Jongensgezin minder dan meisjesgezin?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamavanzonen, 4 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beccie

    beccie Niet meer actief

    ik dacht vroeger ook dat ik een echte meisjes moeder was. mijn eerste was een zoon en ik kon me niet meer voorstellen dat ik vroeger een meisje wilde, hij was zo geweldig.
    toen ik weer zwanger raakte kon ik me niet voorstellen dat er een meisje bij zou komen. en toen werd het een meisje.
    maar bij allebei voel ik precies hetzelfde. ze zijn allebei geweldig.
    als ik nou 2 meisjes had of 2 jongens maakte niks meer uit.

    wel heel veel mensen die nu bv zeggen dat het zo geweldig is om een jonge en een meisje te hebben want dat is perfect. nou als ik 2 jongens had was het ook perfect.

    nu vind ik het ook geweldig hoor om van beide 1 te hebben. en heb ook zin om later te tutten met mijn dochter, lekker winkelen want daar vind mijn zoon niks aan. echt wat moeder meiden dingen doen. maar stel ik had 2 zoons was het ook goed geweest.

    snap zowieso niet dat mensen commentaar op het geslacht hebben. ik ben zo blij dat mijn kindjes gezond zijn. hier ook veel moeite gehad om zwanger te raken 2x 3 jaar geduurd en ben sowieso dus blij dat het nog gelukt is een kindje te krijgen.
     
  2. MamMo

    MamMo Bekend lid

    1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Ik werk in een team en ik en mijn collega's hebben toevallig alleen maar jongens. Dus wij hebben hier veel grapjes over. En mocht er weer iemand zwanger raken dan moet het wel een jongen worden en anders overstappen ander team! Dit alles met een knipoog hoor! Maar zo zie je maar, het kan ook andersom!
     
  3. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    :$:(:$
     
  4. RoBiJe

    RoBiJe Niet meer actief

    Die vraag krijg ik ook vaak ja. natuurlijk zou ik heel gelukkig zijn met een zoon, maar ik ben stiekem wel blij dat de jongste ook een meisje is.
     
  5. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.982
    5.815
    113
    Ik heb/had ook helemaal geen voorkeur, ik had het ook hartstikke leuk gevonden als de tweede ook een kereltje was geweest hoor. Hier overigens geen meisje meisje. Spijkerbroeken en een kort koppie, want Mw blieft geen speltjes etc in haar haar.
    En ik vind het allemaal prima, ze zijn namelijk de allerleukste kindjes op de wereld. :D

    Hier wel opmerkingen na de geboorte:
    'heerlijk he, een echt koningskoppel.' Kots..
    'Jaja, je zegt wel dat je geen voorkeur had, maar jij hebt er van allebei 1.'
    Net of ik door stiekem toch een voorkeur te hebben een jongen en een meisje gekregen heb?:(
    En: 'zo nu ben je klaar!' Eh..maak ik zelf wel uit?

    Maak m'n borst vast nat voor de opmerkingen van deze mensen na het nieuws van de derde.:p
     
  6. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Mijn voorkeur lag bij 2 meisjes.
    De eerste is een meisje, superleuk! Toen werd ik weer zwanger en eerlijk gezegd had ik me helemaal gericht op een tweede meisje. Ik had al meisjesnamen bedacht, zag mezelf al elke ochtend 2 meisjes invlechten, roze kleertjes etc.
    En toen bleek bij de geslachtsbepaling dat we toch echt een jochie krijgen. Ik was verbaasd en heb er wel even aan moeten wennen. Dat wil niet zeggen dat ik niet blij ben met onze zoon. Ik vind het fantastisch en voel me zeer gezegend dat ik straks hopelijk ook een mooi lief jongetje in mijn armen mag houden. Maar onbewust had ik me meer gericht op een meisje erbij.
    Waar dat vandaan komt? Geen idee eigenlijk...jongens zijn minstens net zo leuk!
     
