Jongensgezin minder dan meisjesgezin?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamavanzonen, 4 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MommyA

    MommyA Fanatiek lid

    11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    De opmerking koningskoppel vind ik ook nergens op slaan. Of van: gelukkig heb je van beiden een. Achja mensen zeggen zoveel. Vaak bedoelen ze het niet eens rot. Vind het eerder dom. Maar het slaat gewoon nergens op.
     
  2. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Klopt en dat gaat door tot in volwassenheid. Wat ben ik blij dat ik ook mannelijke vrienden heb! :D
     
  3. Zwangernr6

    Zwangernr6 Niet meer actief

    Vonnie ik ben t helemaal met je eens.

    Ik heb ook zo vaak 'waarom??' moeten horen toen ik zwanger was van de vierde, na 2 zonen en een dochter, want 'ik had nu toch van beide wat??' Ach mensen moeten overal een mening over hebben.

    Ik voel nu ook heel sterk de behoefte om het op te nemen voor de kleine jongen in m'n buik. We houden het geslacht voor bekenden en familie geheim, en mensen gaan er allemaal vanuit dat 'het nu toch wel een keer weer een meisje zal zijn'.
    Er moet er straks 1 zijn die durft te zeggen dat het 'jammer' is dat het weer een jongen is, die zal wat te horen krijgen van me!
     
  4. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik denk dat de meeste mensen het niet zo bedoelen zoals ik hier lees. Mensen willen een praatje maken en bedoelen het (ik mijn ogen) niet zo……..
    Meer als een onschuldige opmerking.
     
  5. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik begrijp het wel, maar ik denk dat het ligt aan de eigen gevoel.
    Hier een meid en een jongen, beiden heerlijke kinderen op hun eigen manier, wat 2 zonen zijn ook niet hetzelfde!
    Dus het raakt je alleen, als jij dat wilt.
     
  6. Elvis

    Elvis Bekend lid

    31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    DDS, ik denk ook dat de meeste mensen het niet zo bedoelen. Ik denk alleen wel dat het niet tof is om het keer op keer te horen. Mensen maken dus een opmerking over iets wat je niet hebt. Dit kan in eerste instantie niet als een gemis voelen, maar als je keer op keer hoort dat het "eigenlijk wel een gemis zou moeten zijn" (want zo registreert je brein het), dan kun je daar in gaan geloven en ineens wel iets als een gemis voelen. Het is natuurlijk een feit dat wanneer je maar 1 geslacht hebt, je dat andere geslacht dus niet hebt. Je mist dus een geslacht in het plaatje. Omdat je iets dus niet hebt, zou je het kunnen gaan missen. Opmerking van andere mensen kunnen dat gevoel oproepen.
     

Deel Deze Pagina