Ik vind t zooo lastig... Manlief vind lucy erg leuk.. maar mijn schoonvader heet louis. Fonetisch vind t ik t best op elkaar lijken....en daar heb ik moeite mee.
Lucy op de Engelse manier? En Louis als Loewie zeg maar? Hm, ja dat lijkt wel wat op elkaar inderdaad, maar ik zou me er niet door laten weerhouden om voor Lucy te gaan als dat jullie favoriete naam is.
Vind ik best meevallen, en normaal gesproken val ik daar best over zeg maar.. Dit was ook onze naam als onze zoon geen zoontje was! Wel op de NL manier uitgesproken.. Prachtig, doen!
Leuke en originele naam! Ik persoonlijk zie geen problemen met de gelijkenis. Waar denk je tegen aan te lopen? Dat schoonvader het raar vindt? Of dat in de praktijk schoonvader reageert als jij je dochter roept
Wil je idd echt loesie zeggen?' Of luusie? En heet je schoonvader loewis, of loewie? Ik ben vast heel onduidelijk, maar dat maakt het wel makkelijker om je te volgen .
Ja, heb ik ook overwogen maar manlief zei gelijk. Ja lucia de b..... Zucht.hihi. en dat snap ik dan ook wel Ik wil liever niet mijn schoonvader 'noemen' en mijn vader dan niet... Zeker niet gezen t feit mijn vader een leuke opa is en schoonpapa niet veel in beeld, klinkt miss niet aardig maar zo liggen de feiten... Ik heb gezegt t wel n leuke naam de vinden, maar t nog wel wil overwegen....nog geen definitieve keuze
Ah ok, op die manier: duidelijk. Als je iedere keer bij de naam Lucy tijdens je zwangerschap aan je schoonvader moet denken dan zou ik het niet doen. Het gevoel is dan inderdaad niet goed. En je moet je er wel helemaal prettig bij voelen.
wij vonden Lucy ook een zeer mooie naam. Maar de stiefmoeder van mijn man heet Luciënne en dan lijkt het een vernoeming. en dat wilde we echt niet.
daar had ik nog helemaal niet aan gedacht Ik ken een meisje die ook zo heet. Lief en leuk meisje dus die associatie heb je dan niet zo gauw
Hihi. Ja ik had als alternatief july (djulie).. maaf blijkt er weer n nichie ook al zo te heten....pff en net van een oom... Enfin..dat word m nie..hihi