Ik heb gisteren een tent gekocht voor E300,-. We hebben hem uitgeprobeerd en hij is helemaal wat we er van verwacht hadden en we gaan er binnenkort lekker mee op vakantie. Nu wil ik hem vanavond op de site van de winkel aan mijn schoonvader laten zien blijkt dat ding nu opeens E200,- te zijn Nu is mijn vraag wat de procedure m.b.t dit soort zaken is in een winkel. Kan ik met dit verhaal terug gaan en dan eventueel alsnog de korting vragen? Het is toch een korting van E100,- die er een dag later opeens vanaf is. Persoonlijk zou ik dat wel even gezegd hebben als medewerker en de klant dan een dag later terug laten komen, dat heb ik zelfs eerder meegemaakt bij andere winkels. Maar goed ik weet natuurlijk niet of het bekend was bij het personeel. Ik hoor het graag van jullie!! Groetjes Michelle
Waar ik werk wordt het meestal wel terugegeven als klanten met de bon terugkomen. Wij doen het dus wel Ik zou het gewoon proberen, is toch een stuk service! Niet geschoten is altijd mis
Als ze je het geld niet geven gewoon terug brengen en opnieuw kopen MET korting. Als je duidelijk maakt dat dat ook een optie is als ze je het verschil niet terug willen geven dan zullen ze het denk ik wel doen.
Maak een printje van de prijs op Internet. Dan heb je bewijs wat de winkel kan gebruiken om je geld terug te geven. Dit scheelt hen tijd om het na te gaan en jou dus ook. Dus met printje en bon terug naar de winkel en uitleggen. De meeste winkels doen echt niet moeilijk. Succes!
tja ik denk ook altijd ze zullen wel moeten, je mag toch ook je aankoop terug brengen binnen een aantal dagen, dus zou je het ook kunnen terug brengen en opnieuw kopen. doe je natuurlijk niet maar daarom geven dit soort winkel regelmatig wel geld terug
Vaak mogen de medewerkers de klant niet informeren. De baas hoopt natuurlijk dat de klant het niet ziet. Ze moeten wel je geld terug geven. Je mag immers ruilen binnen zoveel dagen? Wat bij mij ( 11 jaar bedrijfsleidster) wel belangrijk is, doe vriendelijk als klant, en kom niet op hoge poten binnen stappen. Bedenk je dat het personeel niks MAG zeggen vaak! Doet de bedrijfsleider moeilijk; dan breng je de tent terug, krijg je je geld terug. Loop je de winkel in, pak je dezelfde uit het vak en reken je af. Je staat ook dan volkomen in je recht! Maar op de vriendelijke manier is voor beide partijen beter! Succes!
Bedankt meiden, ik ga morgen zeker terug met de bon. Even snel mijn vriend vragen of hij de advertentie op zijn werk kan uitprinten voor me. Wat een geluk dat ik nog even op de site eb gekeken anders was me gewoon E100,- door mijn neus geboord. @Umm: Ik ben benieuwd wat je hierover nog uitgegoogeld krijgt
Soms weet het personeel niet eens wat de aanbiedingen op Internet zijn. Die lopen vaak niet gelijk met in de winkel. Het personeel is het dus niet zomaar te verwijten. Met een printje kan de winkel aan het hoofdkantoor aantonen waarom de korting is gegeven.
Ik werk in een winkel en je zou gewoon met dit verhaal terug kunnen gaan en vertellen dat je het niet erg leuk vindt. En dan voorstellen om het verschil inderdaad terug te geven. In ergste gevallen kun je de tent altijd nog terugbrengen in zijn geheel (ruilen) en dan jouw geld terug vragen (wat winkels ook zeggen ze zijn WETTELIJK VERPLICHT geld terug te geven als jij hierom vraagt, ze kunnen hier dus NIET onderuit, en een tegoedbon of een ander product hoef je dus ook niet gelijk te accepteren). En met dat geld dan weer een tent a á 200euro kopen. Dat mag ook! Je bent binnen de garantieperiode dusjaa Maar ik denk (zo doen wij het wel vaak zelfs met oorbellen, maar die demicen wij dan weer) dat ze je het geld wel teruggeven als je het ze vriendelijk uitlegt! Succes!
Hoi meiden. Hier even een update: Mijn schoonvader is vandaag terug gegaan voor mij en heeft de E100,- terug gekregen Bedankt voor jullie advies!
het personeel mag inderdaad niets zeggen maar binnen 14 dagen kun je wel de tent omruilen. dit doe je dan TOEVALLIG tegen dezelfde tent.
Waarom mag het personeel niets zeggen? Wij doen dat wel als we het weten, want uiteindelijk is het hetzelfde bedrijf; internet of pand.