Mama Nynke en Mama Lillibit!!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door lillibit, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Zo, hier is ie dan!!!
    Past beter he, dit onderwerp dan 39 weken...... :p

2. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    Ja, dit past beter!

Kunnen we gezellig verder kletsen!

Over mijn rare dag gister... Ik had zondag besloten met de borstvoeding te stoppen. Mijn voeding aan 1 kant liep terug, we waren uren aan het klooien met de schimmelmedicijnen en Meije dronk mijn tepel stuk.. Gelijk voeding gekocht! Maar ja, hoe ga je dat dan doen... In 1 keer helemaal naar de fles was geen goed idee. Meije dronk veel te snel uit de fles en had heel erg last van haar buikje. Na wikken en wegen, overleg met mijn moeder, overleg met het consultatie bureau.. Zijn we nu uitgekomen op 2 flessen per dag en dat dan over een paar dagen weer uitbreiden met een fles extra enz...

Nou is de praktische kant al lastig, emotioneel is het nog lastiger!! Ik heb wat afgejankt.. Terwijl ik tijdens mijn zwangerschap altijd had gedacht dat ik helemaal geen borstvoeding zou geven! Zo kan ik er nu emotioneel geen afscheid van nemen..
    Echt fijn dat jij gelijk met de fles bent begonnen hoor!!!

Jeetje wat vervelend dat je mannetje zo onrustig was. Ze noemen het ook wel eens een regeldag... of een sprongetje volgens het oei ik groei boek.. Maar ja, hoe het ook heet het is gewoon vreselijk vervelend! Meij heeft vorige week ook zo'n dag gehad, toen is mijn man eerder thuis gekomen dat was echt een verademing!! De volgende dag was het ook zo weer over!

Meije slaapt al vanaf het begin overdag beneden in de wandelwagen bak. Probeer haar nu af en toe in de box te laten slapen, maar daar is ze dan veel te onrustig voor... Ik laat haar trouwens 's ochtends eerst nog boven liggen..

Zo dat is weer een heel verhaal!

Groetjes

3. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Zo, ons eigen onderwerp!!! :D

Tjee, wat een gedoe zeg, die borstvoeding!
    Kan me goed voorstellen dat dat emotioneel ook zwaar wordt hoor!!
    Pakt ze je borst nog wel nu zo ook fv krijgt? Want dan hoor je vaak dat babies dat niet meer willen....

Hier zijn we ook nog zoekende met de fles hoor. Hij krijgt nu nog steeds 6 voedingen per dag van 120 ml. Soms lijkt het alsof hij alweer sneller honger krijgt, maar meer in een flesje heeft nog geen zin, Jip valt vaak al in slaap aan het eind van de fles!

Ik heb ook het Oei ik groei boek, en idd, dan klopt het huilen wel met de week waar hij in zit, maar het blijft frustrerend hoor! Hij is nu ook al d ehele avond aan het krijsen, zo erg dat hij nat is van het zweet. Ik vind dat hartverscheurend! :( Mijn vriend heeft het nu even overgenomen want ik wordt er ook hardstikke verdrietig van...... Hij ligt dan lekker te slapen..... 5 minuten ofzo, en gaat dan vanuit het niets echt zo huilen en gillen! Ik weet echt niet wat het is....... Morgen maar eens voorleggen bij het cb..... het zal er allemaal wel bijhoren.....
    Ik dacht eigenlijk dat het gister erg was en nu weer over was, maar het is nu dus weer terug!! Pffff.... lastig hoor! Dan mogen we blij zijn dat we een vriend hebben die dit even over kan nemen,...... je zal maar alleenstaand moeder zijn!! Daar heb ik nu echt respect voor hoor!!!

Jij hebt haar dus ook nog beneden slapen? Hoeveel slaapt Meije overdag?

Nou, ik ga maar eens aan de koffie!!!

4. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    Hoi hoi,

Och jeetje, wat vervelend dat hij zo onrustig is! Klinkt wel een beetje als darmkrampjes... Gebruik je daar al wat voor? Wij gebruiken hier infacol, en dat werkt aardig goed!

Ja, hoeveel slaapt ze overdag... Gister en vandaag (tot nu toe) slaapt ze gewoon tussen alle voedingen en meestal is ze wakker tussen de een na laatste en laatste voeding.. En 's nachts slaapt ze van de laatste voeding tot ongeveer 5 a 6 uur...
    Denk ook elke keer dat ik haar wat vaker wakker in de box wil leggen om rond te kijken. Maar voor ik het weet heb ik haar alweer in de bak gelegd.... Schijnt ook goed te zijn om ze dagelijks een uurtje op de buik in de box te leggen..

