Namen met dezelfde begin- of eindklank

Discussie in 'Babynamen' gestart door MamaMoes, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMoes

MamaMoes Niet meer actief

Verschillende mensen in de omgeving hebben kinderen waarvan de namen dezelfde begin- of eindklank hebben, bijvoorbeeld:
    Tim en Tine
    Manon en Don
    (even verzonnen ivm herkenning)

Ik merk dat daar heel verschillende reacties op komen. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, want ik vind het in sommige gevallen juist wel leuk!

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik had buurmeisjes (tweeling) die Ramona en Romana heten...
    Ik vond het niet mooi. Eerder raar omdat ze qua uiterlijk al identiek zijn.

3. MamaMoes

Dit vind ik inderdaad ook niet leuk. Maar de namen zijn sowieso niet mijn smaak.

4. jdpcd

jdpcd Actief lid

3 sep 2014
    469
    0
    0
    Het voorbeeld uit een eerdere reactie vind ik niet mooi.. Romana en Ramona.. Maar ik vind het wel leuk als je bijvoorbeeld al je kinderen een soort gelijke naam geeft.. (Nina en Lisa) (Mina en Rita) maar ik zou het ook niet teveel op elkaar laten lijken.. Zoals (Josephine en Willemine) vind ik teveel dezelfde klank hebben. Ik zou dan alleen de laatste letter hetzelfde doen.. En niet beide 'ine'

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik vind het helemaal niks.

6. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    ZOu er zelf niet voor kiezen...
    Ik ken een Jayden en Jaydely
    en een Delano en Delailah...

ZIjn ook niet mijn namen, maar vind het ook niks dat ze op elkaar lijken...

Vind de originaliteit dan ver te zoeken

7. KleineFee

KleineFee Niet meer actief

Vind het niks. Wij vonden bijvoorbeeld Sabine heel mooi maar we hebben al een Féline dus om nou 2 ines te hebben vonden we niet kunnen. Ik ken ook een gezin met 2 kinderen Sena en Sean, hele andere uitspraak maar wel precies dezelfde letters gebruikt, dat vind ik eigenlijk nog veel vreemder en onorigineel dan namen die dezelfde begin of eindklank hebben.

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Onze meiden hebben beide een -a aan het einde. Alleen de ene eindigd op -ia en de ander alleen op -a (zit wel een i in haar naam). Verder hele verschillende namen, verschillend aantal lettergrepen.

Ik wilde dat in eerste instantie niet, ivm het "Anna en Lisa" of "Emma en Sara" gevoel, beetje jut en jul. Maar aan de andere kant, hoe vaak noem ik ze nou in een rijtje als broertjes/zusjes en hoe vaak gebruik ik gewoon hun eigen naam? Daarom vond/vind ik het belangrijker dat ik de namen op zichzelf gewoon heel erg mooi vindt. Hoe het dan per sé bij elkaar leuk staat, of gemaakt, of gek, dat maakt me dan niet zo gek veel uit. Ramona en Romana zou ik dan dus gewoon niet doen, want dat is er echt om gedaan, en niet omdat ze die namen apart van elkaar leuk vonden (denk ik).

Ik heb het er dus niet om gelaten, maar echt naar de namen op zich gekeken.

9. MamaMoes

Hier ben ik het mee eens!

10. juli10

juli10 Fanatiek lid

12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Ik vind het niks als namen zoveel op elkaar lijken, alsof je geen moeite wou nemen om een nieuwe leuke naam voor dit kindje erbij te zoeken. Er zijn zoveel namen...
    Wel vind ik het erg leuk als een of twee letters terug komen in de namen en vind ik wel dat ze leuk bij elkaar moeten passen. Dus geen Jayce en Emma bijvoorbeeld.
    Zo ken ik een Syenne en Syara. Dat vind ik dan echt teveel lijken. Ik ken bijvoorbeeld ook twee zusjes en een broertje die heten Evi, Ise en Ives. In de naam van de jongen zitten de letters van zijn zussen verwerkt zonder dat de uitspraken op elkaar lijken, dat vind ik dan wel weer leuk.

11. Julix

Julix Actief lid

16 jan 2012
    135
    0
    0
    Jut en Jul.... Voor mij absoluut een no go

12. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    ik ben er helemaal niet van. vindt het altijd een beetje inspiratieloos.
    Ik vind dat elk kind zijn eigen ikje is, en daar hoort voor mij ook echt een hele eigen naam bij, en niet eentje die lijkt op die van zn broertje of zusje.

Zo ken ik 4 zussen die Vera, Nora, Eva en Tessa heten......(ik hou er niet van)

13. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Ik vind vera Eva Nora en tessa helemaal niet storend. Dylano en kyano en demi en jailey, tim en pim daarentegen weer wel. Die lijken wat betreft uitspraak gewoon teveel op elkaar. Bij die vier meiden namen is het enkel de eindklank . Smaken verschillen dus.

Deel Deze Pagina