hoi, wij hebben als jongensnaam de naam: Damian, op zn nederlands uitgesproken. (daamiejan) ik ben een beetje bang dat iedereen deze naam op zn engels gaat uitspreken. of moet ik met streepjes gaan werken? bv. Damiàn. suggesties zijn welkom!!!
hoi! Ik zou hem ook uitspreken op zn engels ja. Als je het met accent schrijft leg je de klemtoon op "jan", lijkt me niet je bedoeling. Ik zit even te denken maar ik kan zo snel geen alternatieve schrijfwijze bedenken die wel voor een nederlandse uitspraak zou zorgen.
Ik sluit me aan bij Tord. Ik zou 't dus gewoon schrijven als Damian, als je het zelf gewoon uitspreekt hoe jullie 't willen, snapt iedereen 't vanzelf lijkt mij.
T kan ook nog als Demiën Sorry voor de verwarring persoonlijk vind ik Demiën duidelijker. Ivm uitspraak en schrijven in kleuterklas-gr 3
Huh ? Dat is toch juist de Engelse uitspraak? Plus dat puntjes op letters niet zo "peutervriendelijk" zijn denk ik.
Das precies hoe TS het NIET uitgesproken wil hebben hahaha! En het is nou ook niet makkelijker als ik eerlijk moet zijn.. Ik zou gewoon Damian doen, en dan uitspreken hoe jij wilt. Mensen die hem en jullie kennen, doen het dan uiteindelijk vanzelf goed. Mensen die je maar eenmalig ziet misschien niet, maar das dan pech. Hier wordt ook regelmatig Aj-den gezegd en dan verbeter ik ze gewoon.
dank jullie wel voor de reacties. normaal gesproken maakt het me ook niet uit om iemand te corrigeren op het uitspreken van de naam. maar ja.... hormonen he.... dan ga je twijfelen.....
idd gewoon zo laten hoor en zelf goed uitspreken. wat ik erger vodn is die vna me schoonzussie die heet damien maar dan zonder de puntjes dus eingelijk staat er dus echt da mien dan vind ik deze variant dus echt mooier
je hebt wel meer namen waarbij je aan de schrijfwijze de uitspraak niet kan zien, maar daar kan je weinig tegen doen. dan denk ik aan fabian, david bijvoorbeeld.
Ik vind de naam Demien echt lelijk geschreven. Damian is mooier! En dan de optie die hierboven staat.
Ik zou de naam zelf ook uitspreken als Damie-an. Dus de schrijfwijze lijkt me juist prima. Je spreekt de naam uit zoals 'ie er staat. Logisch toch??
mijn oudste zoon heeft Damien als tweede naam zonder puntjes streepjes ofzo en spreek het uit als deemie-en
Ik zou geen overbodige puntjes en streepjes toevoegen Gewoon schrijven hoe het is, dus Damian. En tja, misschien een paar keer aan menen uitleggen hoe het bedoelt is. Maar dat lijkt me beter dan allerlei streepjes enzo.