Voor een meid zijn we eruit, voor een jongen dacht ik ook. Totdat mijn man bleef twijfelen (zo jammer dat ik afscheid moet nemen van de naam Domien, maar ik wil dat hij ook 100% achter de naam staat). Nu kwam hij weer met de jongensnaam Branko, waar we het vroeger ook wel eens over hadden maar niet leuk genoeg vonden voor onze eerste zoon. Maar mochten we nu weer een jungske krijgen vinden we dit beiden super stoer bij O. Eindelijk een naam waar mijn man ook erg enthousiast over is. Wie heeft leuke suggesties erachter? Samuel vindt mijn man niet leuk meer (BS als initialen, ik snapte dat niet maar mijn man zegt telkens bullshit). We komen er wel. Lekker zeurderig maar toch ook zo belangrijk. Anders ga ik gewoon Benjamin er doorheen pushen (grapje). Hop hop kom maar, wel graag 3 lettergrepen en makkelijk uit te spreken. Absoluut geen dj- klank!
Dan houdt het op, haha.. Ik ben zo inspiratie loos... Ben blij dat mijn 3 kinderen prachtige namen hebben en ik niets meer hoef te bedenken
Is er van (schoon)vaders naam niets te maken als tweede naam? Of combineren? Dan heeft het gelijk een betekenis. Als wij de vaders naam combineren komen we bijv. Uit op Aron!
Christian Julian Anthony Gillian Dominic William Ferdinand Dinand Alexander Maurice Emanuel Jackson Nathaniël Jonathan Maximilian
Branco Gabriel !!!!!!! Caspian Leander Iskander Elaijah Jenoah Christiaan Olivier Jeremiah Dimitri Donovan Cameron Jurriaan Gabriël Anthony Florian Damian Matthias Floretijn Thiago Christopher Gideon William Sylvester Armando Raphael Fabian Casimir
Ik vind het lastig om er goede suggesties bij te geven omdat ik zelf de klank/naam niet mooi vind (sorry for that) en het me ook niet helemaal duidelijk is wat voor oorsprong de naam heeft (dus weet dan ook niet goed wat erbij past). Maar hij komt ietwat nederlands over. Weet niet of dat klopt? Ergens vind ik m ook wel amerikaans klinken namelijk.. Mn man zegt trouwens joegoslavisch? Misschien Domien als tweede naam? Vind ik best passen Branko Daniël Branko Wiebren Branko Sijmen Branko Julian Branko Quintijn Edit: o shoot, je laatste stukje even over het hoofd gezien Vergeet Wiebren, Sijmen en Quintijn. Overnieuw: Branko Daniël Branko Julian Branko Julius Branko Quirinus Branko Matthias Branko Caspian Nope ik ben er ineens uit: Branko Gideon!! En anders vind ik Branko Caspian mn beste suggestie.
Rafael heel mooi! Ik zeg doen Hier nog wat suggesties: Valentijn Mathias Nicolas Boudewijn Silvester Juliën Philippe Frederik Lodewijk Damian Hmm... kom automatisch bij ook wat ‘nettere / chiquere’ namen uit...
V. kan niet want die heeft mijn zoon al als tweede naam. Julien en Philippe ook leuk, gaan de lijst op!
Ik ken een jochie dat Branco heet. Leuk kind! Leuke naam! Branco Rafael/Rafaël/Raphaël ook mooi. Vind branco met een C mooier dan met een K