Ik zag dit in de folder voorbij komen en het lijkt mij wel een handige set. Maar ik vraag me toch af hoe lang je zo'n klein flesje gebruikt (125 ml). Is het misschien beter om 1 kleintje te kopen en meerdere grote of zijn die kleine flesjes toch wel handig?
Je krijgt straks vast wel een flesje van avent in je blije doos.. dus ik zou niks kopen. Het is sowieso moeilijk in te schatten wat goed werkt voor jou kindje. Mijn dochter vertikte het om uit avent te drinken.. Je krijgt straks heel veel gratis flessen, die zou ik gaan proberen en dan bijkopen wat goed werkt!
Je kan nog een klein difrax flesje kopen. Als je kindje niet goed uit de avent drinkt slaat de difrax vaak wel aan en de avent zit idd in de blije doos. In de babydoos zit een nuby flesje(volgens mij, ook zo'n brede iig) dus je hebt twee brede-hals-spenen straks. Dat is om te starten genoeg hoor. Er zijn trouwens altijd wel flessen in de aanbieding daar zou ik me niet heel druk om maken! Als je dan weet waar de voorkeur van je ukje ligt kan je altijd nog een pakket kopen, ze hebben echt direct al voorkeur en snappen sommige flessen gewoon niet goed. Mijn jongste mannetje dronk en drinkt enkel uit de difrax fatsoenlijk waar de oudste prima een avent flesje pakte.
Wij hebben geloof ik wel tot 2 of 3 maanden die kleine flesjes gebruikt en daarna ook voor water op warme dagen of thee en sap. Er kunnen ook tuutjes van avant op om er een tuitbekertje van te maken. Zeker geen miskoop dus voor ons, die kleine flesjes. 125 ml vind ik een mooi formaat voor bijvoorbeeld diksap of thee straks.
Ik zou nog niet te veel kopen want je weet nog niet wat je baby prettig vind om uit te drinken. De Avent krijg je inderdaad in een van de babydozen en ik zou er zelf dan een kleine Difrax bijhalen. Als je weet wat je kleintje fijn vind kan je daarna daar de grote varianten van halen want de eerste weken drinken ze daar toch nog niet uit.
Heb bij de oudste drie altijd avent gebruikt. Prima spul!! Nu me laten beïnvloeden door een stuk dat ik las dus gebruik nu de tietenfles van Tommee tippee. Bevalt me ook prima. Deze krijgt ze 1 keer per dag, de rest gewoon de borst.
Ga je flesvoeding of borstvoeding geven? Want als je borstvoeding gaat geven hoef je sowieso niks aan te schaffen als je een gratis flesje uit een doos hebt. (en daarbij wil je dan een fles die beter gaat icm borstvoeding) In geval van flesvoeding zou ik zorgen dat je iig 2/3 verschillende flesjes hebt om te proberen.
Nu zat er een fles van Chicco in, en toen mijn dochter geboren werd een nuby maar beide keren geen avant hier. In etos en prenatal doos.
Wij hebben dat pakket gekregen en dochterlief heeft alles erin echt gebruikt. Ook die spenen vond ik erg goed. Maar je moet je bedenken of je kindje wel een kleine fles nodig gaat hebben (hier veel gekolfd en dus flesjes gebruikt die eerste maanden) en of je uberhaupt van plan bent een speen te geven... Ook die grote flesjes zijn ideaal. Kan er inderdaad een tuit voor kopen zodat je het flesje tot tuitbeker kunt maken. Hier drinkt mijn dochter nu nog elke dag uit. Het pakket was hier dus een succes.
ik zou het idd nog niet aanschaffen. Als het goed is zit er een gratis klein flesje van avent in de babydoos van de prenatal. Deze kleine zijn wel heel handig voor de eerste maanden/weken als je flesvoeding gaat geven. Veder heb ik zelf nog een klein difrax flesje erbij aangeschaft en kreeg je bij de kruidvat 1 van eigen merk. Ik heb dus 3 flesjes om te proberen. Als er 1tje fijn is koop ik er daarna wel wat meer bij. Tis zo zonder als je zo'n hele set avent hebt en ze er niet uit willen/kunnen drinken.
Ik heb tot nu toe altijd goede ervaringen gehad met Avent op het KDV. De meeste kindjes dronken thuis uit difrax, nuby of tommee tippee. Er werd soms een flesje van thuis meegegeven, maar dat was meer de uitzondering... Zelf hadden we dus Avent ( de grote en de kleine flesjes en alle maten spenen ) en ik heb vrijwel geen enkel kind moeilijk zien doen met de aanname van een Avent. Misschien een paar slokjes rommelig, maar daarna pakte ze over het algemeen goed. Ik twijfel namelijk zelf ook straks met het kopen van een set. Ik wil gelijk beginnen met flesvoeding en het lijkt me handig om meerdere flesjes te hebben, zodat je niet misgrijpt. Maar een set kopen a 30 euro, terwijl je niet zeker weet of hij/zij het pakt... Tja... Misschien koop ik het alsnog en probeer ik een flesje... Als dat een drama blijkt dan bewaar ik het wel voor wat later of voor mijn zusje ofzo.
Wat fijn zoveel reacties. Ik heb zelf ook goede ervaringen met Avent via het kdv, dus dacht eigenlijk dat ieder kind wel uit zo'n flesje drinkt . Ik ga geen borstvoeding geven, maar heb geen idee hoeveel ze in het begin drinken, dus vandaar mijn vraag over de maat van het flesje. Maar dan ga ik het nog maar niet meteen aanschaffen, zal eerst eens afwachten wat er in de blije doos zit.