Wel fijn dat je vandaag al naar het consultatiebureau gaat! Heb je daar nog wat aan gehad? Wij hebben pas volgende week dinsdag onze eerste afspraak.

Meije is vandaag een maand oud!! Gaat de tijd dan toch best snel he!!

Welke soort flesvoeding geef jij dan? Meije kan nog wel aan de borst. Ze heeft eigenlijk meer moeite met de fles.. Is zo lastig dat ze niet zo hard hoeft te zuigen aan de fles om wat binnen te krijgen. Dat is aan de borst wel anders ;)

Slaapt Jip ook bij jullie op de kamer?

Groetjes!!

5. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Goedemorgen!!!

Nou, gister zijn we dan bij het CB geweest, en Jip doet het bovengemiddeld goed! ;) Hij is iets langer en zwaarder dan gemiddeld, maar dat was helemaal goed dus! Daar kunnen ok de krampjes van komen volgens de arts... zijn darmpjes moeten hard werken om zo te groeien!
    Ik gaf idd Infacol, maar was dara maar even mee gestopt, omdat ik erover twijfelde.... heb gister besproken om over te stappen op de Nutrilon Omneo (tegen krampen), maar de kinderarts vond dat niet nodig, dacht dat het geen verschil zou maken. ben nu maar weer gestart met de Infacol. Moet zeggen dat Jip alweeer een stuk rustiger is dan het afgelopen weekend! Tip van de arts was dat als hij krampen heeft, hemniet in de box laten liggen... plat liggen is dan niet fijn. :( Hij kan dan beter opgetild worden en even op zijn buik tegen je borst aan!
    Verder krijgt hij bij zijn volgende bezoek de prikken!! :(

Ja, de tijd gaat hard he? Inderdaad, alweer een maand zijn ze! Ik zie Jip dan ook met de dag groeien hoor, vooral dat hij steeds wijzer uit zijn ogen gaat kijken! Ook gaat hij steeds meer lachen! Doet Meije dat ook?
    Jip vin dhet vooral erg leuk als ik hem 's nachts uit bed haal voor de voeding! ;)

Grappig dat Meije juist de fles lastig vindt! Vaak hoor je, dat als ze eenmaal fles krijgen, ze de borst niet meer willen omdat ze daar te hard voor moeten werken! :p

Ja, jip slaapt lekker bij ons op de kamer, in een wiegje naast mijn bed!
    Meije ook bij jullie?

Heb je nog leuke plannen voor vandaag?
    Ik wil eigenlijk even naar Veenendaal (plaats hiernaast) , even de stad in, maar mag officieel nog geen autorijden, voor mijn ks.... maar ik denk eraan om stiekem toch te gaan, hahaha!
    Vind het weer te saai om gewoon een stukje te gaan wandelen.... en heb een shop-behoefte, hahaha! Ben je al een keer met Meije wezen winkelen? Wat een gedoe he, met die wagens? Welke kinderwagen heb jij? Ik de maxi-Cosi, geweldige wagen, maar wel erg groot!

groetjes!!!

6. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    Hee Lillibit,

Wat super dat de kleine man het zo goed doet! Rekenen ze op het consultatie bureau de 2 weken over tijd er ook bij?
    Fijn dat je goede tips hebt gekregen. Ik zou als ik jou was ook gewoon weer beginnen met de infacol. Ik zeg altijd maar zo: baat het niet dan schaadt het niet!

Meije groeit ook met de dag! Ze lacht al best veel en volgt je ook al! Heb zelfs al het idee dat ze geluid probeert te maken!

Meije slaapt ook bij ons op de kamer. Naast mij in de wandelwagen bak.

Wij hebben een Mutsy 4-rider met 4 wielen dus. Echt een super fijne wagen!
    Ik kan hier lopend naar de winkels dus dat scheelt een heel gedoe! Ben wel eens naar de winkels geweest met de auto (mijn moeder reed) maar dat is inderdaad een gedoe!!!

Vandaag niet veel plannen (ben thuis trouwens ook altijd druk zat, hahah). Mijn vader komt vandaag langs, hij is de afgelopen 4 weken op Terschelling geweest en ziet Meije vandaag pas voor de 3de keer!

Mag je niet autorijden? Is dat zo belastend dan?? Als ik jou was ging ik ook ff lekker schoppen ;) :p....

Hoe vaak doe jij Jip in bad??

Groetjes!!

7. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    En hier ben ik weer!!!!

Wat een weertje vandaag he?? :D Straks eens lekker een stuk wandelen!!!

