Jongensgezin minder dan meisjesgezin?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamavanzonen, 4 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdelHertje

    EdelHertje Niet meer actief

    Ik had bij mijn eerste zwangerschap een voorkeur voor een meisje maar al snel voelde ik dat het een jongetje was en kon ik niet meer bedenken waarom ik zo graag een meisje wilde.

    Nu bij mijn 2e zwangerschap heb ik weer een voorkeur voor een meisje en zal ik als het een jongetje is net zo blij zijn als de eerste keer.

    Ik kan me wel voorstellen dat mensen denken dat je na een jongen graag een meisje zou willen of andersom.

    Ik zou beide geslachten ook super leuk vinden.
     
  2. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Bizar zeg! Helemaal van dat kaartje.
    Mijn zwager vond het niet leuk dat het een meisje werd. Mijn schoonmoeder kwam het: "heel rauw op haar dak vallen" dat haar kleindochter een meisje zou zijn.
    En de oma van mijn man kwam na de geboorte binnen met: wat jammer dat het geen jongen is! Nouja toch gefeliciteerd dan maar.

    Achterlijke schoonfamilie. Ik ben zo dankbaar voor een gezond kindje, vind dat absoluut niet vanzelfsprekend. Wat boeit mij het geslacht.
     
  3. Mime28

    Mime28 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Dit bovenste klopt voor mij, voor ik kinderen had althans. Nu heb ik van beide 1 en weet ik dat het helemaal niets uit maakt. Ik merk wel dat mensen het vaak 'leuk' vinden als beide geslachten vertegenwoordigd zijn in een gezin, maar uiteindelijk zegt het geslacht zo weinig, karakter is veel meet bepalend.
     
  4. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.178
    386
    83
    Ik had wel een voorkeur, voor een meisje. Ik ben zelf een meisje meisje. Hou van tutten, make up, mooie kleding/schoenen. Mijn wens is uitgekomen en mijn dochter is ook echt een meisje meisje. Veel roze, dol op Assepoester, prinsessen, jurkjes, rokjes. Ik geniet! Een jongen is niks voor mij, die gaat er ook niet komen. Is klaar zo.
    Mijn zusje heeft overigens precies hetzelfde. Het past gewoon niet bij ons.
     
  5. liefdotje

    liefdotje Niet meer actief

    Van dit soort antwoorden krijg ik echt kippenvel :$
     
  6. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier gaan ook mijn haren van overeind staan.
     
  7. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze oudste is een jongen en we hebben nog 2 meiden.
    Ben reuzeblij met ons gezin.Had me niet uitgemaakt 3 jongens of 3 meiden.
    Ik ken trouwens best wat jongensgezinnen in mijn nabije omgeving.3 jongens en zijn allemaal hele leuke en gezellige gezinnen en die moeders zijn alleen maar blij met hun knullen.Soms een beetje teveel voetbal maar ach....
     
  8. miracle of love

    miracle of love Bekend lid

    17 apr 2010
    679
    0
    16
    Ach mensen zeggen zoveel. Vaak uit onwetendheid of domheid.
    Hier ook een jongensgezin en ik heb ook weleens een opmerking gekregen, maar zet die mensen dan gelijk op hun plek.

    Mij persoonlijk zal het verder jeuken wat mensen vinden. Ik ben blij dat we twee kinderen hebben gekregen en ben dol op mijn mannen. Probeer het naast je neer te leggen, want is zonde om je energie in te steken. Zolang jij maar gelukkig bent!
     
  9. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik heb een jongetje en als ik mocht kiezen zou mijn volgende kindje weer een jongetje zijn haha. Met een meisje zijn we net zo blij hoor! Hier juist het tegenovergestelde! Mijn broer en beste vriendin hadden de voorkeur voor een jongetje en kregen beide een meisje.
     
  10. Kletskoek

    Kletskoek VIP lid

    7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Nooit iets van gemerkt. Ik zou onze zoon echt niet willen missen! Onze dochters ook niet trouwens hoor, haha.
     
  11. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Ik be ook echt een meisje meisje. Gek op make up, kleren, luchtjes, haren doen.
    Maar wat ben ik blij dat ik 2 jongens heb mogen krijgen. Je krijgt waar je goed in bent, denk ik dan maar 😄
     
  12. Selena149

    Selena149 Niet meer actief

    Ik ook :(:(
     
  13. dotje1986

    dotje1986 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    1.749
    183
    63
    Wij hebben 2 meisjes. Nog nooit zulke opmerkingen gehad. Ik ben blij met onze meisjes. De oudste houdt van roze en tutten. De jongste absoluut niet, die krijst al als ze de kam ziet haha.

    Ik heb tegen mijn man gezegd dat wij alleen meiden zouden krijgen. Dat is jaren lang mijn voorgevoel geweest.
     
  14. Tennes

    Tennes Niet meer actief

    Jeetje....... mijn mond valt hiervan open.

