Hoi allemaal, nog niet zwanger, maar wel al aan t denken over de naam voor de tweede.... We vinden allebei Imme heel mooi. Alleen, ik voor een meisje en mijn man voor een jongen. Wat vinden jullie, is Imme een jongens- of meisjesnaam of kan het allebei? J.
Ik vind het een meisjes naam. De babynamen sectie op de site zegt het volgende: Naam Afkomst Betekenis Geslacht Imme Groot, Geweldig Meisje
Ik dacht ook meteen aan een meisje maar ik weet niet of je toevallig in het noorden woont? Want dan zou het wel weer als jongensnaam kunnen. Daar hebben ze wel meer van die aparte namen.
Beide! Hoewel ik Imme iets meer voor een meisje vind, denk ik.. Imre vind ik dan weer iets meer een jongensnaam.
Mijn eerste gedachten was een jongensnaam, maar als je opzoekt hoevaak de naam de afgelopen 10 jaar is gegeven zie je dat hij jaarlijks aan veel meer meiden dan aan jongens wordt gegeven. Gemiddeld krijgen elk jaar ong 4 jongens de naam en ong 32 meiden.
Ik vind dat het voor beiden kan. Imme is een honingbij volgens mij ... dus dat kan misschien wat meer met een meisje associeren (hoewel dat juist weer bijna allemaal jongetjes zijn) Ik vind het een prachtige naam! En zou er zeker voor gaan (als kindje van vrienden niet al zo zou heten = meisje trouwens en als Mirre niet te veel op Imme zou lijken )
Ja, ik denk ook een meisje, hoewel het officieel echt een jongensnaam is. Mijn man is inmiddels om. Imme staat op de meisjeslijst. Bedankt allemaal!
Ik vind het meer een meisjesnaam, maar waarschijnlijk komt dat doordat ik een meisje ken dat zo heet. (Echt een schatje trouwens!)