Ik weet niet of ze die extra weken erbij gerekend hebbe... denk het wel, want hij vroeg wel wanneer hij geboren was.....
    En ben ook weer begonnen met de infacol hoor..... doe het nu om de voeding en niet bij elke voeding!

Ik heb ook de 4 wiel wagen! Vond ik mooier en stoerder dan een driewieler!! En hij rijd super!!

Leuk he, dat ze je zo gaan volgen? Jip is erg op mij gericht en houdt mij bijvoorbeeld ook in de gaten als hij even bij een ander ligt, bijvoorbeeld bij de oma's ofzo!Hij is dan vnl op mij gericht en zoekt me echt! Ook als hij mijn stem hoort!!!
    Zelfs als hij bij zijn vader ligt, draait hij zich om als hij mijn stem hoort!!! :p

Hier kan ik ook lopend naar de winkels... maar dat is meer de supermarkt en de kruidvat en hema enzo. Tja, en auto rijden... ze zeggen dat je onverzekerd ben als je de eerste 6 weken na een ks gaat rijden! ben gister stiekemn toch gegaan hoor en dat ging prima!
    Was heerlijk om even alleen te shoppen... tot nu toe moest ik constant met een ander mee! Shoppen is wel beperkt nu.... tussen de flessen door en passen doe ik nu thuis ipv in een hokje! ;)

Hoe was het met je vader? Die vond Meije zeker alweer heel erg gegroeid of niet dan?

Ik doe Jip maar twee keer in de week in bad.... nouja... 1x in bad en 1x gaat hij mee onder de douche.... dat vindt hij ook heerlijk! Mij is verteld dat te vaak niet goed is voor het babyhuidje....
    En hoe vaak doe jij dat? Wel een hele klus he? Alles klaarleggen.... badje vullen, kindje wassen, etc etc... avondvullende taak hahaha! Vind Meije het ook zo lekker?

Ga je het weekend nog wat leuks doen?

Morgen krijgen wij nog wat kraamvisite.... ben daar eigenlijk wel klaar mee! Is bij jou iedereen al geweest?
    Zondag een kinderverjaardag, dus ook weer lekker druk!

Jip is erg lief, ligt nu heerlijk te slapen! wel heeft hij veel last van het persen.... heb hem de hele nacht horen persen en kreunen.. zonder resultaat... echt heel zielig! Ken je dat?

Nou, ik ga hem even klaarmaken voor de volgend evoeding en dan lekker naar buiten!!!

Tot later!!!!

8. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    Hoi Lillibit!

Echt een heerlijk weertje! Ik ga Meije zo ook voeden en dan gaan we lekker buiten zitten! Ze kan altijd heerlijk slapen in de buitenlucht!

Mijn vader vond haar inderdaad erg gegroeid. Maar vind haar nog te klein om op de arm te houden.. Hihi, vind dat te eng geloof ik.

Wij doen Meije 2 a 3 keer per week in bad. Ze gaat nog steeds in de tummy tub, maar dat kan binnenkort echt niet meer! Ze is er echt al te groot voor. Dit weekend willen wij ook eens onder de douche proberen. Is een beetje lastig aangezien wij een douche in bad hebben. Maar met z'n 2en moet dat lukken.
    Was jij Jip alle andere dagen?

Dit weekend krijgen wij zondag kraamvisite. Ik moet zeggen dat ik het erg mee vind vallen met de visite. Misschien moet er nog heel veel komen? Maar wij hebben sinds ze geboren is eigenlijk alle avonden voor ons zelf gehad. En dat vind ik heerlijk!!!

Verder ga ik me ff op het huishouden storten en we hebben een voorjaarsmodeshow in dorp waar we ff gaan kijken.

Meije gaat nu ook steeds meer persen zonder resultaat. Ik vrees dat dat door de fles komt.. gelukkig krijgt ze er nu ook nog borstvoeding bij....

Tot later!!

9. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    Oh gosh... Ik zie nu pas dat je een foto van je prachtige kereltje op je profiel hebt staan!!! Wat een mooi mannetje!!! (wij hebben hetzelfde truitje!!;))
    Ik heb gister ook nog een nieuwe foto van Meije toegevoegd.

Groetjes!

10. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Heej!!!

Wat raar........ had helemaal geen melding gezien dat je al een nieuw bericht had gepost..... en ik maar wachten!!!! :p:)

Heb je een lekker weekend gehad? wat een weertje hebben we he?

haha, mijn vader vindt het ook leuker om naar te kijken dan om hem op zijn arm te hebben !

