Jongens tussen 2 en 3 jaar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sidmick, 26 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Voor mijn dochter weet ik altijd van alles te bedenken maar ik vind jongens speelgoed gewoon allemaal niet leuk.
    We hebben al alles van de toet toet serie, duplo en little people in overvloed. En natuurlijk puzzels, boekjes, klei
    Wat vinden jongens tussen 2 en 3 jaar nog meer leuk?
    Auto's? Maar ja wat voor soort dat? Die hele kleintje lijken me nog niet echt geschikt

2. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Emmer hark en schep om in t bos bladeren harken/scheppen, loopfiets, speelgoedwerkbank en gereedschap, knikkerbaan (wel samen mee spelen ivm knikkers in mond)

3. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Loopfiets idd. En een treinbaan? Zo'n houten die je zelf aan elkaar puzzelt zeg maar.

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Loopfiets hebben we al van grote zus evenals al het mogelijke buitenspeelgoed.
    Treinbaan hebben we ook al... tis eigenlijk vreselijk dat ik gewoon niets meer kan bedenken

5. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Mijn oudste is gek op die autotjes van Cars. Ze zijn nu veel in de aanbieding omdat Planes eraan komt. De auto's zijn van metaal dus kunnen een stootje hebben.

We hebben ook die auto transporter van Little Tikes, die is bij beide een grote hit.

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Ik zag die cars autootjes liggen bij kruidvat en zeeman. Is dat wel geschikt al op die leeftijd? Leek mij zo klein. Ik vind ze wel heel erg leuk.
    Die transporter is ook erg leuk. Ik heb alleen maar meisjes in mijn omgeving dus vind het erg lastig in te schatten voor jongens. Maar straks is de decembermaand en begin februari is hij jarig. Daarna is pas volgend jaar december weer het volgende kado moment dus ik wil graag dingen die ik over het jaar kan verdelen zeg maar.

7. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Zo'n tekenbord vind hij ook erg leuk.
    Verder boekjes van Nijntje, Cars, Mickey Mouse etc.

8. Eiveo

Eiveo Niet meer actief

De houten treinbaan is op het werk favoriet bij jongens van die leeftijd en iets ouder. Ook de hijskraan van de ikea wordt veel gebruikt, de auto's die op die site staan zijn erg leuk voor die leeftijd.

9. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ja hoor, mijn zoontje heeft er veel. Hij speelt er elke dag mee. Ze zijn van metaal dus erg stevig.
    Mijn jongste speelt er ook mee, ik haal dan alleen die kleine auto's weg zoals bijvoorbeeld Guido (van Cars) en Luigie.

Wat misschien ook nog een idee is, mijn oudste is gek van het Zandkasteel. Je kunt op de site van Zeppelin die poppen bestellen. Ik heb nu Toto besteld voor mijn nichtje. En het is echt een leuk ding, echt stevig en ook best groot.

Moeilijk inschatten snap ik, ik heb een nichtje en vind het echt lastig om een kado te vinden haha

10. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Oeh, die transporter gaat hier op het lijstje :D precies wat bij mijn zoon in de smaak zou vallen

11. Storm

Storm Niet meer actief

#11 Storm, 26 sep 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 sep 2013
    gereedschap / werkbank
    keukentje + toebehoren
    theeservies
    buitenspeelgoed
    auto's (voertuigen)
    treinen
    playmobil
    poppetjes
    dieren
    boekjes
    regenlaarzen :D
    dvd-tje
    politie-/brandweerhelm
    politie stopteken
    bob de bouwer
    grote blokken
    trampoline
    traptrekker
    (loop)fiets
    pop met buggy
    simpele spelletjes
    ballen
    verkeerskleed
    getallenkleed (ikea)
    het bos, maar pakt wat lastig in :D

en hier verder nog een fascinatie voor wasknijpers ;)

12. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje begon op die leeftijd veel met auto's te spelen. De Cars autootjes zijn officieel geschikt vanaf drie jaar, maar ik liet hem er mee spelen vanaf dat hij ongeveer 2,5 jaar was. Wel even opletten dat ze niet al te klein zijn.

Verder zijn hier de plastic figuren van Schleich, en dan met name de dino's, een groot succes. Deze zijn ook heel erg stevig.

Ik vond het in het begin ook moeilijk om iets voor hem te verzinnen, maar nu is het juist heel makkelijk. Auto's en dino's kun je nooit teveel hebben.

De houten treinbaan blijft overigens ook altijd leuk.

13. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    De auto's van Chuck en Friends zijn ook heel geschikt voor peuterjongetjes. Ze zijn wat groter en robuuster dan de Cars auto's. Ze hebben ook geen bewegende onderdelen.

14. Storm

Storm Niet meer actief

Die zijn bij mijn zoontje favoriet! Erg geschikt voor peuters.

trouwens, een stokpaardje staat hier op het lijstje voor 5 dec. Alles wordt als paard gebruikt, dus dat zal ook wel in de smaak vallen. Zoontje is bijna 2,5.

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Ik ga iig de little tikes transporter halen en de chuck and friends auto's

16. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Hier speelt zoontje van 2 veel met zijn auto´s. Op zijn kamertje staat een grote bak met allemaal verschillende auto´s (chuck and friends, cars, en ook goedkope zooi) en deze trekt hij regelmatig overhoop. Verder speelt ie veel met een houten treinbaan, met Thomas treintje. Ook wij hebben de toettoet garage maar daar wordt eigenlijk weinig mee gespeeld...

17. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Aangezien er hier 3 kids rondlopen en de boel dreigde dicht te slippen, ben ik lid geworden van de Speel-o-theek hier in de buurt. Elke maand andere spullen in huis, als het niet bevalt gaat het weer terug. Voor zoon heb ik dus wel de basisspullen, maar ik hoef niet veel te kopen verder. Soms koop je iets, en dan kijken ze er na 1 week al niet meer naar om.Zo zonde!
    Dus dit is echt ideaal :)

18. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Snap ik helemaal.
    Mijn dochter is vorige week jarig geweest, heeft ladingen playmobil gehad en het staat nu nog in de doos ;)
    Vervelende is dat de opa's en oma's en ooms en tantes toch perse iets willen geven met de feestdagen. Dus dan maar liever iets dat ik zelf bedacht heb

19. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Oh absoluut!Mijn ouders, de schatten, zijn van de prularia ;)
    Dus ik geef altijd instructies voor de verjaardagen:D

Toch slagen ze altijd weer in om "tussendoor-kadootjes" te geven...;)

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    En laat me raden.... ze sparen alles wat er in de supermarkten te sparen gvalt voor de kids ;):D

Deel Deze Pagina