Wat een leuke link heeft Be Happy geplaatst zeg! Ik heb al vaker op de site van party-kids gekeken, maar dan voor traktaties. Wist niet dat er ook zoveel spelletjes ideeën opstonden.
Wij zijn met ons jongensfeestje naar een park in de buurt gegaan (kwartiertje met de auto - de speeltuin hier in de buurt kennen ze allemaal erg goed want daar liggen hun scholen direct aan) waar ze een heel leuke speeltuin hebben. Lekker klimmen en klauteren, tokkelen, voetballen en met de katapult schieten. We hadden wat buitenspeelgoed mee, drinken, knijpfruit en mueslirepen. Voor een deel hebben we ze vrij laten spelen, en we hebben een 'klimwedstrijd' gedaan waarbij ze om de beurt over het klimparcours mochten gaan. En een kleine luchttoeter mee, zodat we even de aandacht konden trekken als we iets gezamenlijks gingen doen. En aan het eind van het uitje hebben we ze allemaal prijzen gegeven (voor de beste klimmer, de beste voetballer, de snelste renner, de beste katapult-schieter, et cetera). Daar waren ze nog het blijst mee geloof ik, hun medaille en bekertje. Die koop je per 6 voor 1 euro bij een soort Knaakland-winkel. Ik vond het wel een must om het met z'n tweeën te begeleiden. Wij hadden in totaal 6 kinderen mee.
Een kookfeestje! Eerst een koks-muts versieren /kleuren ( of kinderkookschort) Mini-pizza's maken ( hier heb je pakjes voor bij de supermarkt) Deeg rollen/plat maken, versieren met saus en groentes) en daarna lekker smulllen Succes gegarandeerd
Toen onze oudste 5 werd heeft hij een Cars-feestje gegeven. Alles helemaal in Cars-thema: versiering, bekers, bordjes etc. Na de cadeautjes en taart heb ik een boekje van Cars voorgelezen, dat ging natuurlijk over een race. In de tuin hadden we een hindernisparcours uitgezet, als een soort race. Dat vonden ze echt helemaal geweldig, het is nu 1,5 jaar geleden en ze hebben het er nog wel eens over. De winnaar won uiteraard de Piston Cup en 'toevallig' hadden ze allemaal dezelfde eindtijd, haha, dus ze kregen allemaal een kleine beker. Daarna hebben ze nog gewoon gespeeld, onderdelen uit de hindernisbaan tig keer herhaald, en tenslotte hebben we nog stoelendans gedaan.
thnx voor al jullie tips. We hebben gisteren een topfeestje gehad ,dankzij de tips hier en het mooie weer!!