Vraagje voor meiden die in een winkel werken

Discussie in 'De lounge' gestart door Michelle04, 8 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Ik heb gisteren een tent gekocht voor E300,-. We hebben hem uitgeprobeerd en hij is helemaal wat we er van verwacht hadden en we gaan er binnenkort lekker mee op vakantie. Nu wil ik hem vanavond op de site van de winkel aan mijn schoonvader laten zien blijkt dat ding nu opeens E200,- te zijn:$:$:$ Nu is mijn vraag wat de procedure m.b.t dit soort zaken is in een winkel. Kan ik met dit verhaal terug gaan en dan eventueel alsnog de korting vragen? Het is toch een korting van E100,- die er een dag later opeens vanaf is. Persoonlijk zou ik dat wel even gezegd hebben als medewerker en de klant dan een dag later terug laten komen, dat heb ik zelfs eerder meegemaakt bij andere winkels. Maar goed ik weet natuurlijk niet of het bekend was bij het personeel. Ik hoor het graag van jullie!! Groetjes Michelle

2. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Waar ik werk wordt het meestal wel terugegeven als klanten met de bon terugkomen. Wij doen het dus wel :)
    Ik zou het gewoon proberen, is toch een stuk service!
    Niet geschoten is altijd mis ;)

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Volgens mij is hier wel een regel voor, maar zal eens googlen.

4. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Volgens mij zijn ze zelfs verplicht om die €100-, terug te geven! Gewoon met je bon teruggaan!

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Als ze je het geld niet geven gewoon terug brengen en opnieuw kopen MET korting. Als je duidelijk maakt dat dat ook een optie is als ze je het verschil niet terug willen geven dan zullen ze het denk ik wel doen.

6. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Maak een printje van de prijs op Internet. Dan heb je bewijs wat de winkel kan gebruiken om je geld terug te geven. Dit scheelt hen tijd om het na te gaan en jou dus ook. Dus met printje en bon terug naar de winkel en uitleggen. De meeste winkels doen echt niet moeilijk. Succes!

7. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    tja ik denk ook altijd ze zullen wel moeten, je mag toch ook je aankoop terug brengen binnen een aantal dagen, dus zou je het ook kunnen terug brengen en opnieuw kopen. doe je natuurlijk niet maar daarom geven dit soort winkel regelmatig wel geld terug

8. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Vaak mogen de medewerkers de klant niet informeren. De baas hoopt natuurlijk dat de klant het niet ziet.

Ze moeten wel je geld terug geven. Je mag immers ruilen binnen zoveel dagen?
    Wat bij mij ( 11 jaar bedrijfsleidster) wel belangrijk is, doe vriendelijk als klant, en kom niet op hoge poten binnen stappen. Bedenk je dat het personeel niks MAG zeggen vaak!

Doet de bedrijfsleider moeilijk; dan breng je de tent terug, krijg je je geld terug. Loop je de winkel in, pak je dezelfde uit het vak en reken je af.

Je staat ook dan volkomen in je recht! Maar op de vriendelijke manier is voor beide partijen beter! Succes!

9. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Bedankt meiden, ik ga morgen zeker terug met de bon. Even snel mijn vriend vragen of hij de advertentie op zijn werk kan uitprinten voor me. Wat een geluk dat ik nog even op de site eb gekeken anders was me gewoon E100,- door mijn neus geboord. @Umm: Ik ben benieuwd wat je hierover nog uitgegoogeld krijgt ;)

10. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Wat een geluk dat ik zo'n lief meisje ben:D:D:D

11. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Soms weet het personeel niet eens wat de aanbiedingen op Internet zijn. Die lopen vaak niet gelijk met in de winkel. Het personeel is het dus niet zomaar te verwijten. Met een printje kan de winkel aan het hoofdkantoor aantonen waarom de korting is gegeven.

12. Bl0nd

Bl0nd Actief lid

16 dec 2009
    418
    0
    0
    Havo afmaken.
    Groesbeek, ons stekje.
    Ik werk in een winkel en je zou gewoon met dit verhaal terug kunnen gaan en vertellen dat je het niet erg leuk vindt. En dan voorstellen om het verschil inderdaad terug te geven.

In ergste gevallen kun je de tent altijd nog terugbrengen in zijn geheel (ruilen) en dan jouw geld terug vragen (wat winkels ook zeggen ze zijn WETTELIJK VERPLICHT geld terug te geven als jij hierom vraagt, ze kunnen hier dus NIET onderuit, en een tegoedbon of een ander product hoef je dus ook niet gelijk te accepteren).

En met dat geld dan weer een tent a á 200euro kopen. Dat mag ook! Je bent binnen de garantieperiode dusjaa:) Maar ik denk (zo doen wij het wel vaak zelfs met oorbellen, maar die demicen wij dan weer) dat ze je het geld wel teruggeven als je het ze vriendelijk uitlegt;)!

Succes!

13. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Hoi meiden. Hier even een update: Mijn schoonvader is vandaag terug gegaan voor mij en heeft de E100,- terug gekregen :D Bedankt voor jullie advies!

14. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

het personeel mag inderdaad niets zeggen maar binnen 14 dagen kun je wel de tent omruilen. dit doe je dan TOEVALLIG tegen dezelfde tent. ;)

15. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Waarom mag het personeel niets zeggen? Wij doen dat wel als we het weten, want uiteindelijk is het hetzelfde bedrijf; internet of pand.

Deel Deze Pagina