  7. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Vroeger toen ik nog jong, onwetend en naïef was had ik als ideaalbeeld twee zusjes en een broertje.
    Geen idee waarom?
    Ik kreeg een zoon en voelde me gelijk een jongensmoeder.
    Nu bij de tweede dacht ik dat het een meisje zou worden en het leek me heerlijk om voor een meisje te shoppen.
    Maar het is een knul en ik ben er zo blij mee!
    Oke, ik zal nooit weten hoe het is om een dochter te hebben, maar we hebben de geslachten van onze kinderen nu eenmaal niet voor het kiezen. Het voelt goed zo!

    Gelukkig heb ik nog geen rare of onprettige opmerkingen gehad over het feit dat ik 2 jongens heb straks. Sterker nog de meeste mensen geven aan mij een echte jongensmoeder te vinden!

    En ik draag echt wel jurkjes en doe elke dag make-up op ;)
    Maar ik walg bijvoorbeeld van de film frozen en alles wat met prinsessen te maken heeft :D doe mij maar cars en planes :)

    Ik heb op een Bso gewerkt en vond altijd de gezinnen met twee of meer van hetzelfde geslacht leuker. Geen idee waarom.
    Ik kon ook op mijn werk beter activiteiten met de jongens doen dan met de meiden. Toch vreemd aangezien ik erg creatief ben en momenteel een babydekentje haak ;) maar ik wissel dat gewoon graag af met rouwdouwen in het bos met zoon en hond :p
     
  8. MoedervanSafia

    MoedervanSafia Fanatiek lid

    10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    In de Marokkaanse cultuur is het juist andersom. Zonen worden in de hemel geprezen en dochters worden als een last gezien. Toen ik een dochter kreeg, heeft mijn oma mijn dochter geeneens aangeraakt. Toen mijn nicht beviel van een zoon kon dezelfde oma maar niet ophouden met het praten over de zoon van mijn nicht.

    Ik ben dankbaar met alles wat ik heb en hopelijk nog zal krijgen. Ik vind ieder kind uniek, jongen of meisje.
     
  9. mumtobe21

    mumtobe21 VIP lid

    6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Hier juist de ervaring dat je met kindjes van beide geslachten te horen krijgt: zo van allebei 1, ben je compleet..

    Bij de eerste wisten wij niet of we een zoon of dochter verwachtte, dat bleek uiteindelijk een dochter..
    Tijdens de zwangerschap van de 2e was ik overtuigd dat we een 2e meid zouden krijgen en op die overtuiging baseerde ik mijn lichte voorkeur, ook manlief had een 2e dochter erg leuk gevonden.
    Het bleek echter een zoon, heel erg omschakelen maar superleuk!!!
    Met 35 weken en zelfs na de zwangerschap bleef ik bij de meisjeskleertjes voor baby's kijken totaal op de automatische piloot.
    Helaas is door een slagaderlijke bloeding mijn baarmoeder verwijderd na de bevalling van onze zoon en zal er dus nooit een 3e kindje komen wat we beiden wel erg graag zouden willen.
    Ik had het superleuk gevonden om er nog een meisje bij te krijgen na onze 2 kanjers, puur om het toeleven naar het krijgen van een meisje toch eens mee te kunnen maken..
    Een jongen was ook meer dan welkom geweest, onze zoon is veel aanhankelijker, veel knuffeliger, veel "liever" (in de zin van delen, aan anderen denken etc) en onze dochter is een diva.. ;) dus beide geslachten hebben z'n charmes.. Ik heb wel eens geroepen: ik zou nog wel een dochter willen krijgen maar na een jaar mag er een p.iemeltje aan groeien :D
     
  10. Ik heb het juist andersom: ik heb een voorkeur voor een jongetje :)

    Maar als het een meisje was geweest, dan had ik daar misschien heel anders over gedacht.

    Maar zoals ik er nu insta: als ik zou mogen kiezen zou ik liever 2 jongens dan 1 jongen en 1 meisje :) Vind het heerlijk om lekker te stoeien en met autootjes te spelen :p
     
  11. Maartt

    Maartt Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Wat is dit toch altijd voor gezeur van mensen! (niet jij hoor ts)
    Wat maakt het nou toch uit!

