Wat vinden jullie van deze naam en hoe zouden jullie dit uitspreken? Ik vind Sjemene leuk klinken maar sjarmeen niet zo. Zou je anders Charmene moeten schrijven om de naam goed uit gesproken te krijgen die ik zo leuk vind.
Ik zou het uitspreken als Sjar-mehn of Sjar-meen. Als je de uitspraak Sje-mehn wil zou ik de R weglaten, dus voor Chamaine gaan.
Ik zou het uitspreken als Charmène. Omdat het Frans is, de uitspraak van main net als in mains (handen). Alleen wel met de e erachter uitgesproken omdat je dat in het NL ook doet met andere Franse namen, bijv. Charlotte. Sje haal ik er echt niet uit. Als je die klank wilt, kom ik uit op Chemaine.
Ik vind het niet zo, vind Cheyenne of Charlene iets leuker. Zou het uitspreken als Sjarmene omdat ik iemand ken die zo heet.. Was nogal een ordinair type dus misschien daarvoor mijn afkeer voor de naam. Ps. Vind Hayden wel leuk trouwens! Jayden en Cayden vind ik niks maar Hayden klinkt stoer!
Ik zou het uitspreken als sjarmehne (als in een schaap meh) sorry ik weet niet hoe ik het moet uitleggen haha. ik vind de manier zoals je charmaine schrijft prima. Zo zeg je het ook, niks mis mee!
Inderdaad Sjarmène. Franse naam, Franse uitspraak. Ik ken ook de naam Chimène (sjiemène), komt misschien meer in de buurt bij de uitspraak die jij wil?
Charmene met streepje zou ik dan doen. Charmaine spreek ik uit als Sjar-Meen. Onze meid heet Cheyenne (Sjee-Jenne) Misschien vind je dat nog wat Of Charlene? Solene?
Precies dit. Mijn vriendin heeft een dochtertje, Chemaine. Spreek je zo uit zoals jij het ook mooi vind.
Ik zou Charmène doen maar dan krijg je niet de uitspraak Sjemène. Ik vind het uitspreken van Sjar- wel mooier klinken dan Sje-. Sjemène klinkt wat plat.
Sorry maar voor mij valt de naam binnen de categorie ordinair. Ik zou het uitspreken als sjarmeen denk ik.
Bedankt voor de reacties! Ik ken 2 meiden, beide met de naam Charmaine en de een spreek je als sjermeen uit en de ander sjermene, vandaar mijn vraag ook. Vind het overigens geen jongensnaam, jermain wel.