Kledingkast nodig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door rijo, 18 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Bij onze zoon staat een groot Hemnes dressoir ipv een 'standaard' baby commode en geen aparte kledingkast. Dit bevalt uitstekend, er is genoeg ruimte. Nu verwachten we een dochter en wilden we eigenlijk weer een Hemnes dressoir aanschaffen, maar we (lees: ik :D ) zitten te twijfelen of er nu ook een kleine kledingkast moet komen, ivm jurkjes enzo ;) Het is toch wel fijn om dat op te hangen, denk ik? Er is plek genoeg (ongeveer 12m2). Doen of niet? Waar je je al niet druk over kunt maken hihi :p

2. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    HENSVIK Garderobekast - IKEA

Wij hebben ook de Hemnes, briljant ding! :D We krijgen een dochter en we hebben deze schattige kast van Ikea gekocht. Nodig is een groot woord, want de kleren zouden eventueel ook in de Hemnes passen, maar ik vind die kleertjes zo mooi hangen en we haddende ruimte... :) Dus als het past, doen!

3. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Ik gebruikte de hangkast van dochter eerst niet zo erg (de ladekast dus eerst), was meer extra opbergruimte voor van alles en nog wat..... maar ze ging al snel meer jurkjes dragen en ik zelf vind het dus niet prettig om die op een stapel te gooien. Ondertussen hangt eigenlijk niet alles in de kledingkast en liggen de rommeltjes in de commode haha Ik denk dat ik bij een jongen gewoon de ladekast had blijven gebruiken. Mijn zus heeft niet zoveel ruimte in de kinderkamer van dochter en heeft nu een (kleding)stang gehangen in de kamer waar de jurkjes ophangen, de rest ligt in de commode. Zelf heb ik het liefst alles uit zicht qua kleding, maar dat is ook nog een idee

4. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Het ligt een beetje aan hoe groot het gat in je handen is... Hormonen, vrouwen en een meisje krijgen is nl een hele slechte combinatie :D:D:D

Dus ik denk dat een kast noodzakelijk is!

5. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Wij hebben binnenkort ook twee kinderen. Voor 1 was het dressoir van hemnes voldoende. Nu hebben we er ook een hemnes gardarobe kast met zo'n rekje bovenop erbij. Die is alleen nog op marktplaats te verkrijgen. Je kan er mooi n beetje voorraad kleding in kwijt. Jasjes, vestjes etc hangen. Wij gaan het dressoir voor twee kindjes gebruiken. Als ze wat ouder zijn dan heb je weinig aan de dressoirs en meet aan de gardarobe kast.

6. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Wij hebben dat dressoir ook in de babykamer staan. Daarnaast hebben we destijds meteen de hang- en ladekast van Hemnes aangeschaft. Bij de meiden was het echt wel 'nodig', vooral toen ze wat ouder werden. Die hadden (hebben) vaak jurkjes, rokjes, leggings, vestjes, giletjes, broeken, tuniekjes en ga zo maar door. Veel verschillende stapeltjes en veel wat opgehangen kon worden.

Nu merk ik dat ik (tot nu toe dan haha) minder ruimte nodig heb... het blijft een beetje beperkt tot broekjes en shirtjes en die liggen allemaal op een paar stapeltjes waardoor ik nu veel meer ruimte over heb dan destijds met de meisjes.

7. petitmonsieur

23 aug 2015
    51
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik snap je twijfels helemaal! Ik weet het ook niet zo goed..
    Voor onze kleine man twijfel ik of ik naast de grote commode ook niet nog een garderobe kast erbij wil. Hormonen twijfels he?😉

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja absoluut, meisjes hebben vaak meer kleding. Jurkjes, rokjes, vestjes, truien, bloesjes, tuniekjes, shirtjes, broeken leggings maillots, jasjes. En dan rompertjes lange, korte, mouwloos en spaghetti bandjes... En later ook... Mn zoon heeft 4 stapels in zn kast, korte mouw, lange mouw, korte broek, lange broek. En een lade met sokken hemden en onderbroeken. Mn dochter heeft 2 kasten vol...

9. blondie21

blondie21 Bekend lid

15 mrt 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Ik heb ook geen kledingkast in de kinderkamer staan. Ook wij verwachten een meisje. Wel heb ik een gordijn-roede afgezaagd en aan de muur bevestigd voor de jurkjes. Die kan je zo lang maken als je wilt natuurlijk, en makkelijk en het ziet er erg leuk uit! (Vind ikzelf)
    Zal even een foto meesturen zodat je een idee hebt:

Bijgevoegde bestanden:

10. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    handige tip: als ergens in de kamer kan: hang (evt tijdelijk) de kleding op aan zo'n douchegordijnstang (tension rod, zie pinterest voor leuke ideeen!)

11. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Bedankt voor jullie reacties! Mooi kamertje Blondie! :) Het is dus geen vreemde gedachte van mij haha :p Ik vind zo'n losse stang in de kamer erg mooi, maar mijn man wil liever een dichte kast (alles uit het zicht). Ik denk dat we op zoek gaan naar een leuke kast. Liefje13, past die kast een beetje bij het Hemnes dressoir? Dat is een mooi prijsje voor een kledingkast :D

12. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook een meid en ook de grote hemnes kast. Tot nu toe nog geen extra kast nodig gehad. Wij vouwen alles gewoon netjes op. Kan me wel voorstellen dat als ze groter wordt, ze er dan wel eentje kan gebruiken.

13. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

14. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Rijo, het past hier prachtig naast elkaar! Zal straks even proberen een goeie foto te maken.

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik heb voor mn dochtertje alleen het grote hemnes dressoir en alles past er prima in. ook de rokjes, jurkjes enz.
    ik heb geen stapeltjes maar alle kleding staat zeg maar op zn kant in de lades. ook de jurkjes. die zijn gewoon gevouwen en liggen op zn kant in de lades. een stuk overzichtelijker dan allerlei stapeltjes met bijv. shirts. die moet je er toch uithalen om te zien welke je moet hebben, dondert om als je er wat tussenuit haalt enz.
    heb in een grote lade bakjes staan van ikea. 1 voor sokken, 1 voor alle legging die opgevouwen op zn kant staan enz. klein laadje waar alle rokjes op zn kant in staat, nog een kleine voor de luiers, kleine voor de rompertjes enz.
    grote waar alle shirts op zn kant staan, grote voor broeken enz.
    ik vind het persoonlijk totaal overbodig om er nog een kledingkast bij te hebben en zeker niet voor jurkjes.

16. Mom2

Mom2 Actief lid

15 feb 2015
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij zit het dressoir al vol met alle andere spullen, beddengoed, hydrofiel doeken, luiers, badcapes etc. Heb 1 la in gebruik voor de rompers, alle kleding hangt verder in een aparte kast.

Deel Deze Pagina