Hoi Dames, Wat vinden jullie van de naam Reid? (alternatieve spellingen Reed, Read) Rhys heeft al wat meer bekendheid gekregen maar ik vind persoonlijk Reid net een tikkeltje stoerder dan Rhys. Je spreekt het overigens het zelfde uit alleen Rhys met een s en Reid met een d op het eind. Bedankt!
Ik denk dat je met deze naam sowieso uitspraakproblemen krijgt. Het is niet mijn cup of tea, hou meer van klassieke namen als Simon, Arthur, James, Nathan, David, Oliver etc maar ook Morris, Morgan of Maddox vind ik gaaf
Reid is van 'old english origin' dus valt wel onder het kopje klassiek. Ik vind de namen Simon (op z'n Engels) Arthur (op z'n Engels) etc ook mooi!! Alleen die zorgen denk ik ook voor uitspraak problemen. Arthur en August zijn mijn favoriete namen maar ja....de uitspraakproblemen. Ik heb het zelf ook met mijn naam...Zucht...., moeilijk, hihi.
Ik vind Reid echt een hele leuke naam! Ik denk dat je met zo'n beetje elke klassieke Engelse naam tegen uitspraak-verwarring aanloopt, omdat bijna elke naam ook een typisch Nederlandse uitspraak heeft inmiddels. Ik denk dat James de enige naam is die wel goed gaat, haha! Als jullie het een mooie naam vinden, dan moet je het gewoon lekker doen! Je moet maar zo denken: als je iemand 1 keer hebt verteld hoe ze het moeten uitspreken, dan weten ze het de volgende keer heus nog wel. Tis niet zo dat je dagelijks aan dezelfde mensen moet uitleggen hoe je het uitspreekt, want zo moeilijk is het ook weer niet.
Dankje MvS, zo ervaar ik het ook gelukkig. En jammer genoeg kunnen we James niet gebruiken. Manliefs broer heet Jaimy en hem noemen ze vaak James. En ik hou niet van vernoemingen dus die valt af. Ach we zijn er nog lange niet maar dromen over namen doe ik al sinds ik een klein meisje ben. Maar jongensnamen vind ik tpch echt moeilijk.
Misschien heb je straks hetzelfde als ik had: ik kon nooit leuke jongensnamen bedenken (kwam nooit verder dan vernoemen naar mijn opa's), maar toen ik eenmaal zwanger was, hadden we met 7 weken DE naam al gevonden! Ons grote probleem was een meisjesnaam en die hebben we tot op het laatst niet echt gevonden. Gelukkig kregen we een jongen Ik vind de ouderwetse Engelse namen vaak erg mooi! Idd namen als James, Charles, Rhys en Reid. Hier staan nog wel een paar mooie tussen. Wie weet zie je iets
ik vind eerlijk gezegd alleen de personage Reid - uit Criminal Minds leuk... Maar als ik dat beeld er niet bij had/heb vind ik het -voor hier- maar een vreemde naam...
haha, ik zat al te twijfelen, maar ik had geen zin om te zoeken... maar 'oja' . Overigens ben ik het qua voornaam dan ook niet met je eens -Spencer ?! -hoewel het op tv niet opvalt ofzo
Ik vind het best een leuke en ook een stoere naam. alleen wat lastig in de uitspraak misschien. Maar ach joh, daar wennen mensen wel aan!
Ik ben er niet weg van. Ik heb 14 jaar in Engeland gewoond en gewerkt (en heb een Engelse partner), maar ken de naam Reid eigenlijk alléén als achternaam. Ik zou geneigd zijn er een 'h' tussen te zetten: Rheid. Geeft een beetje een Welsh vleugje... Reed (vertaling: riet) of Read (vertaling: lezen) vind ik helemaal niks. Wij hebben gekozen voor de klassieke Engelse naam die zowel in NL als in Frankrijk waar we nu wonen redelijk éénluidig uitgesproken kan worden: (ja, ik weet het, niet origineel, maar wél mooi: Oliver)...