Ow, dat heb je goed gedaan, met die visites! Wij hebben trouwens ook weinig mensen in d eavonden gehad hoor, we hadden bijna iedereen zo gepland dat ze of begin of eind van de dag kwamen! dan haddenw e de rest van de tijd voor onszelf! Het weekdn wel weer wat mensen geweest, maar goed, we hebben ook weer leuke cadeaus gehad!! :p
    Verder hebben we nog een gezellige verjaardag gehad bij buren, lekker in de tuin gezeten!

Wij hebben trouwens ook een douche in bad. Als Jip mee gaat onder de douche, doen we dat met zijn twee-en, anders vind ik het ook eng. Mijn vriend gaat dan al onder de douche staan, ik geef Jip aan, neem hem ook weer over, zodat ik hem snel weer af kan drogen en zorgen dat hij warm blijft!

Zielig he, dat persen? Jip kan er ook wat van!

Hij heeft nu sinds een aantal dagen echt een huil uurtje s avonds! Hij gaat dan rond een uertje of acht krijsen, echt heel erg! Hij loopt dan rood en en gaat helemaal zweten, zo zielig! dat vind ik nog wel lastig hoor.... dan heb ik het gevoel dat ik iets niet goed doe maar niet weet wat.
    Huilt Meije veel of heeft ze een vaste tijd dat ze huilt?

Nou, ik ga ff gauw de was ophangen, daarna komt er gezellig een vriendin met haar baby, lekker wandelen!

Oww, maar ga zo nog ff gauw naar je foto kijken!!

11. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    Hoi lillibit!

Nou wij zijn vandaag naar het consultatiebureau geweest.
    Meije weegt 4900 gram en is 57 cm!
    Wel worden we doorgestuurd naar de huisarts omdat ze 4 "aardbeien"(hemangioom) heeft. Ze moeten dan uitsluiten of ze dit niet ook inwendig heeft wat op haar organen zou kunnen drukken..
    Ook moest er een stukje wild vlees in haar naveltje aangestipt worden. Al met al zijn we daar meer dan een uur onder de pannen geweest...

Wij hebben een erg onrustig weekend gehad.. Meije heeft veel gehuild en wou vaak niet slapen... Maandag heeft ze dat gelukkig weer ruimschoots ingehaald. Ze heeft zelfs de afgelopen 2 nachten 8 uur doorgeslapen!!
    Toch raar, want zelfs dan ga ik me daar weer zorgen om maken... Zo van zou ze iets hebben waardoor ze zoveel slaapt? Lastig dat moederschap...

Zeg ik dat ik 's avonds zo weinig visite (nooit) had.. Hebben we er deze week 2... Ach zal ook wel los lopen.

Meije heeft ook zo'n huiluurtje. Altijd als wij gaan eten!! Erg onhandig, maar ja.. Ik leg haar 's avonds ook haast nooit weg want dat pikt ze echt niet. Dus vaak zit ik heerlijk met haar een paar uur op de arm. Verder huilt ze eigenlijk nooit! Wij zijn dus erg verwent.
    Heb jij ook een mobile in de box? Heb je die wel eens aan voor Jip?

Ik zal eens even eten gaan koken.

Ik hoop dat je nu wel een melding krijgt.. ;)

12. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Hoi hoi!

wat was het genieten gister he? met die zon?? :D

Wow, Meije is dus ook lekker gegroeid! Onze kids zijn even lang en even zwaar!! ;) En ook Jip heeft een stukje wild vlees die aangestipt moest wordne in zijn navel... tis nog niet helemaal weg, zal vandaag nog eens bellen!

Wat heerlijk, dat ze al heeft doorgeslapen! Maar kan me voorstellen dat je je daar dan ook zorgen over maakt! Jip heeft het goed gedaan het weekend, op zijn huil-uurtje na dan! Hier kan hij het ook onder het eten doen hoor!
    En 's avonds wegleggen is ook hier geen succes! heb hem gister heel bewust bij mij gehouden en veel geknuffeld en hij heeft beduidend korter gehuild! maarja, kan ook toeval zijn!

meneer was bij mij de hele dag klaarwakker! daar maak ik me dan weer zorgen over haha, dat ik denk, jij moet echt eens gaan slapen! :p

Ja, Jip heeft wel een mobile boven de box. Eerst wilde ik er geen een.... vnd het zo druk, maar hij vind de box geen bal aan! Door die mobile is hij wel afgeleid en hij vindt dit heel leuk en volgt hem echt! Ben wel benieuwd voor hoe lang..... hahaha!

Ik heb deze week geen visites meer gelukkig! gewoon leuke afspraakjes met vriendinnen!

Wat houdt dat trouwens in? Die aardbeien? Nog van gehoord.......

