Hallo, Ik ben opzoek naar een turkse jongensnaam. Het moet een stoere, niet oudbollig en niet te lange naam zijn en bij de namen van mijn dochters passen. Mijn meiden heten: Süreyya Gülnadiye Derya Gülay Feyza Gül Dilara Songül* Zijn 2de naam wordt de naam van mijn schoonvader Ahmet. Wie kan en wil mij helpen, vind het zo moeilijk.
Misschien zit hier wat bij?! Ayhan Aykan Baran Baris Berkan Cem Cihan Dalan Davut Deniz Dilhan Dogan Elhan Emir Emre Eran Erdem Evren Faruk / Farouk Ferdi Ferhan Haldun Halim Harun / Haroun Ibrahim Idris Ilhan Ilyas / Ilias Ishan Iskender Kamil Kamran Kandemir Karan Kaya Kayhan Malik Melih Mirza Nadir Naïm Nazim Onan Ozan Rahmi Renan Revan Riza Salih Salim Sami / Samih Selim Semih Serhan Serhat Seza Tahir Talip Tarik Timur Töre Veli Yahya Yakup Yalim Yarin Yilmaz Yusuf Zahir Zekeriya Zikri Zirve
Hi, bij ons wordt het Ilias (< Ilyas), maar deze Turkse namen stonden ook hoog op ons lijstje: Idris Destan Remzi Andere ideetjes (ik weet niet of ze ouderwets zijn; ik heb ze opTurkse namensites gevonden toen ik een naam aan het zoeken was ): Kaan Said/Sait Mesut Dilan / Dilhan Berkan / Berkant / Berkay Azat Duran Cem Can Boran Ayhan Aslan Deniz Adem Davut Efran Erdem Erdin Erhan Erkan Esad Ezhan Faran Faris Ferdan Feridun Firas Firuz Fuat Furat Furkan Gazi Giray Harun Hamza Hayri Ilay Kenan Kent Kerem Kerim Keyan / Kayan / Keyhan Merdan Metin Miran Murat Necati (nèdjati) Noyan Nuri Onur Orhan Oskan Oskay Osman Rafet Rafi Renan Reyan / Reyyan Saim Sami(h) Samir Selim Serdar Serkan Seyhan Seylan Seyran Sezai Sezgin Sinan Somer Tarkan Tayfun Taylan Tolan Tolgan Tolgay Tolun Toran Torum Tosun Tozun Tufan Turan Turgay Yalim Yalin Yasin Yasun Yavuz Yosun Yunus Zeki Ik hoop dat hier iets voor je tussen zit?! Veel succes!
Het is echt moeilijk hoor! Wij krijgen ook een zoon en heb echt geen idee voor een jongensnaam. Ons meisje heet Aylin en voorheen vond ik Semih altijd een mooie naam. Maar ik ken een Semih en dat is toch een nare man....
Ik heb geen verstand van turkse namen, maar ik zou wel een naam doen die hier in NL uit te spreken en te schrijven is. Zag in babyboom dat een kindje ook Mirac heet (weet niet eens hoe ik dat teken op de pc moet zetten op de laatste letter) en das wel onhandig. Als vind ik het wel een mooie naam van de kleine. Weet niet hoe het bij jou zit, maar vind het zo saai als mensen hun kind weer Ali of Mohammed noemen. Die ken ik nu wel.
Mijn lijstje is tot nu toe: Can Cem Ersen Fer Kenan Mete Sami Semih Tan Timur Maar er is nog geen 1 naam die ik echt te gek vind....
Iedereen bedankt voor het meedenken, maar we zijn eruit. Het wordt Miraç Ahmet. Miraç komt van Miraç Kandili (hemelvaart van profeet Mohammed) Deze avond / nacht wordt de hemelvaart van profeet Mohammed herdacht. Sloeg bij mij gelijk aan omdat ik toch iets extra's heb bij deze profeet. Het schijnt dat hij op een maandag is geboren en op een maandag is overleden. Onze 4de dochter is ook op een maandag geboren en op een maandag overleden. Voor ons een dubbele betekenis. Een mooie link dus tussen Miraç en Dilara* Daar onze meiden ook allemaal met elkaar verbonden zijn door hun 2de naam, daar komt bij alle 4 de naam Gül invoor.
Mooi! De naam waren we vrij snel uit. Ik had wat namen die mijn man oudbollig vond, hij had een naam die hij heel mooi vond en ik toen ik het hoorde ook. Maar we houden het nog wel even voor ons.