Het klopt dat jongenszaadjes sneller zijn en meisjeszaad langer leeft, maar de ene man heeft meer jongenszaad en de andere meer meisjeszaad (genetisch bepaald) dus dan is het nog steeds een toevalstreffer welk zaadje er als eerste is. Wat dat betreft geloof ik meer in het kijken naar de familie van de vader, dat zegt meestal ook al heel veel (veel jongens of veel meisjes in de familie)
Ik heb het er niet op gegokt hoor... En gewoon wat vaker geklust! Wij wilde graag een kindje, geslacht in het midden gelaten! Maar ik heb er inderdaad wel eens een artikel over gelezen, jongens zwemmen sneller en sterven sneller, meiden leven langer maar zijn langzamer. Maar uitkomst was geloof ik dat je je kansen met 7% kon verhogen ofzo... Want zo klein waren de verschillen!
Bij ons klopte het wel.. Ik deed temperaturen dus wist precies wanneer mn eisprong was geweest (deze was moeilijk te voorspellen omdat ik een onregelmatige cyclus had). We hebben toen een dag of 4 voor de eisprong voor het laatst sex gehad, en toen de eisprong geweest was, en we krijgen een jongen
Maandag geklust, donderdag eisprong en ook geklust die dag alleen voor het zingen de kerk uit. Zondag erna flinke steken in me rechterlies dus wist meteen dat het raak was Dus welke dag de boosdoener is geweest weet ik dus niet Moet ook wachten tot augustus tot de geslachtsecho Mijn eerste is een mooie meid maar wist ook niet waar ik zat in me cyclus want was gewoon 2 maanden niet ongesteld
Bij beide zwangerschappen een dag na de positieve ovulatietest een inseminatie gehad. S avonds begon deze negatief te worden. Beide een meisje
Dit is (ws ongemerkt) de 0+12 methode. Als je sex (of een inseminatie) 12 uur na de eisprong hebt, heb je ook weer een hogere kans op een meisje. Hier 4 jongens die allemaal op verschillende tijsstippen binnen mijn cyclus zijn verwekt. Van de jongste weet ik zeker dat die is verwekt 4 a 5 dagen vóór mijn eisprong, dus dat had een meisje moeten zijn. Ik denk dat elke "methode" om het geslacht te beïnvloeden de kans misschien iets kan verhogen, maar het is en blijft toch een beetje een toevalstreffer. Stel dat je kans 60/50 wordt, is er nog steeds een hele grote kans op het andere geslacht.
Bij onze zoon klopte t wel.. Ik voelde tijdens de seks me eisprong, volgende dag weer seks en nergens last van en t is een jongen nu op donderdag voor t laatst seks en daarna niet meer man werd ziek en zaterdagochtend me ei gevoeld.. Weet nog niet wat t word
Een keer ergens in een onderzoek gelezen dat het per man verschilt hoeveel 'meisjes'zwemmers en hoeveel 'jongens'zwemmers hij heeft. Zo kwam er uit dat stel je hebt 2 dochters en bent weer zwanger van dezelfde man, dat de kans dat het deze keer een jongen zal zijn een stuk kleiner is dan dat het weer een dochter zal zijn.
Hier klopt het niet.. Zondag sex gehad, maandag man opgenomen in het ziekenhuis voor 2 weken. Volgens de echo met 12 weken was ik na terug tellen precies in het midden van die 2 weken zwanger geraakt. Zaad heeft hier dus heel lang geleefd, en het eitje heeft lang ingenesteld. En toch echt een knul hier!
Hier klopt het ook niet, bij beide kids de dag NA positieve ovulatietest de IUI gehad. En we hebben een dochter en een zoon.
ohh ik had graag antwoord gegeven maar ik heb werkelijk geen idee, we hebben helemaal niet opgelet wanneer we seksten, we waren zo opgelucht dat de medische molen over was dat we gewoon plezier maakten en toen bleek het ineens raak.
ik heb 3 dagen voor de ei sprong elke dag seks gehad maar ook op de dag zelf ik denk dat het 50% 50% kans is wij krijgen een meisje de volgende keer misschien de theorie proberen met alleen op de eisprong seks hebben (als het dan een jongen is dat lach ik me dood)
bij ons klopte het twee keer. Bij de eerste op de dag van de eisprong en werd een jongen, bij de tweede 2.5 dag ervoor en een meisje.
Hier beide keren op de dag van de eisprong seks gehad. Eerste keer een meisje, en nu verwachten we een jongen.