Het is echt in elke winkel misschien 1 ding vinden en zo wat bij elkaar scharrelen. Zomerkleding valt ook vies tegen! Mijn ventje heeft nu 80/86. Het meeste heb ik tot nu toe bij ter stal gekocht, en hema. Maar het is veel basic spul. Niet echt heel geweldig bijzonder ofzo!
O jaaa hier het zelfde probleem, en als ik iets leuks spot heb ik het vaak al... H&M heeft idd best leuke dingen maar valt vaak te wijd voor mijn zoontje. Hema heeft leuke dingen maar weinig. Noppies is wel heeel leuk en lekker smal..
Idd Noppies is lekker smal! Bij mijn zoontje zakt alles van zn kont af hahah en alle shirts zijn ook altijd zo wijd
Mijn winkelwereld ging idd open toen ik ging winkelen voor een meid ( voorheen nooit op gelet). Wat een keus, en altijd wel in een leuke aansprekende kleur. Leuke zomerse kleding wil ik voor mijn zoon ook, en mijn ervaring is dat ik dan toch al vroeg in het seizoen moet kijken. Hetzelfde geldt voor winterkleding, wil je niet eeuwig op donkerblauw/groen/bruin uitkomen. Vaak val je dan wel in het duurdere segment. Met 1 jaar zat mijn zoon in 86, Pointer-Villa Happ- V&D-Benetton kon ik dan altijd wel slagen. Zelfs bij de ordinaire Prenatal is het al heel moeilijk voor jongens vind ik.
Hier ook een jochie met een smalle kont dus ik kom altijd op dezelfde standaard spijkerbroek uit . Ik vind de keuze ook erg karig. En vaak hetzelfde lijkt het. Vooral bij Hema. Noppies vind ik wel erg leuk, maar te duur voor de periode dat hij het maar draagt. Ow en om je vraag te beantwoorden : Aaron wordt over iets meer dan een maand 1 en hij draagt qua bovenkleding maat 80 en qua onderkleding maat 74 over het algemeen (hij heeft een paar in 80).
Ik ben laatst op vakantie naar Italië en Duitsland geweest en daar wat jongenskleren gekocht. Vooral in Italië geweldige dingen gezien (helaas ook met een flink prijskaartje, maar in Nederland zie ik überhaupt al zelden iets voor welke prijs dan ook waar ik weg van ben). Nu heeft hij weer wat leuke kleertjes die ik hier tenminste niet overal tegen kom. Ik snap ook nooit zo waarom er voor jongen bijna altijd overal een zogenaamd stoere, grote tekst op moet staan of een stoere afbeelding. Ik wil vaak helemaal niet van die dingen op die kleertjes, gewoon basic. Less is more . Oh ja, en vaak zijn het ook nog lelijke kleuren of van die foute kleurcombinaties.
Ik heb twee jongens en kan altijd prima slagen voor kleding. Mijn favoriete merken zijn Mexx, Esprit, Name-it en Pointer. Spijkerbroeken van Vingino vind ik echt super. H&M, daar koop ik af en toe, het nadeel vind ik dat half Nederland het draagt en dat er vaak van die schreeuwerige prints op staan. Ik hou meer van een kraagje...
ja hier ook niet veel leuk voor mij zoontje die nu maat 92 heeft, je hebt veel van de simpele dingen , maar echt heel leuk dingen zie ik niet zo gauw , voor hem shoppen duurt ook altijd te lang voor dat ik wat vind zo jammer voor mij dochter altijd leuke kleding kunnen vinden , ook betaalbaar
Hier in Duitsland is ook helemaal niks te vinden voor mijn zoontje. Ik haal alles uit Nederland (Hema, V&D en Benneton kan ik daar ook veel beter kopen) en vooral heel veel uit Engeland. Gap, IKKS en vooral heel veel Next. En die hebben wel leuke dingen voor een jongetje. Geweldige site is ASOS | Shop the latest women's and men's fashion online.
In het buitenland kan dit nog erger zijn! Ik was een paar jaar geleden in Suriname, en daar had je werkelijk NIKS voor jongens, terwijl de rekken wel volhingen met meisjeskleding. Ik ga zelf bijna niet meer naar H&M en prenatal en dat soort winkels, omdat ik daar meestal gewoon niet kan slagen voor mijn jochie. Ik ga hem echt geen Winnie de Pooh pak in maat 86 aantrekken :x Ik shop nu veel op marktplaats, bij webwinkeltjes die daar adverteren, en zo-goed-als-nieuwe merkkleding van particulieren. En dan gewoon zoeken op merknamen (replay, diesel, ralph lauren, guess etc.). Nou die merken hebben echt wel heeeeele leuke jongenskleren hoor! En vaak net zo goedkoop als een gewoon truitje van H&M.
Aan de andere kant ben ik wel blij dat ik geen meisje heb...ik zou me helemaal bankroet kopen aan leuke jurkjes denk ik
ik heb geen jongens maar zie wel vaak tijdens het winkelen dat er voor meisjes veel meer keus is en veel leuke kleding... vroeg me dat ookal af idd... erg saai en somber en gewoontjes allemaal...
echt vreselijk dat je maar zo weinig keus hebt. Ben nu wel geslaagd bij kleertjes.com maar villa happ,hema,prenetal hebben ze echt 10 rekken vol meiden kleren en jongens net een 1/2 rekje.
Ik wil graag voor mezelf beginnen, denk dat ik nu idd weet waarin Er is zo weinig, loop er zelf ook tegenaan, ons zoontje heeft ook maat 80/86 en erg weinig te vinden helaas.
Ja en van dat halve rekje is weinig over omdat álle mama's denken: ok! nu kopen!! anders heb ik wéér niks!! Idd als ik iets zie voor Nout wat ik echt leuk vind gaat het mee of ie het nou al past of niet, je weet maar nooit wanneer je weer wat tegen gaat komen. En voor de meiden daarentegen, tja daar loop je gewoon op leeg...
er is toch altijd meer voor vrouwen.. als ik een h&m in loop in 3 kwart of zelf meer vrouwen en een klein deeltje mannen.. denk dat dat komt omdat vrouwen nou emaal meer kopen hetzelfde met kinderen overal zie je meer meisjes kleding dan jongens..
Ik stond er ook van te kijken inderdaad, hoe weinig jongenskleding er te vinden is!!!! Bij de Prenatal hebben ze echt maar 1/10 in vergelijking met de meidenkleding.. Ik bestel tegenwoordig meestal online, dan hoef ik niet tig winkels in voor ik wat vind...
Denk dat het ook aan de maat ligt, want vanaf 92 is er vaak bij meerdere winkels kleding te koop. Zoals dus de WE en andere wat duurdere winkels. Maat 44 t/m 86 wordt toch vaak beschouwd als baby maat en dan heb je dus weinig keuze. Ik kocht die kleine maatjes vooral veel bij Prenatal.
ik blijf de Hema leuk vinden, en H&M krijgt ook een hele leuke herfst/wintercollectie voor de kleintjes straks! maar het is inderdaad wel zoeken
ja word alleen maar erger hoe groter ze worden hoe moeilijker het soms word vaak niet echt de kleding die super leuk is tegenwoordig koop ik bij mijn vast winkel hier in het dorp en daar slaag ik gelukkig altijd en ik denk dat je beter voor maat 86 kunt gaan