Haai, Me kleine meisje kan nu al enige tijd even los staan, maar het gebeurt altijd per toeval, ze probeert het niet bewust en ook als ze haar neerzetten gaat ze meteen zitten. ze weet dat ze het kan, want heel soms laat ik haar staan en juch heel hard dan lacht ze ook....maar daarna gaat ze snel zitten. Lopen achter loopkar doet ze ook ineens niet meer...terwijl ze liep er met veel plezier achter Herkenbaar? Hoe kan dat nou?
ze is 11 maanden ze kan maarzo in de 11 maanden sprong zitten. nu doet ze het niet en over 2 weken loopt ze los bij wijze van
Hi Ja daar hoop ik maar op ja Niet dat ze per se snel moet zijn hoor, maar meer dat ik bang ben dat zij bang is, ze zit al best lang in een sprong, dus ben erg benieuwd.
Mijn zus vertelde laatst dat kindjes in hun ontwikkelingsfases vaak 1 stapje terugdoen om er weer 2 stapjes vooruit te kunnen doen. Ik vond dat wel een goeie omdat het hier vaak klopt. Dennis is een laatbloeier.. haha... en loopt sinds een maandje nu langs de bank etc. en staat soms los. Daarvoor kroop hij (met 13 maanden) en weer daarvoor was hij een billenschuiver (met een maand of 9). Iedere keer als hij 'ineens' weer wat nieuws kan, grijpt hij ook weer terug naar iets wat hij al veel eerder deed, maar al een tijdje niet heeft gedaan. Hier is het op het moment weer kruipen/billenschuiven... dus dan kan ik er bijna van uitgaan dat het losstaan en lopen eraan zit te komen.
Hier heeft onze oudste heel lang niet losgelopen terwijl ze het wel kon, gewoon omdat ze het vertrouwen nog niet had. Tussen de eerste losse stapjes en echt los lopen zit meestal meerdere weken/maanden. Komt vanzelf zodra ze zich zeker genoeg voelt.
Dank je wel, fijn te horen dat er zoveel meer moeders dit herkennen. Denk idd dat echt het vertrouwen is..want als ze staat en we roepen " hoe groot is....." dan hup gaan de handjes in de lucht en staat ze, maar dan heeft ze zelf niet door
lydia doet het binnen niet, maar buiten met de laarsjes aan heeft ze er geen problemen mee omlos te staan
Kijk wel uit dat je je kind zelf niet te veel onverwachts loslaat, daar kan een kindje ook banger van worden. Het is beter wanneer ze het echt volledig onder controle hebben.
guppekop: haha grappig leuk dat ze schoentjes aan wil. Idd ik ben dus bang dat ik haar miss keer heb laten schrikken ik zeg wel altijd...1...2..en bij 3 laat ik los