    Ik heb een meisje met een gescheurde vieze prinsessenjurk en laarzen eronder. Ze laat nu net een staartje in, maar daar zijn wel een heleboel voorwaarden aan verbonden. Geen knipje, een klein staartje, niet te strak etc. etc.
    Ze houdt van poppen maar nog meer van stoeien en vechten.

    Misschien krijg ik straks wel een zoon die in roze jurkjes van z'n zus wil lopen.

    Het maakt geen fluit uit wat je samenstelling is. Het is je vlees en bloed. Ik word ook heel boos als mensen tegen ons zeggen ohhhh een jongetje zou wel heel leuk zijn he nu?

    boeie.
     

  12. Hoewel ik je mening totaal niet deel en er zelf niks bij kan voorstellen heb ik wel respect voor je eerlijkheid. Er rust een enorme taboe op een voorkeur hebben. Ik zie het in mijn omgeving ook.

    TS: Makkelijker gezegd dan gedaan maar trek je niks aan van de meningen. Het is nooit goed en mensen hebben altijd wat te zeuren. Geniet van jullie gezin.
     
  13. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.698
    42.523
    113

    Aaaaaa ik zou mij er buiten houden maar dit moet gewoon even....ik vind dit ziekelijk...echt professionele hulp heb je nodig
     
  14. Skyscrapper

    Skyscrapper Fanatiek lid

    11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Ik heb zoiezo altijd al een jongen willen hebben, en nu heb ik er 2 :D
    Als ze meisjes waren geweest was het natuurlijk ook prima, maar ik merk nu steeds meer dat een jongensmama beter bij me past.
    Mijn man komt uit een echte jongensfamilie
    en toen wij in verwachting waren van onze jongste waren de laatste 3 achterkleinkinderen van mijn mans oma (en dus alle 3 de kleinkinderen van mijn schoonouders) een jongen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij de jongste wel een beetje gehoopt had op nog een jongen omdat hij/zij dan niet als enige meisje "buitengesloten" werd :)
    Maar het bleek ook dat mijn schoonfamilie alleen maar jongens kon maken :D Na de geboorte van onze jongste zijn er nog 1 neefje en 2 nichtjes in de familie geboren en er is nog 1 kindje op komst wat nog een verrassing is qua geslacht.
     
  15. Kiwi25

    Kiwi25 Niet meer actief

    Mijn collega kwam laatst hyper binnenstormen, ik wist dat ze de 20 weken echo had gehad. "Het is een jongetje!!!!" (ze heeft al een meisje) Ik vind het logischer om te beginnen met "Hoera, alles zag er gezond uit!". Maar ik begrijp wel dat mensen soms een lichte voorkeur kunnen hebben voor geslacht. Als dat gevoel er is, kun je dat gevoel niet veroordelen en kun je er beter eerlijk over zijn zolang je kind er maar nooit last van heeft. Als ik Casara's stellige reactie lees denk ik ook wel van als je zo stellig bent dat een jongetje niet 'bij je past' (wat een woordkeuze), dan zou je mijns inziens geen kinderen moeten willen. Het had zomaar een jongetje kunnen zijn, wat dan? Ik denk dat je dan alleen je voorgefantaseerde beeld moet bijstellen en je vanzelf van je kind gaat houden en meegroeien met diens interesses. Maar als je zeker weet dat je echt geen jongetje wilt? :$ Je krijgt een kind! Geen geslacht.

    Mijn dochter had door mijn medicijngebruik 4% kans op een hartafwijking. Daar heb ik me het meest druk om gemaakt, maar toch had ik ook weleens gefantaseerd over het geslacht en dat ik een lichte voorkeur had voor een meisje. Leek me makkelijker in de puberteit, omdat het me voor een puberzoon lastiger zou lijken om geen vader in beeld te hebben als rolmodel. Om te voorkomen dat ik 'teleurgesteld' (groot woord voor wat ik bedoel, geslacht blijft een detail) zou zijn heb ik me de eerste 20 weken telkens ingeprent dat het een jongetje zou zijn en hoe leuk dat was. Vervolgens bleek het een meisje en de eerste 10 seconden dacht ik 'jeej!', maar vervolgens direct daarna de gedachte 'oo nee, nu is het geen jongetje!'. Daar was ik inmiddels al van gaan houden ;) Dus welk geslacht je ook krijgt, je bent gezegend met wat je krijgt en of je kind gezond is en hoeveel je van je kind houdt lijkt me totaal niet geslachtsgebonden.

