Ons jongste net peutertje droomt veel en praat dan ook in haar slaap. Zowel overdag als 's nachts. We kunnen haar goed verstaan en het zijn steeds woorden als: "niet doen" , "hoeft niet", Nee Daarbij huilt ze ook wel in haar slaap. Herkenbaar voor iemand?
Ja herkenbaar mijn zoon heeft dat ook gedaan. Hij heeft tot 9 jaar naast mij gelegen en schrok idd wel eens wakker omdat hij of lag te huilen of praten en zelfs lachen deed hij in zijn slaap. S nachts verwerken wij de dag in onze slaap het hoeft niks te betekenen het is even je zelf resetten ook net zoals bij kinderen. Er zijn ook kinderen ( jongvolwassenen die slaapwandelen) dit is ook een vorm daar van. Als het huilen was wreef ik over zijn rug en werd hij weer wat rustiger maar ook dat praten haha je denk van wat is er. Zelf heb ik ook als kind geslaapwandeld en had ook best vaak levendige dromen.
Jep, net zo oud....... hier is het ook ' nee niet doen' 'donker' 'eng' en laatst dacht ik dat ze 'monster' zei. Ik vermijd zelf zo veel mogelijk ' enge' woorden, dus dat laatste heeft ze niet van mij. Ze is altijd heel vrij en makkelijk geweest, maar merk dat ze terughoudender word en sneller wat eng vind. Zo zat ze vorige week schreeuwend in karretje op de kermis, terwijl het eerst niet snel genoeg kon. Altijd al een slechte slaper, en hier heeft ze ook zeker wel nachtmerries, want ze kan ook opeebs gillend wakker worden