Ik menstrueer niet en ben NIET zwanger.

Discussie in 'De lounge' gestart door mumija, 2 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mumija

    mumija Niet meer actief

    Dames, even een vraagje:

    Ik ben nu al vanaf mei niet meer ongesteld geweest. Als ik het goed heb, voel ik wel een eisprong.
    Ik heb verder totaal nergens last van; geen buikpijn, geen hormoonschommelingen, geen zwangerschap..:D. Daarom ben ik eigenlijk ook nog niet naar de huisarts geweest. Zou ik dat moeten?
    Ik vind het zo stom om hem daarmee lastig te vallen:).
    Het enige wat ik wel heb gemerkt is dat ik wel wat dikker ben geworden rondom mijn middel...en dat eigenlijk niet goed kan verklaren (en ik ben echt niet zwanger..). Ik ben 40 jaar. Heb al gedacht aan een vroege overgang maar heb daar ook helemaal geen symptomen van, behalve niet meer menstrueren.
    Ik gebruik geen anticonceptie, al 2 jaar niet meer. Sindsdien ben ik ook niet vaak ongesteld geweest, maar nu dus helemaal niet meer.
    Kan er eigenlijk niet veel over vinden. Als ik google, krijg ik alleen zwangerschapspagina's.
    Dus; is het verstandig om hiermee verderop te gaan of is het niet nodig?
     
  2. Cathelijne1986

    Cathelijne1986 Niet meer actief

    Natuurlijk moet je hiermee maar de dokter!
     
  3. penseel

    penseel Niet meer actief

    Zou er toch idd wel mee naar de dokter gaan. Heb je een zwangerschapstest gebruikt? Om het in elk geval uit te sluiten.

    40 kan je in de overgang gaan maar is zelfs nog vroeg voor ons.

    Sterkte.
     
  4. KimK

    KimK Niet meer actief

    Zou even naar de huisarts gaan als je weet dat je niet zwanger bent.
    Dan is er namelijk wat mis in je lichaam zeker als je je eisprong wel voelt en er dan niks komt.
     
  5. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Als je wel je eisprong voelt, zoals je schrijft, zou je wel ongesteld moeten worden. Dus denk niet dat het dan je eisprong is die je voelt.

    Als ik jou was, had ik al lang een doorverwijzing naar een gynaecoloog gevraagd.

    Wat is je BMI trouwens als ik vragen mag? :) Bij ernstig overgewicht of ondergewicht kan de cyclus ook van slag raken of wegblijven.

    En weet je op welke leeftijd je moeder in de overgang raakte?
     
  6. fluitekruid

    fluitekruid Fanatiek lid

    5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ga naar de dokter!
    Het eerste wat mij te binnen schiet is dat er iets mis is in je baarmoeder, een vleesboom, cyste, of erger....
     
  7. mumija

    mumija Niet meer actief

    Ja ik heb regelmatig een zwangerschapstest gedaan, ong 4 keer.
    Ik vind het ook zo raar, heb ook totaal geen last. Eigenlijk is het wel prettig, maar ik snap ook wel dat er iets niet klopt.
     
  8. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Als je een eisprong hebt, moet er een menstruatie volgen als je niet zwanger bent. Dus ik ben bang dat je geen eisprong hebt. En zonder eisprong word je niet zwanger.

    Je kunt zeker naar de huisarts gaan met deze klachten. Een vroege overgang behoort tot de mogelijkheden, maar vaak is dat erfelijk en heeft je moeder, tante, oma of zus het dan ook. Je kunt ook PCOS hebben. Daarbij zijn je hormoonwaardes in de war en heb je heel veel cystes in je eierstokken, waardoor je geen eisprong krijgt en dus helemaal geen cyclus hebt.
     
  9. Pluisjee

    Pluisjee Fanatiek lid

    15 mrt 2012
    4.592
    19
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn moeder was 41 toen ze in de overgang kwam. Begon eerst met niet ongesteld worden pas na 1,5 jaar kreeg ze de rest van alle kwalen die bij de overgang horen.