    Ik heb twee jongens en ik ben er erg gelukkig mee! Toen de tweede een jongen bleek, heb ik wel twee tellen gedahct:" Nu kan ik nooit winkelen met mijn dochter zoals ik nu met mijnn moeder doe" Maar ik kan nog zooooveeeel andere dingen wel doen met mijn stoere knuffelkonten.

    Maar ik herken de opmerkingen zeker en dan zeker uit de hoek van mijn schoonfam. Ze hadden liever een tuttelmeisje als kleinkind gehad. En dat voelen we ook zeer regelmatig. Jammer.

    Ik heb alleen een zus en vroeger was ik een tuttelmeisje en mijn zus was de stoere 'jongen'. Ze had een hekel aan meisjesdingen. Tja, dat kan ook natuurlijk.
     
  15. sanna1986

    sanna1986 Niet meer actief

    Ik ben ook geen stoere moeder. Ik koop voor mijzelf wel mooie kleren en nagellak echt niet minder leuk hoor. Verder is voor een jongen shoppen heerlijk overzichtelijk :p
     
  16. sanna1986

    sanna1986 Niet meer actief

    Oh en winkelen met mijn zoon gaat prima. "Vind je dit mooi mama?" Niet te lang maar welke peuter wel 😊
     
  17. fluitekruid

    fluitekruid Fanatiek lid

    5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een collega van mijn man maakte laatst juist een hele leuke opmerking over dat de tweede ook een jongetje is. Hij zei: wat leuk twee van hetzelfde! Hij heeft zelf twee meiden. Ook heeft hij een goede band met zijn broer dus misschien dat deze opmerking daar ook een beetje uit voortkomt.
    Ik wil gewoon een gezond kindje, als ik om me heen kijk zie ik zoveel collega's en kennissen die moeite hebben met zwanger worden en blijven, dan ben ik heel dankbaar dat dat ons allemaal bespaart is gebleven.
    Ik ben zelf niet zo van het tutten dus wat dat betreft komt het wel goed uit dat we twee jongens hebben/krijgen :D
     
  18. beautevil

    beautevil Fanatiek lid

    23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!

    Mijn moeder heeft het helaas nooit kunnen accepteren dat ik geen jongen was... hadden ze 30 jaar gelee maar GGZ gehad ;)

    Wij zouden heel graag nog een 2e kindje willen, hopelijk is ons dat gegeven. Maar ons maakt het niet uit wat het is, als het maar gezond is!
     
  19. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Hier ook dolblij met 4 gezonde knullen!
    Ik hou zelf best van make up, jurkjes ed, maar wie zegt dat je dochter daar ook van houdt??!!
    Ik heb weleens het idee dat sommige vrouwen met een sterke wens voor een dochter, gewoon een mini-me willen.
    Dat vind ik een beetje bekrompen, omdat niet alle dochters dezelfde wensen/ interesses hebben als hun moeder.
    Maarja, die kriebels komen misschien ook wel omdat ik zelf een nogal ingewikkelde relatie met mijn eigen moeder heb:).
    Daarom heb ik die wens misschien ook nooit gehad (al was een meisje hier heus net zo welkom geweest!).

    Je kind is je eigen vlees en bloed en daar hou je onvoorwaardelijk van, ongeacht het geslacht.
    Opmerkingen als; ik ben gewoon een meisje- meisje dus een jongen had hier niet gepast vind ik ongelofelijk dom. Je hebt nl 50% kans op een meisje, maar ook op een jongen. De natuur kijkt niet naar wat er bij je karakter past;) (maar misschien maar goed voor zo'n kind dat het een meisje is, want anders had ik het heel zielig gevonden voor zo'n knulletje).

    Ik heb een zus met een dochtertje op het kerkhof en een andere zus met een dochter met een grote hartafwijking. Ik prijs mezelf meer dan gelukkig dat ik 4 GEZONDE jongens heb!

    Vooral na de geboorte van de derde hebben wij ook wel veel vervelende opmerkingen gehad en dat raakte me destijds behoorlijk.
    Bij de vierde hebben we het geslacht in de zwangerschap aan iedereen bekend gemaakt en toen kon iedereen gewoon weer enthousiast reageren na zijn geboorte:)
     
  20. Annalise74

    Annalise74 Fanatiek lid

    6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Toen ik jong was dacht ik altijd dat ik later moeder zou worden van een meisje.

    Zwanger worden ging niet gemakkelijk dus toen verdween mijn voorkeur en hoopte ik het meest op een gezond kindje.

    Zodra ik zwanger was voelde ik al meteen dat het een jongen was en ik vond het geweldig! Toen ik zwanger was van de tweede hoopte ik zelfs op een jongen want dat leek me leuker voor de eerste (slaat ook nergens op, ik weet het).

    En nu ben ik gelukkig met de 2 boys, ze zijn allebei lekker stoer.
    Geen getut en gepiep hier, geen prinsesjes maar stoere cowboys en piraten.

    Onze boys zijn allebei handig en nu al gek op klussen. Das toch handig als papa het later zelf niet meer kan. :D

    En geen staartjes maar stoere gel kapsels! Haha.
     

Deel Deze Pagina