhalla

valhalla Niet meer actief

Jee zeg, lekker bijdehand!

Nu viel de schade nog mee maar voor het zelfde krijgt ze zo'n plank bovenop d'r hoofdje en heeft ze een hersenschudding ofzo...

Kijk in een bejaardentehuis kan je zoiets nog eens effe laten zitten, voordat die zich op gaan trekken aan de verwarming, maar in een kinderdagverblijf... :(

Zou een klacht indienen als ik jou was, laat ze maar lekker officieel excuses aanbieden ofzo, leren ze er misschien van...

Maar gelukkig is alles goed met je meisje dat is het belangrijkste!

7. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    belachelijk! ze hadden die plank inderdaad weg moeten halen e ik zou hier dan ook echt wel melding van maken! Arm kind

8. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Ik hoop dat je kleine er niet teveel last van heeft!

Maar ik zou zeker een klacht indienen! Dit is toch te gek voor woorden! Ze wisten het!

9. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Ook ik werk op een kdv en idd je kan niet alles voorzien maar dit had makkelijk voorkomen kunnen worden. Vooruit kijken is t sleutelwoord en die plank had dus gewoon verwijderd moeten worden..

Of een klacht indienen zin heeft weet ik niet..ik zou wel een gesprek aanvragen.

Wat ik wel even wil zeggen (en nou niet allemaal boos reageren hahah) is dat die meiden zich ZEKER WETEN gi-gan-tisch ellendig hebben gevoeld. Ook bij ons zijn wel dingen gebeurd en dan heb je de leidsters zelf ook compleet overstuur hoor....je voelt je zoooo vreselijk verantwoordelijk,schuldig en dom...

Dit neemt niet weg dat t voor jouw kindje en jou nog t allerergste is hoor! Maar dat iedereen wel even weet dat er niet klakkeloos mee om gegaan wordt als er zoiets gebeurt. (tenzij je echt van die k-leidsters hebt! ;))

Maar ik zou zeker wel een gesprek aanvragen, zowel met de leidsters als een van de leidinggevenden daar (want daar zal t ongetwijfeld aan doorgegeven zijn van die plank en zij zijn vaak de eindverantwoordelijken..zij regelen bijv vaak de monteurs e.d)

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@mirvar: dat is natuurlijk wel een beetje terecht he.. dat die mensen ook overstuur zijn :)

maar vind het wel gek dat ze die dan niet weghalen...

then again zijn daar vaak ook 1000 redenen om iets iets later te doen... stevig inschattingsfoutje denk ik
    (en eentje die de leidster in kwestie vast nooit meer maakt)

maar inderdad.. zou het toch wel even uitgebreid melden dat je er niet zo blij me bent :)

overigens doet het kdv hier evaluatiegesprekken elke 3 maanden en dan krijg je te horen wat ze van je kindje vinden en hoe het gaat.. (bovenop elke dag natuurlijk als ze mee naar huis gaat) maar ook kan je dan kwijt wat je van hun vind als leidsters, als kdv en als groep

vind ik erg prettig :)

11. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen

Ja absoluut hoor! gelukkig ook wel anders zouden ze helemaal t verkeerde vak gekozen hebben ;)

En je leert er wel weer van natuurlijk idd voor een volgende keer!

12. Saskia78

@mirvar: wij hadden het laatst op kdv over salaris enzo
    daar doe je het in ieder geval niet echt voor :)

13. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    Nee nou idd! als je ziet wat een verantwoordelijkheid wij hebben en wat voor drukke en geestelijk en lichamelijk zware baan wij hebben!?!? pffff een schijtloontje hoor!

beetje offtopic maar tis wel zo ;)

14. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    He dames

Nou, het oog van mijn dochter heeft nu alle kleuren van de regenboog. Gelukkig is de zwelling sinds gisteren weg, zodat het allemaal wel meevalt. De plan heeft echt op een haar naar haar oog gemist. De blauwe plek loopt nu schuift over haar neus naar haar mondhoek. Je kunt precies zien aan haar toet waar de plank terecht gekomen is.

Toen ik boodschappen deed met haar zaterdag voelde ik me zo opgelaten door al die starende blikken. Tja...