Ga je vandaag nog wat leuks doen met dit mooie weer? Ik krijg zo eerst mijn baas op bezoek..... bah! is gezeur op het werk en heb ontlsag gekregen (lang verhaal. ik niet alleen maar het halve bedrijf om bedrfijseconomische redenen...) maar dat is allemaal op een niet zo leuke manier tijdens mijn verlof gegaan! Daar heb ik hem maandag een boze mail over gestuurd en nu komt hij naar aanleiding daarvan zijn verhaal doen!

Ikke dus mooi balen dat ik die mail gestuurd heb hahaha! maar ben wel benieuwd!
    Daarna lekker wandelen denk ik!

Nou, ik ga gauw douchen en opruimen voor hij voor de deur staat!
    Tot later!!!!!

13. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    Hoi Lillibit,

Hier weer een onrustige dag.. Meije heeft weer erg last van krampjes.. Ze poept nu nog maar 1x in de 2 dagen. Maar dan komt ook in 1 keer alles eruit!! Tot aan haar oksels! Gisteravond was het weer zover. dus meteen maar ff met haar onder de douche gesprongen..

Ik heb vandaag nog maar een flesje toegevoegd. Zitten dan nu op 3x fles en 3x borst.. Hoeveel doe jij in de flesjes? Zit jij ook nog op 6 voedingen?

Heeft Jip ook een vast huiluurtje of is het elke keer op een ander moment van de dag?

Ik denk er over om Meije 's nachts op haar eigen kamertje te leggen.. Vind het wel spannend. Denk dat ik gewoon een babyfoon naast ons bed zet ;)
    Denk jij er ook al over om Jip naar zijn kamertje te doen?
    Als het hier 's nachts goed gaat, ga ik haar overdag ook op haar kamertje leggen denk ik.

Wat super grappig dat onze kids ook nog eens even zwaar en even lang zijn!! En ook nog dat naveltje!! Toeval??
    Hoe gaat het nu met Jip zijn naveltje? Komen ze nog een keer aanstippen? Hier is er al een groot stuk afgevallen.

Die aardbeien.. Ja, dat zijn bloedvaatjes die op 1 plek verzameld zijn waardoor er een rode plek ontstaat. Als het goed is gaat het weer helemaal weg..

Jeetje je bent je baan kwijt... Dat is vervelend! Hoop dat je een goed gesprek met je baas hebt gehad.. Ga je nu extra lang verlof nemen...

Meije vind haar mobile ook leuk, en volgt het echt! Kreeg alleen van een tante te horen dat dat slecht was voor een jonge baby... Zou te druk zijn.. Komt vast omdat haar kleinkind misschien toevallen heeft gehad... Vandaar dat ik jou even vroeg..

Ik heb enorm veel zin in het paasweekend!! Was nog aan het twijfelen om naar mijn ouders op Terschelling te gaan. Maar nu Meije zo onrustig is kunnen we dat misschien beter niet doen. Jullie bijzondere plannen voor het paasweekend?

Ik ga weer ff koken!

Groetjes!

14. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Hoi hoi,

Hier weer even een crisis-avond, met veel krijsen van Jip... dus even eenn kort berichtje!
    Morgen zal ik uitgebreid op je vragen ingaan en mijn verhaal doen, maar heb hem wel gelezen hoor!!

Ik hoop dat je lekker van de zon hebt genoten vandaag! Wij wel, jammer dat alleen de avonden dan zo zwaar zijn met dat huilen......

Nou, morgen meer! Nu onderuit op de bank!!!!
    Tot morgen!!!

15. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Zo, hier ben ik weer, voor ik lekker naar buiten ga met mijn vent!

Was even crisis gisteravond.... Jip bleef maar huilen en mijn vriend krijgt hem amper getroost... lastig hoor, want ik ben al de hele dag met hem bezig, en s avonds zal mijn vriend hem dan overnemen, maar dan gaat Jip dus huilen en kan ik het niet loslaten.......ik hoop dat het een periode is! ;)

Het huilen is wel altijd in de avond, ergens na het eten begint dat. Heeft Meije dat ook?

Heb je lekker van de zon genoten gister? Ik ben naar mijn zusje en haar baby in Utrecht geweest en dat was erg gezellig! Wel een gedoe hoor, voor het eerst zelf zo'n eind op pad met de auto! Kom je ook nog in een file terecht.... niet handig met een kleine achterin.... :)

Wat vervelend, die krampjes he? Ik heb het idee dat Jip er een beetje vanaf is... maar laat ik dat maar niet te hard zeggen hahaha! Had net een volle broek, tot zijn oksels, maar heb hem niet gehoord! Nou, normaal is dat schreeuwen hoor!

