Ik ben zwanger van de tweede, en heb nu echt het idee dat ik dagelijks de baby voel als ik rustig lig/zit. Ik had niet verwacht dit zo vroeg te voelen, dacht bij een tweede dat je pas vanaf 16 weken wat kan voelen. Bij zoonlief voelde ik het vanaf 18 weken. En weer heb ik de placenta voor, en toch ben ik er bijna zeker van dat ik de baby voel. Het voelt niet als darm geborrel, maar gewoon een soort verplaatsende zachte druk onderin waar mijn baarmoeder zit. Zou het echt zo vroeg al kunnen? Andere dames dit ook al zo vroeg bij een tweede zwangerschap?
Ik heb juist begrepen dat je het bij een tweede juist eerder voelt dan iemand die voor de eerste keer zwanger is. Dit omdat je weet wat je moet voelen en het dan beter kan plaatsen. Ik durf echter niet te zeggen of je het nu al zou kunnen voelen.
Bij mijn eerste voelde ik het bij 17 weken maar de latere veel eerder 13 a 14 weken, geen twijfel over mogelijk. Dus het kan best.
Ow ja hoor, ik voelde onze tweede ook al met die termijn. Mijn zoontje rond een week of 20 pas duidelijk maar dit keer veeeeeeeeel eerder!
eerste voelde ik met 17 weken. tweede met 18 weken (voorliggende placenta) en deze voel ik al sinds ruim 12 weken.. was toen nog niet elke dag en heel zachtjes maar ondertussen gaat me hele buik op en neer als meneetje aan het schoppen is.
Ik heb deze kleine ook al vrij vroeg gevoeld, het was echt een beweging en geen rommelende darmen. Tot nu toe maar 1x gevoeld, maar dit was echt een beweging van de kleine. Dit is ook mn 2e zwangerschap. Er word inderdaad vaker gezegd dat je bij een 2e zwangerschap er mee van bewust bent omdat je alles weet van de 1e.
Grappig he, ik had dit niet zo vroeg verwacht hoor met een voorliggende placenta. Ervaren jullie het ook als een soort verplaatsende druk? Ik voel natuurlijk nog geen handjes of voetjes die schoppen, maar waarschijnlijk het lijfje die zich tegen de baarmoederwand aan duwt of zo..
Bij de 1e was het 'gewoon' bij 20 wkn of zo, maar idd bij de 2e bij 13 wkn, geen twijfel over mogelijk. Bij de 3e (met voorliggende placenta) ook bij 13 wkn, maar daar heb ik veel langer getwijfeld , was toch minder duidelijk dan bij mijn 2e.
Ik vind het een beetje moeilijk om uit te leggen, het was links onder bij mij, het is wel een soort van verplaatsende druk, maar ook weer niet Ik zei ook al tegen mn man het waren geen voetjes die aan het schoppen waren. Maar gewoon een beweging. Raar om uit te leggen
Ik ben zwanger van mn eerste, heb ook een voorliggende placenta en toch voelde ik kleine voor t eerst met 14 weken, twijfelde of dit t wel was, maar de volgende dag voelde ik het weer en 3 dagen later weer, het waren echt niet mn darmen die rommelde... dat had ik ook weleens, dat voelde heel anders... Dacht ook dat t zo vroeg nog helemaal niet kon, zeker niet bij de eerste, maar voelde toch wat ik voelde... Leek een beetje op hartkloppingen alleen veel rustiger dan mn hartslag en ook zachter , dat is t beste hoe ik k kan omschrijven. Denk ook dat het t hele lichaampje was wat ik voelde.... Nu heeft de kleine zelfs een ritme en kan ik de schopjes bijna met de klok gelijk zetten
man, ik voelde de eerste al in de vijftiende week. En dan lag de placenta nog voor ook. Dus dit lijkt me helemaal niet gek. En vroeg is het zeker niet.
Kan heel goed. De eerste voelde ik met 12 weken, de tweede met 10 en deze uk was ik bijna 9 weken toen ik het voelde. Heb aan de vk gevraagd of dit mogelijk was en het kon zeker. Juist omdat je weet wat je moet voelen
Ik voelde (het is mijn eerste)de baby ook al met 14 weken. Ook mijn placenta ligt voor.. dus het kan wel
ik ben bijna 11 weken en boven mijn schaambeen voel ik toch vrij regelmatig kleine kriebel, beweging het is de derde zwangerschap en het is een super gevoel beweeg maar goed kleine pruts misselijkheid is trouwens ook volledig weg