Ja, het heeft mij wel een hele weekend bezig gehouden. Ben boos geweest omdat het m.i voorkomen had kunnen worden. Maar aan de andere kant blijf ik zelf ook niet alles voor...soms gaat dingen net goed en dan denk ik pffff...dat had echt fout af kunnen lopen. En ik zie het zo vaak als ik Lynn kom brengen naar het KDV en haar kom halen. dat de leidsters continue een stap voor zijn op de situatie. Ben nog steeds tevreden met ons KDV en de leidster hoor. Gelukkig wel!

Maar ik ben zo blij dat het ze eerlijk verteld hebben. Ze hadden er ook een ander verhaal van kunnen maken, dat ze gevallen was en dan had ik het ook geloofd.

15. Saskia78

@cam: eerlijkheid boven alles he :)

overigens toevallig gister hier ook een boze papa op het kdv :)
    zijn altijd superblij met et kdv en de leidsters... maar net nu het er over gaat... :)

bijna elke keer dat we dr ophalen heeft ze andere kleren aan
    vaak omdat ze spuugt.. en toc ook regelmatig ivm lekluiers
    en tja.. dat spugen doet ze thuis dus zo goed als niet
    en lekluiers thuis heb ik al maanden niet meer gezien

maarja.. ze krijgt op eht kdv wel iets meer melk.. dus dat zou het spugen kunnen verklaren.
    en de diarree werd door het kdv afgedaan als dat ze bij hun misschien net anders at en dat het daar van kwam

dat laatste waren wij het niet helemaal mee eens want ze eet bij ons echt wel meer dingen dan op het kdv
    (van het weekend zelfs een beetje sambal.. zonder extra poepbroeken dus)

komt job dr gister ophalen.. en vanaf de deur zag ie al dat dr romper bruin was
    en toen hij tegen anne zei "goh je luier heeft gelekt" was de reactie van de kdv-juf dat dat net gebeurd moest zijn.. want ze had half uur ervoor een schone luier gehad

niet even anne nog gauw verschonen voor we dr mee naar huis kregen.. dat mocht job zelf doen.
    toen lag er al een zakje vieze kleding in dr mandje (dus ze was al een keer omgekleed!)
    en toen bleek het ook al lang en breed opgedroogd te zijn
    romper was kurkdroog.. en vies dus
    poep overal...

dus die was nogal bozig :)

ze stond ook alleen op dat moment.. maar als het te veel kinderen zijn om alleen te staan.. dan moeten ze maar zorgen dat er nog iemand is lijkt mij.
    maarja.. ik zal het zo ngo wel even opmerken (dan is de "hoofdjuf" er ook) en dan ga ik er maar vanuit dat ze er wel iets beter op gaan letten.
    zoveel echte babies hebben ze niet in deze groep namelijk.

16. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Belachelijk dat zoiets gebeurt. Ze hadden die plank helemaal los moeten trekken.
    Mijn kids hebben nooit op KDV gezeten maar ik heb ooit iets meegemaakt op de peuterschool. Ging ik hem ophalen zie ik hem op straat in zo'n kunstwerk klimmen, stond een meter of 50 van t schooltje af. Ik was goed boos en ben naar binnen gelopen om er iets van te zeggen, ze hadden hem nog niet eens gemist... Voor hetzelfde geld had ie onder een auto gelegen.
    Owja, schiet me nog iets binnen, 1 van mijn kids gaat met n taxi naar school, vanwege zijn autisme, krijg ik n telefoontje dat ze een ongeluk gehad hebben op de snelweg, was n vrachtwegen bovenop gereden, kon niet meer op tijd remmen. Die auto zag eruit, wil je niet weten...gelukkig viel de lichamelijke schade mee. En daar blijft t niet bij, jaar later weer n ongeluk op de snelweg, rijd er n busje met polen bovenop de taxi...

17. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    @ Saskia:

dat is idd wel gek ja dat ze thuis nooit spuugt of lekluiers heeft en dan op t kdv wel! Kan me voorstellen dat t dan net is alsof ze er daar niet op letten of veel te laat mee zijn ofzo.

