Wij gaan ons zoontje Jules noemen alleen nu is er nogal een discussie over de uitspraak. Mijn moeder spreekt het uit in het Frans (Sjuul). Mijn man de engelse versie (Djuuls) en ik op zijn Nederlands (Juuls) haha. Mijn man en ik hebben er voor gekozen om Juuls omdat zijn broer ook een Nederlandse naam heeft. Zijn er moeders met kindjes hier die zo heten? En zouden jullie het gek vinden als we in de sms naar de broers/zussen en ouders erachter neerzetten hoe je het uitspreekt? Oja mijn moeder is de enige die week hoe hij gaat heten want kon het echt niet meer voor me houden
Ik vind het helemaal niet raar! Ik vind bijv. Liam een leuke naam, maar officieel hoor je dat uit te spreken als Lie-um, maar ik spreek het liever uit op z'n NL, dus Lí-am. Tja, 't is jullie kindje en jullie mogen/kunnen er zelf van maken wat jullie willen. Ik vind het in ieder geval prima kunnen op z'n NL.
Als ik de naam Jules zie staan zou ik het uitspreken als Sjuul, op z'n Frans dus. Maar als je aangeeft dat het op z'n Nederlands uitgesproken moet worden wennen mensen daar wel aan.
ik zou het zelf uitspreken als djuuls. maar als erbij word gezegt dat het op z'n nederlands uitgesproken moet worden dan went dat snel hoor geen probleem lijkt me
Hier sluit ik me bij aan! Ik vind de uitspraak Juuls ook wel leuk, maar op z'n Engels vind ik 't helemaal niks.
ik zou het persoonlijk wel vreemd vinden als de uitspraak in de sms wordt genoemd... persoonlijk vind ik dat er niet zo toe doen op dat moment, in die 1e belangrijke sms .. en dat horen ze snel genoeg.
Welnee mijn vader gaf het ook meteen door toen hij belde na mijn geboorte. Je kunt het beter in een keer goed hebben. En ik zou ook niet smsen: Hoera Jules is geboren dat spreek je uit als Juules en hij is zo zwaar blabla maar gewoon tussen haakjes achter de naam.
Ik vind ze alle drie leuk!!! En ze kunnen uiteraard allemaal ook. Je spreekt namen nou eenmaal anders uit in het nederlands, frans of engels. Het is aan jullie om te kijken welke jullie mooier vinden. Mijn naam is Sarah....maar dan niet op z'n nederlands. Mijn naam spreek je op z'n engels uit.... Het gaat erom wat jij en jou man mooi vinden. Succes!!
Hihi ja doe het ook tussen haakjes erachter. Kijk mensen die het kaartje krijgen die horen later wel hoe je het uitspreekt.
Zelf zijn ik het uitspreken als Zjuul, maar net wat er gezegd werd: Als je erbij zegt hoe het uitgesproken moet worden, is het prima toch? Jullie keuze!
Ik vind het eigenlijk niet zo mooi om Jules uit te spreken als Juuls. En ik zou het, als je erbij zou zeggen dat het NLse uitspraak moet zijn, uispreken als Juulus, nog steeds niet als Juuls... Ik vind Juules met dubbel u trouwens wel grappig staan (zag ik eerder in de reacties...)
ik vind het echt een franse naam! en zou het ook uitspreken op zn frans. om het uittespreken op zn nederlands of engels vind ik zelf erg raar.... komt voor mij dan over alsof je het verkeerd uitspreekt.
Ik zou het ook uitspreken als Djuuls, maar de Nederlandse uitspraak Juuls vind ik leuker. De Franse uitspraak vind ik afschuwelijk haha!