    Een eisprong en niet ongesteld worden kan niet tenzij je zwanger bent maar dat is niet het geval. Teminsten dit is mij door de ivf arts verteld.

    Zou zeker naar de huisarts gaan.

    Succes !!
     
  10. mumija

    mumija Niet meer actief

    Nou, mijn moeder wordt in maart 60 en menstueert nog steeds...:)

    Mijn bmi weet ik niet precies, maar laat ik zeggen dat ik 10 kilo overgewicht heb.:)

    Ik heb de maand november wel prednison geslikt, maar daarvoor werd ik dus ook niet ongesteld.

    Jullie zetten mij wel aan het denken, eerlijk gezegd. Ik dacht; zal wel loslopen..
     
  11. Cathelijne1986

    Cathelijne1986 Niet meer actief

    Ja dat had ik dus ook, vooral omdat je buik dikker wordt.
     
  12. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    Hier pcos en ik word nooooit ongesteld. Je moet niet meteen denken dat het iets ernstigs is en zsm naar de ha moet hoor.
    Het kan bij jou misschien ook wel de overgang zijn. Heb je nog een kinderwens? Dan zeker naar de dokter. Had je voor de pil wel een normale cyclus?
     
  13. mumija

    mumija Niet meer actief


    Tussen mijn 3de en 4de kind heb ik wel een cyste gehad. Had toen enorm veel pijn!
    Die is toen vanzelf weggegaan. Nu bedenk ik me dat bij mijn laatste zwangerschap, 4 jaar geleden, op een echo, wel een verdikking in de baarmoederwand zat...is toen verder niet over gesproken.
    Ik heb in oktober wel een uitstrijkje laten doen en die was goed..
     
  14. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    Dat schijnt ook een typisch iets te zijn wat bij de overgang hoort. Dikker worden bij je buik en heupen. Je gaat makkelijker vet opslaan/minder snel verbranden door veranderende hormoonhuishouding.
     
  15. Sammelskee

    Sammelskee Bekend lid

    16 jan 2013
    543
    1
    18
    Roosendaal
    Ik werd vanaf maart 2012 ook niet meer ongesteld.. testen gedaan, negatief. Naar dokter gegaan, die heeft 1 keer inwendig onderzoek gedaan, niks aan de hand en kuurtje mee om terug ongesteld te worden, nog steeds niks. Uiteindelijk bleek ik in januari 2013 30 weken zwanger te zijn..
    Er was niks te zien, zelfs 15 kg afgevallen.. voelde niks.. En de dokter nog steeds beweren dat ik niet zwanger was..

    Maar goed.. Idd even naar de dokter gaan en hopelijk snel duidelijkheid ;)
     
  16. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Ik denk dat je de overgang in gaat, ook het dikker worden op buik en heupen hoort daarbij. Wel vroeg trouwens, vooral omdat je moeder van 60 nog steeds menstrueert, vaak is de manier van menstrueren en overgang van moeder en dochter redelijk gelijk (op uitzonderingen na natuurlijk)
     
  17. mumija

    mumija Niet meer actief

    Nou, ik was altijd zo vruchtbaar als de pest..zelfs een keer met spiraal en al zwanger (de laatste keer).
    Ik ga maandag naar de huisarts!
     
  18. Emo

    Emo Fanatiek lid

    6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Ja zou hiermee wel naar de huisarts gaan, ook voor jezelf wel fijn om duidelijkheid te krijgen waarom je niet (meer) menstrueert. Kan van alles zijn, pcos, hormoonschommelingen, een cyste.. Even laten uitsluiten bij een arts.

    Succes meid.
     
  19. mumija

    mumija Niet meer actief

    Dank jullie wel alvast!!
     
  20. Cathelijne1986

    Cathelijne1986 Niet meer actief

    Graag gedaan, laat je het weten?
     

Deel Deze Pagina