    Dat mensen opmerkingen maken over het geslacht vind ik raar. In ieder geval om voor andere mensen in te vullen wat en welke combinaties 'leuk' of 'minder' zouden zijn. Dat is persoonlijk, áls mensen al een (hele lichte) voorkeur hebben. Ik kan wel begrijpen dat als mensen het willen benoemen, je het dan als een positief gevormde vraag stelt 'wat leuk 3 jongens, of had je dit keer misschien een beetje op een meisje gehoopt?' Dan kan de moeder zelf benoemen dat ze er erg blij mee is, of haar gevoel kwijt als ze misschien wel een beetje op een meisje gehoopt had. Maar negatieve reacties? Of het ene geslacht minderwaardig? Totaal niet!
     
  16. Luvv

    Luvv Fanatiek lid

    27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Hmm wij hebben 3 meiden en ik heb bij de 3e ook wel gehoord 'een jongen was ook leuk geweest'. Zelfs terwijl onze middelste is overleden. Ik denk dat t bij beide kanten dus wordt gezegd. Ik wilde zelf altijd wel heel graag sowieso een meisje en was ook wel blij dat de 1e een meisje was. Maar als ik alleen jongens had gehad kan ik me niet voorstellen dat ik dan minder gelukkig was ofzo.
     
  17. Julez

    Julez Actief lid

    20 jul 2013
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    (Niet alles gelezen)

    Absoluut niet minderwaardig! Ik heb 1 zoon, en hoop ooit nog eens een zoon te krijgen. Overigens is een meisje ook prima, maar ik zie mezelf meer als een jongensmoeder? Dus nee, absoluut niet minderwaardig en als we ooit nog een kind mogen krijgen maakt het geslacht me echt niet uit.

    Dames die zeggen dat ze liever een meisje willen en dan een jongen krijgen en gaan huilen..... Tssss! Schaam je!
     
  18. Pooh28

    Pooh28 Actief lid

    12 jun 2009
    228
    0
    0
    Duitsland
    Dan ben ik blij dat je idd een dochter hebt en niet nog meer kinderen wil hebben.
    Mijn man was en is een ongewenste zoon, hij heeft zijn hele leven toegezien hoe zijn jongere zus werd voorgetrokken, hoe zijn moeder als het over kinderen en zwangerschappen ging vertelde dat zij het helemaal niet leuk vond om een jongetje te krijgen en te hebben.
    Ik snap dit niet en ik zal dit ook nooit snappen.
    Dat je het leuk vind om een dochter te hebben prima, maar wat is er mis met een jongen?
    Hoezo past dat niet bij je? het geslacht zegt toch helemaal niks over het karakter van een kind.
    Ik heb die voorkeur al nooit begrepen ik wou kinderen, geen jongens of meisjes.
     
  19. Maartt

    Maartt Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Hou het alsjeblieft bij 1 kind! Ik ben zo blij voor jullie dochter dat ze een meisje is en daardoor gewenst..
    Maar gelukkig zie je zelf ook in dat het mooi is zo voor jullie.

    Ik houd van mijn dochter. Ben zelf ook een echte meid. Maar ik ben zo blij dat ik haar die stempel niet mee geef. Ze mag zijn wie ze is en trots zijn op wie ze is. Al zou ze niet van Assepoester houden omdat ik daar wel van houd. Ik ben trots op mijn modderprinses met haar rubberen regenlaarzen!
     
  20. Luvv

    Luvv Fanatiek lid

    27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ja idd. Ik vind t juist leuk om 2 meiden te hebben. Had zelf ook altijd graag een zus gehad. Ik vind t ook raar waarom een jongen en een meisje zo t ideaalbeeld is. Ik heb dat helemaal niet.
     

Deel Deze Pagina