Ik wil lego gaan introduceren maar er is zo veel dat ik niet weet wat te kiezen. Met welke set of serie begon jouw kind? Mijn dochter (4,5) is een bouwer en het hoeft niet specifiek meisjesachtig te zijn. Wat is een leuke basis om mee te starten?
Ik zou gewoon een doos LEGO met alleen maar steentjes kopen. Dochter heeft (heel veel) LEGO friends, maar eigenlijk heb ik spijt dat ik dat allemaal gekocht heb. Ze vindt het bouwen super leuk en wanneer ergens alleen de losse blokjes liggen speelt ze hier leuk mee. Wat je anders kan proberen, zo'n doos (volgens mij zijn er bij Kruidvat enzo rond de Sinterklaas periode altijd aanbiedingen) met wat losse poppetjes, deze verkopen ze bij de speelgoedwinkels in van die kleine zakjes.
Met alleen blokjes doen ze weinig, het volgen van de handleiding vinden ze geweldig, mijn zoon vindt city leuk (en nu ook nexo knights) terwijl mijn dochter gelijk begon met friends.
Ik zie nu inderdaad van die basis dozen, die is handig ja! Ik denk dat ik zo'n doos kies plus een klein bouwsetje. Gebruiken jullie grondplaten?
Bij duplo bouwt ze van de bouwtekening, dat heeft haar interesse wel. Is dat friends dan goed te doen?
Die bouwtekeningen van Friends zijn goed te doen hoor. Ik denk dat grondplaten wel handig zijn ja. En elk jaar zijn er nog kortingsacties geweest dus zal nu ook wel weer komen.
Lego Friends met bouwtekening, vind mijn oudste echt geweldig. Zelf zo los bouwen met lego doen ze minder vaak.
Hier begonnen met een basisdoos. Er zit een boekje bij, dus ze kunnen wat dieren na bouwen. Verder bouwen ze hier nog heel veel huizen en muren van Lego. Dochter vind het ook leuk om de kleine doosjes lego Friends op te bouwen.