Mn vriend en ik willen graag een leuke Friese meisjes naam die ook door zijn familie in Zuid Holland uitgesproken kan worden. Probleem is dat we nu echt niet kunnen kiezen. Ik vindt Brecht erg leuk maar hoor graag of jullie het er mee eens zijn, verder twijfelen we nog tussen Nynke, Marije en Maike.
ik vind juist Brecht het minst leuk, sorry. Marije,Nynke (liever Nienke) en Maike (vind Maaike mooier en logischer qua spelling) vind ik wel leuk. Maaike het leukst.
Mijn schoonbroer heet Brecht dus ik vind het raar voor een meisje. Nynke, Marije en Maike vind ik alle3 wel super! Maike kreeg mijn stem
Ik heb op Maike gestemd, al vind ik het wel een wat vreemde spelling. De andere namen vind ik niet zo leuk en Brecht echt helemaal niet!
Maike is zo gespeld omdat mijn oma ook zo heette bovendien vindt ik Maaike wat te lang, Maike, je spreekt het dus uit als Meike is wat vlotter. Verder willen we wel graag een echt Friese naam, als jullie andere suggesties hebben hoor ik het graag!
Ik heb Nynke gestemd! Onze dochter heeft dezelfde naam, maar dan de NL schrijfwijze . Andere suggestie: Marit vind ik ook erg mooi! Mocht er ooit een tweede meiske bijkomen....
Nynke vind ik leuk en Maike ook, al vind ik de spelling Maaike leuker. Heb Maike gestemd. Brecht ken ik alleen als jongensnaam; Brechtje als meisjesvariant. Succes met kiezen!
Jildou vind ik prachtig net als Amarins/Amarens, Rinske, Rixt, Fardou Uit je lijstje vind ik Marije en Nynke wel leuk maar niet zo bijzonder...
Nynke stond lang op mijn lijstje, maar m'n man vond het niets. En juist zo geschreven, met die y , vind ik het érg mooi . Brecht vind ik een vlaamse naam, net als brechtje...-niet zozeer fries (ook al zal dat best zo zijn ) . Maar het is mijn smaak niet.