Mijn dochter van bijna 2 is al een weekje ziek. Eerst buikgriep met overgeven en koorts, vervolgens hoesten, verkouden en wederom koorts. Hoewel ze al 2 nachten ontzettend onrustig slaapt en heel veel hoest, sliep ze vannacht de hele nacht door zonder ook maar een kick te geven. Opvallend gewoon, ik sliep er zelf onrustig van... Toen ik haar vanochtend uit bed haalde, waren haar lippen en wangen blauw. Verder reageerde ze totaal normaal, ze had wel al snel weer koorts en wilde na 2 uur alweer naar bed. De dokter heeft haar nagekeken, maar alles klonk goed. Ik moest haar kamertje maar wat warmer opstoken, want dit kon door de temperatuurdalingen en stijgingen komen. (ze heeft steeds koortspieken) Maar ze slaapt in een winterslaapzak met armen, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het te koud is geweest. Ook had ik expres luuf gesmeerd zodat ze goed kon doorademen. Ik moet het van de dr. in de gaten houden, maar zij zoekt er verder niets achter. Het is een virusinfectie, moet erop letten dat ze niet benauwd wordt (gaat piepen). Veel kindjes hebben er weleens last van, zei ze. Ja in de kou op de fiets kan ik me dat voorstellen, maar toch niet zo uit bed? Hebben jullie dit weleens meegemaakt en kunnen achterhalen waardoor het kwam? Ik probeer het naast me neer te leggen, maar heb haar toch niet helemaal met een gerust hart naar bed gebracht...
Mijn dochter heeft soms blauwe lippen van de kou, zeker als ze net wakker is en net gewassen uit de douche komt. Ik kan me voorstellen dat een kindje met griep, zeker buikgriep, dit extra heeft en zich niet goed warm kan houden. Wat de arts zegt klinkt wel logisch dus maar ik begrijp je gevoel heel goed, ik zou anders vanavond voordat je gaat slapen een keer extra kijken. Het is ook niks als ze TE stil zijn, dan zijn ze ook wel echt ziek he? Heel veel beterschap!
Mijn zoontje heeft dat ook als hij hoge koorts heeft gehad krijgt hij daarna ondertemp meestal zo rond de 35.3 De huisarts weet er hier ook geen raad mee en zegt dat kindjes op de leeftijd van 3 jaar niet zo behoren te zakken in temp. Hij is wel magertjes. Ik neem hem dan bij me en pak hem even flink in. Zodra zij temperatuur stijgt word hij weer actiever.
Dankjewel voor jullie reacties meiden! Vannacht even bij haar gaan kijken en vanochtend gelukkig een blauwe lippen en wangen. Ik hou het in de gaten, maar door jullie reacties ben ik wel gerust gesteld!
Dat is volstrekt normaal! Komt inderdaad door stijgingen en dalingen. Op het moment dat de koorts gaat stijgen dan gaat het bloed in de eerste instantie naar de organen toe, dus daarmee onttrekt er bloed uit de minder belangrijke, maar goed doorbloede lichaamsdelen. Zoals de handen, voeten, lippen, de huid rond de ogen en wangen. Zolang de tong, tandvlees en de binnenkant van de oogleden niet blauw worden is er weinig aan de hand.