Had de leidster t druk met andere overdrachten op t moment dat je kindje opgehaald werd? want dat is wel vaak een moment waarop ik zelf zeg 'moet ik haar nog even verschonen of doe je t zelf?' of 'zou je haar misschien zelf even kunnen verschonen want ik ben even druk bezig'
    Dat van op t eind van de dag met meerdere leidsters staan is iets wat ik al tijden roep bij ons op t kdv. Ik was soms van 16.30 tot 18.00 alleen met 12 kids! En dan zal je idd zien dat je ze net verschoond hebt en dan worden ze opgehaald en poept er net weer een!...Maar als t al helemaal in haar romper zat valt dit vaak toch wel op...zowel om te zien als te ruiken.. ;) dus is idd wel gek!
    Maar wij hebben t zelf niet voor t zeggen met hoeveel we er dan nog staan..

En die opgedroogde andere vieze romper...ja wij mogen bij ons ook niks uitwassen :S Dus dat wordt gewoon in een plastic zakkie gedaan en mee naar huis gegeven...

Maar kan me voorstellen dat t raar overkomt hoor!

18. Eef79

Eef79 Actief lid

4 jun 2008
    216
    0
    0
    Begeleider VG / GGZ
    Flevoland
    Tja, mss ben ik nogal makkelijk hoor maar zolang Jelte met een brede grijns op me af komt als ik 'm kom ophalen kan een beetje viezigheid mij echt niet boeien. Jelte gaat naar een kleinschalige opvang op de boerderij en komt vaker wel als niet vies thuis...en doodop...
    Verder regelmatig blauwe plekken, maar dat ligt meer aan meneertje zelf als aan de gastouder...ook thuis loopt 'ie regelmatig schrammen en builen op...absoluut geen rust in z'n kont. Ik merk aan 'm dat 'ie lekker gegeten, gedronken ,geslapen en gespeeld heeft (dat lees ik ook terug in z'n schriftje) en dat vind ik eigenlijk het belangrijkste.
    Natuurlijk weet ik ook wel dat je in de basis een goed gevoel en vertrouwen moet hebben en dat een plank op 't hoofd niet de bedoeling kan zijn, zeker niet in de professionele kinderopvang.
    Maar hey, het gebeurt me thuis ook wel eens, dat ik ergens achter kom als het al te laat is.

19. Saskia78

@mirvar: mja juist als er ineens allemaal kinderen opgehaald worden aan het einde van de dag.. lijkt me dat je dus niet EN de ouders uitgebreid te woord kan staan EN bovendien ook op alle kids letten.
    normaal zijn ze ook tot later met zn 3en volgens mij
    maar toevallig 2x gehad nu dat er einde van de dag iemand alleen stond
    en toevallig 1x die poepbroek tot dr oren.. en de andere keer lag ze helemaal alleen in "de grote box" met allerlei kleine rommeltjes.
    snap wel dat je dat in je eentje niet kan bolwerken en dat een baby dan makkelijk in een box verdwijnt
    (zeker omdat ze het er gewoon echt leuk vind.. maar kijk wel even af en toe)

en dat het niet uitgewassen word.. dat boeit niet zo hoor
    moet toch wassen
    maar ik kan moeilijk halve kldingkasten meegeven.. liggen nu al standaard 2 reservesetjes.. end ie gaan regelmatig "op"

overigens.. vandaag kwam ze thuis met een rood oog :)
    want ze had gespeeld met andere kindjes....
    iets met auto in dr oog kennelijk
    nahja.. kinderen snappen niet zo dat autoos niet in de ogen van een baby horen denk ik :)
    de grote kindjes vinden dr allemaal erg leuk
    en anne vindt het ook leuk.. dus laten ze dat lekker doen
    vandaag toevallig ging dat mis.. nahja happens :)
    ze zal nog weleens met wat ergers thuis komen vermoed ik :)

20. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    Nee dat bedoel ik juist, dat is erg vervelend. Je staat er op dat moment (althans wij wel) helemaal alleen voor met en alle kinderen en de boel ben je net aan t opruimen/afbouwen en de ouders komen binnen die een overdracht willen....en als er dan ook nog es een poept... :( (daarom vraag ik dan of de ouder t erg vindt om t even zelf te doen, dit snappen ze ook altijd wel gelukkig :))
    Wij geven bij ons op t kdv constant aan dat wij ook tot later (het liefst tot t eind) gewoon met zijn 2en op de groep zijn ipv alleen..

Hahah ja jammer dat die kids dat niet snappen he dat een auto daar niet inhoort ;) Het paste vast zo mooi!

:D

Deel Deze Pagina