Meiden, De dag voor kerst ben ik weer teruggevallen in mijn depressie / paniekstoornis! De zenuwen gieren momenteel door m'n lijf de hele dag en ik kan mezelf nergens toe zetten! Ben weer met de AD begonnen, maar dat heeft z'n tijd nodig! Het vervelendste van alles! Vanaf half november heb ik een nieuwe baan voor anderhalve dag in de week! Voel me nu niet in staat / bang om te gaan werken! Dinsdag is het al zover! Weet niet goed wat ik moet doen! Chef inlichten? Ziek melden en nog een weekje afwachten? Baan opzeggen omdat ik gewoon als huisvrouw genoeg te doen heb! Wat zeggen jullie? Meiden met ervaring?
Geen ervaring, maar zou het eens bespreken met je psycholoog of huisarts ( diegene die je AD heeft voorgeschreven). En eerst maar eens kijken hoe het weekend gaat, je kunt maandag altijd nog beslissen. Denk dat je niet voor niks een baan hebt aangenomen? Als je het idee hebt dat het je wat goeds op kan leveren dan zou ik er toch over denken om het te proberen.
Lastig! Totaal geen ervaring met jou situatie namelijk. Heb je een behandeld arts? Ga daar eens mee in gesprek. Ik denk zelf altijd dat werk een afleiding kan zijn, een positieve afleiding dus ik zou zeggen probeer het.
Zelf hier ook ervaring met depressie ik zou hoe moeilijk dat ook is gewoon gaan werken zal niet makkelijk zijn maar een week langer thuis ziek maakt denk weinig verschil heeft toch vaak langer de tijd nodig kop op !
Ik zou het bespreken met je arts of psych. Een week langer thuis blijven gaat vrees ik wel niet veel helpen. Zoiets heeft tijd nodig en ik gok eerder dat je dokter je dan ineens een maand thuis zet. Eventueel op je werk bespreken of 1 dag per week komen ook mogelijk is? Zo heb je iets "afleiding".
Idd zsm bespreken! Dat lijkt me het beste en dat lucht wellicht direct op. Verder geen ervaring mee, sorry. Sterkte meid!
Ik zou gaan werken, jezelf er toe zetten om toch dingen te doen want als je nu thuis gaat blijven wordt de drempel alleen maar groter. Mijn man (had) ook een paniekstoornis en ik ben nogal van het kom op zeg schouders er onder en gaan. En hij heeft nu zo goed als geen klachten meer en krijgt hij wel een keer een aanval weet hij hem zelf met een paar minuten weg te werken en door te gaan. Mijn sz heeft ook paniekstoornis en zowel haar man als moeder doen al jaren aah gossie en boehoe en ooh als je niet durft vooral niet gaan met als resultaat dat het in de jaren dat ik haar ken alleen maar erger is geworden en ze tegenwoordig al flipt bij het idee een dagje weg te moeten met de kinderen want ooh daar zijn mensen paniek paniek. Dus ik ben van de hup gaan en doorzetten methode zodat de drempel niet nog groter wordt.
Heb zelf ook n depressie/angststoornis en als je hetzelfde bent als ik daarin dan duurt het een aantal weken voor je medicijnen weer aanslaan. Bij mij is dat. 6 weken en in die tussentijd kan ik echt geen nieuwe baan starten. Ik kan niet oordelen voor je maar als je angstig bent of depressief dan dringt bijna niks door en zullen je collega's waarschijnlijk ook dingen merken. Ik wil je niet ontmoedigen maar kun je je niet twee weekjes ziekmelden totdat de ergste symptomen weg zijn?
Heel fijn, we maken jou minister van volksgezondheid en dan hoeven we geen medicatie of therapie meer! Wooohooooooo!
kan zien dat mensen niet weten zelf voelen wat je meemaakt met een paniekaanval... als je weet hoe het voelt zeg je niet ik zou gewoon gaan werken. wand op het moment van paniek is niets meer gewoon...
Niet ziekmelden meis. Hoe onmogelijk het ook lijkt doorzetten. Probeer te voorkomen dat je weer in die spiraal terecht komt en hou jezelf voor ogen dat je dit ook weer overwinnen kan. Echt waar!
Ik ben helaas ook bekend met depressie en paniekgevoelens en bij mij hielp doorzetten helaas ook als enige remedie. Ik had het liefst stil blijven zitten, heel veilig in mijn huis, maar dat verhielp de klachten niet. Therapie, pillen en heel erg veel doorzetten en grenzen verleggen hielpen juist wel. Ik wil je overigens niet pushen door iets te doen waar je zelf niet klaar voor bent. Wel wens ik je heel veel succes. Lukt het vandaag niet, hoop ik dat het je morgen wel lukt.
Ik had ook dezelfde klachten zelfs in een best heftige vorm maar bij mij hielp werken juist. Ik probeerde de gedachten opzij te zetten voor zover het lukte maar als ik thuis was gebleven was het denk ik erger geworden. Zo heb ik ook juist geleerd om afleiding te xoeken wanneer ik een angstaanval voelde aankomen.
Kan het zo zij. Dag de klachten nu te maken hebben met spanningen rondom je nieuwe baan? Als datzo is is t nl over 4 weken nog spannend. Angst en paniek gaat niet over door dingen te gaan vermijden wel door positieve succeservaringen op te doen. Kan je het wat kleiner maken? Aangeven dat het niet zo lekker met je gaat maar je wel wil proberen te werken en starten met halve dagen ofzo? Sterkte in ieder geval ! Hopelijk voel je je snel wat beter
Zo makkelijk werkt het niet hoor, en zeker niet met een depressie Ts hoe gaat het nu met je? En enig vooruitzicht wanneer je wel kan werken? En inderdaad misschien kan je aangeven dat het niet zo lekkergaat en kan je vragen of je het langzaam kan opbouwen? Dingen doen helpt juist, zoals je zelf wel weet... Alleen is het zo jammer dat de angst/depressie zo vaak de overhand neemt en wint
Wat vervelend te horen dit zeg! Ik ben er ook al helaas ruim 7 jaar bekend mee en herken je angst. Welke medicatie gebruik je? De eerste jaren vermeed ik ook al het enge maar juist door het te doen zul je merken dat het stapje voor stapje steeds beter gaat. Van thuis zitten knap je ook niet op. Je zult toch uit je comfortzone moeten stappen wil je verder kunnen. Ik vond het ook echt doodeng maar uiteindelijk heb ik wel weer mijn leven terug. Ik wens je onwijs veel kracht toe. Het is erg moeilijk.
Ik heb ook mega veel paniekaanvallen maar bij mij komt het door ziekte. Werken is hier echt niet aan de orde. Ben blij als ik de dagen doorkom en me redelijk goed voel. Dus zelf zou ik niet adviseren om door te zetten. Ik zou eerder dingen doen waar je blij van word!