Ik zat tot gister zelfs nog op de 7 voedingen!!! 7x 120, maar ben gister overgegaan op de 6x 150 en dat gaat tot nu toe goed! Dat is nu om de 4 ipv om de 3 uur en dat geeft wel weer wat meer ruimte!

de afwisseling borst/fles werkt goed?

Jip ligt nog naast mij in de kamer (eigen bedje wel hoor!) en hou dit nog even vol... vind het zo gezellig! het vervelende is dat wij een kat hebben en ik durf Jip niet in eigen kamer te leggen met de deur open.... bang dat d ekat op hem gaat liggen. Maar de deur dicht vind ik nog niks! We hebben hem nu wel al twee avonden achter elkaar al boven in het bedje gelegd terwijl wij nog beneden waren. Dit omdat we dan boven met hem lopen om hem te troosten, tijdens het huilen. Uiteindelijk valt hij dan in slaap en dan leggen we hem voorzichtig in bedje! Wel raar hoor, weer beneden zijn zonder je kind! Bij jou slaapt ze toch ook nog beneden he?

Die aardbeie, bedoel je daar de "ooievaarsbeet" mee? Die heeft Jip nl in zijn nek!!

Hier zijn ze gister eind van de dag nog wezen aanstippen aan de navel en vanmorgen viel er een heel stuk af!!! Wel vies hoor!!!

Tja, die mobilen..... ik gellof niet zo dat ze echt overprikkeld raken hoor, ik denk dat je kind dat wel aangeeft. Jip gaat in ieder geval huilen als ik dat ding niet aan doe ik de nbox, dan vindt hij er niks aan! En meije?

Lastig he, plannen als je kind onrsutig is? Ik hoef ook niet perse ergens anders te zitten als Jip zo hard huilt! Gelukkig is dat vooral s avonds dus! Wij hebben eerste paasdag een lunch bij mijn schoonmoeder, mijn ouders zijn op vakantie dus daar hoeven we niet heen! Verder bewust nog geen plannen gemaakt, lekker van de zon genieten hoop ik! Terschelling, wel leuk hoor!! Daar wonen je ouders? ben je daar zelf ook opgegroeid? Is het verder leuk wonen waar je zelf woont?

Wanneer moet jij weer werken of werk je niet? En zoja, wat doe jij?
    En je vriend/man?

Nou, ik ga even een loopje naar de Hema maken, moet wat dingen ruilen!!! Jij nog wat doen vandaag?

Groetjes en een fijn weekend alvast!!!!!

16. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    He Liilibit! (wat is eigenlijk je eigen naam, hihi)

Oh ik herken het zo dat je alleen zelf de kleine kan troosten!! Meije was gisteravond ook weer de hele avond (tussen voeding van 19 uur een 22 uur) aan het jammeren. Wel lastig als je dan visite hebt.. Mijn man ging maar ff een blokje met haar om, maar denk je dat de dame ging slapen.. Nee hoor..
    Meije heeft nog wel erg last van darmkrampjes.. En 1 keer in de 2 dagen (kan nu de klok er haast op gelijk zetten) heeft ze een enorme volle poep luier (tot aan de oksels).

Die aardbei is weer wat anders als een ooievaarsbeet, die heeft Meije ook wel in haar nek en op haar voorhoofd (ik trouwens zelf ook). Onze kindjes doen dus echt alles hetzelfde! Ook al allebei een ooievaarsbeet in de nek!

Jeetje, dat is stoer dat je zelf zo'n eind met hem op pad gaat!! Ik zou dat ook wel willen, maar helaas hebben wij maar 1 auto en mijn man werkt 5 dagen in de week bij Doppio. Ken je Doppio?

Ik werk zelf in het ziekenhuis in Zwolle als ok planner. Ik werk 3 dagen in de week van 9 uur. En moet 25 juli pas weer aan het werk! Heb nog 3 weken vakantie en 3 weken ouderschapsverlof erachteraan geplakt!

Ik heb soms ook nog dagen met 7 voedingen.. Maar over het algemeen 6. Doe in de 3 flessen ook elke keer 120 water. Zit er over te denken om daar ook wat meer van te maken.. En dan hopen dat er wat meer tijd tussen de voedingen komt. Is nu overdag nog elke keer 3 uur... Jij bedoeld dan 150 ml water toch? Is lastig dat ik niet kan meten wat ze uit mijn borst drinkt...

