14 maanden en niet doorslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door koter, 27 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    Hallo allemaal,

onze zoon sliep altijd redelijk lekker door van 1915 tot 715...
    Echter.. sinds enkele weken wordt hij 1/2/3 x wakker per nacht en gaat dan huilen... Op zich er naar toe lopen, aai over zijn bol en tutje geven is voldoende en gaat hij weer verder slapen...

Maar we willen natuurlijk geen gewenning creëren en hebben enigszins het idee dat het misschien proberen is, ze komen toch wel...

Vorige keer hebben we hem laten huilen. nu werd het huilen krijsen, hij ging zitten, staan, verder krijsen en dit hielp dus voor geen meter. Hij ging niet uit zichzelf slapen.

Wat hebben jullie voor tips?
    Waarom slaapt hij ineens niet meer door?
    Verder is hij totaal niet eenkennig, altijd vrolijk etc. etc.

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier worden ze beide nog wel wakker s nachts. Oudste steeds minder vaak maar merk dat ze echt veiligheid zoekt.
    Laten huilen is niet mijn ding.
    Als een aai over zijn bol voldoende is, gewoon aan toegeven.
    Voor hem fijn toch om te weten dat jullie er s nachts ook zijn.

3. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Ik herken het niet maar ik las wel een tijdje geleden iets over de 15 maandensprong. Hoewel ik niet zo van de sprongen ben eigenlijk. Kan het zijn dat hij zich erg ontwikkeld momenteel (stomme vraag eigenlijk gezien zijn leeftijd). Wat ik bedoel is leert hij nu lopen/andere nieuwe vaardigheden die hem bezighouden? Dit verwerken ze vaak 's nachts.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Mijn zoonrtje heeft nog geen nacht doorgeslapen. Is normaal en hoort erbij, komt vanzelf. Als hij weer verder slaapt na zijn speentje is het simpel toch?

5. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Is echt een fase.
    Heeft mijn zoontje ook een maand of 2 gedaan rond deze leeftijd.
    Mijn ervaring is eigenlijk: hoe sneller naast het bedje = hoe sneller weer gerust gesteld en weer doorslapen.
    Gaat vanzelf weer over! :)

6. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Hier ook al een tijdje snachts wakker met dikke tranen en helemaal overstuur. Ik laat mijn kind nooit huilen, want in mijn eigen huilt een kind niet zo maar.

Met die leeftijd dromen ze veel en hebben ze behoefte aan veiligheid, knuffel, kus etc. En die krijg hij ook, net zolang hij wil en nodig heeft. Ook al is dat 10 x per nacht. Het gaat vanzelf over, maar laten huilen heeft geen zin.

Deel Deze Pagina