Ja, je kan hem nog lekker gezellig bij je houden joh! Eventueel kun je ook een babyfoon naast hem zetten? Dan kun je de deur wel dicht doen..
    Wij hadden Meije gisteravond ook boven toen wij nog beneden waren, en toen zei ik ook al tegen mijn man dat ik het zo raar vond.. Terwijl ik haar overdag 's ochtends eerst ook vaak nog boven laat liggen... Maar in het donker is het dan denk ik toch anders...
    Maar voor de rest slaapt ze overdag beneden in de kinderwagen hoor!

Gelukkig dat er weer een stuk van Jip zijn navel af is gevallen, nu hopen dat het goed is!!

Het lijkt haast wel of mijn ouders op Terschelling wonen.. Maar dat is niet zo. Ze hebben daar 2 stacaravans en zijn met alle caravaneigenaren eigenaar van de camping. Waarvan mijn vader ook nog eens in het bestuur zit.. Dus altijd erg druk met de camping zeg maar.
    Mijn ouders wonen net als wij in Wolvega. Ligt net onder Heerenveen. Is hier heerlijk wonen. Ik heb hier zelf ook mijn hele leven al gewoond.

Het is weer een lekker lang verhaal geworden!!
    Vind het erg leuk om zo contact te hebben! Zoveel herkenning ook!

Nou een fijn weekend en ik spreek je snel!

Groetjes

17. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Goedemorgen!!

Zo, d ecomputer is hier weer een paar dagen uitgebleven, met de paasdagen en dat mooie weer!! :p Nu weer genoeg tijd om te reageren, hahaha!

Hebben jullie ook zo lekker genoten de afgelopen dagen? wat een weerje he?

Ik heb eerste paasdag heerlijk in de tuin van mijn schoonmoeder doorgebracht. Die woont op een boerderij, en heeft een schitterende tuin, waar je prima een dag met de kleine in door kan brengen! Ook zijn de broers en de zussen van mijn vriend er dan, en dat is altijd een dolle boel! Wij zijn de eerste met een kind en ze zijn allemaal gek op Jip!

Tweede paasdag kwam mijn zus hier met haar vriend en hun kleine, en dat was ook erg gezellig! lekker in de tuin gezeten, gewandeld en hier gegeten. Daarna nog ff met zijn allen langs mijn ouders, die kwamen terug van vakantie en wilden graag hun kleinzoons nog even zien!

En hoe zagen jou dagen eruit?

Wat heerlijk zeg, dat je ouders stacaravans hebben op Terschelling? Ik neem aan dat jullie daardoor daar ook gemakkelijk heen kunnen? Terschelling..... jaren geleden dat ik er geweest ben maar vond het daar erg mooi!
    Oerol is toch ook altijd op Terschelling? daar zou ik graag nog eens heen willen!

Mijn vader komt oorspronkelijk uit Kroatie en wij hebben daar een soort van vakantie-boerderij! Heerlijk midden in de natuur! Van de zomer gaan we er ws met zijn allen heen; ouders, zus met kind en vriend en wij natuurlijk! En mijn schoonmoeder heeft weer een apartement in Monaco, voldoende mogelijkheid voor goedkope vanakties voor ons dus! ;):D

In de flessen doe ik inderdaad 150 ml water, en vijf scheppen voeding. Dan wordt het totaal dus meer, maar dat giet ik er weer uit tot de 150 ml. wat een gedoe is dat he?

Ik moet zo het cb weer bellen, naveltje is nog niet helemaal over...komt nog steeds veize prut uit!

Jip ligt nu echt al meer dan drie uur heel zielig naast mij te persen, hij krijgt het er weer niet uit! :(

Doppio.... nooit van gehoord..... wat is dat voor bedrijf?
    Jij hebt het goed geregeld met je werk zeg, heerlijk!! je kan dus mooi nog even doorgenieten!!!!

Deze week nog plannen?
    Hoe gaat het met Meije?

Ik spring nu ff onder de douche.... zit nog heerlijk met mijn laptop in bed hahaha!

Tot later, gezellig!!!!!

18. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Oja, ik heet trouwens Danielle......maar wilde mijn naam niet voluit als gebruikersnaam hahaha! Jij heet wel echt Nynke?

19. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    Hoi Danielle!

Ja, ik heet echt Nynke :D.

Hier ook een lekker paasweekend gehad! Meije is wel wat onrustiger geweest, vooral 's nachts.. Maar we zaten ook wat te knoeien met de voeding... Ben weer 1 fles meer gaan geven en heb geprobeerd om voedingen van 150 ml te geven zodat er 4 uur tussen zou komen.. Toen ging mijn borstvoeding in 1 keer erg terug lopen! En dus kwam ze soms wel om het uur!! Erg onrustig dussss..
    Verder hebben mijn man en ik huishoudelijke klusje afgewisseld met genieten van het mooie weer... De dagen zijn om gevlogen!
    Nu weer rust in de tent!

Jullie hebben echt genoten lees ik wel!! Jip geen last gehad van de warmte? Bij ons op de slaapkamer was het zondag avond 29!! graden!! Daar heeft het meisje ook wel last van gehad denk ik.

Ja, Terschelling is heerlijk! Ik kom er al vanaf dat ik 0 ben. En nu vaak wel 3x per jaar! Deze zomer gaan we ook. Wij in 1 caravan en mijn ouders in de andere! Ideaal zo'n oppas mee op vakantie ;). Terschelling is inderdaad van de Oerol.
    Oh Kroatie en Monaco is ook heerlijk!! Ga je dan met de auto of vliegen?

Waarom haal je weer wat uit de voeding??

Jammer dat het naveltje nog niet goed is. Word dat de 2de keer aanstippen? Bij Meije is hij mooi droog, dus misschien zijn wij in 1 keer wel klaar. Had Jip ook van de zwarte uitslag rond zijn navel van dat aanstippen?

Och wat zielig dat hij niet kan poepen... Bij Meije is dat nu een stuk beter. Komt volgens mij omdat ik nu johannesbroodpitmeel in de voeding doe. Dit omdat ze anders de fles te snel leeg drinkt. Maar schijnt het poepen ook makkelijker te maken. Ze ging die dag meteen 3x poepen!!

Doppio is eigenlijk een nederlandse versie van Starbucks. Ze hebben coffee shops in Alkmaar, Enschede, Zwolle, Joure en nog een paar.
    Mijn man (Jos) werkt op het hoofdkantoor in Joure.

Wat voor werk deed jij? En je vriend??

Ken jij de flesvoeding van de kruidvat? Zit er over te denken om dat te gaan geven. Is zoveel goedkoper!!

Nou ik ga Meije ff een fles geven!

Tot later!

20. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Goeiemorgen!!

Nog ff gauw een bericht van mijn kant, voor ik straks weer naar het CB ga, de navel weer aan laten stippen! ;) komt inderdaad nog wat zwarte prut uit, dus ga er toch nog even voor de zekerheid heen!

Pfff, jullie slaapkamer was behoorlijk heet zeg! We hebbe Jip hier met zo min mogelijk aan in bed gelegd, gewoon met een rompertje onder alleen een lakentje en dat ging goed. Vind het buiten nog wel lastig hoor, met die mooie dagen lag hij onder niks in de wagen, maar dan ligt hij wel weer in de wind.... maarja, hij kijkt nog vrolijk en is niet ziek, dus zal wel in orde zijn! :p

Haha, ja opaas in de vakantie is altijd handig lijkt mij! Wij gaan dan met de auto. Zie er nog wel even tegenop om met Jip op de achterbank te gaan, maar aan de andere kant, ik ging ook al mee vanaf baby zijn en heb er nooit problemen mee gehad! Jip slaapt ws toch het merendeel van de reis en we kunnen evt onderweg ergens overnachten.

Doe jij dat niet dan, weer uit de voeding halen? Omdat als ik 150 water doe, poeder erbij, dan wordt het toch 180 in totaal? Dat breng ik dan weer terug naar 150. Maar het lijkt wel of elke cb en kraamzorg dit anders vertelt, want volgens mij doet iedereen dit weer anders! Lastig is dat he??

Grappig dat je vriend bij dat koffiemerk werkt, mijn vriend is namelijk account-manager bij een berdrijf wat dealer is in koffie-automaten!!! Zal eens aan hem vragen of hij Doppio kent, dat moet haast wel!!!

Ik ben tot nu toe werkzaam geweest bij Bureau Jeugdzorg, als indicatie-adviseur wat betreft AWBZ-zorg (de PGB's) en op de afdeling Toegang.
    Ik moet eerlijk gezegd nog niet aan werk denken, kan wel janken van het idee hjahaha! En jij?

Dat Johannesbroodpitmeel, heb je dat op eigen initiatief toegevoegd of in overleg met het CB?
    Nee, kruitvatvoeding is mij niet bekend. Ik geef nu Nutrilon, en jij?

Nou, volgens mij heeft er hier een een flinke poepbroek gefrabiceerd, dus ik ga die maar eens uit bed plukken!

Jij nog plannen vandaag?
    Ik moet nog ff gauw naar de stad, wat ruilen, en verder nog even wat tuinieren als dat lukt. Had gister weer een zooi plantjes gekocht, maar ben er nog niet aan toegekomen!!

Tot later!!!!!

Deel Deze Pagina