We kwamen er net achter dat we een tweede zoontje verwachten, en zijn dus flink aan het brainstormen gegaan. Aanvankelijk kwamen we er echt niet uit, maar nu hebben we een lijstje van 3 namen met 1 grote favoriet. Wat vinden jullie? Ons eerste zoontje heet J.ules. - Fons Helemaal mijn stijl, kort en een beetje ouderwets, maar ik vind hem niet helemaal mooi klinken bij J.ules - Louis Klinkt heel mooi bij J.ules, zelfde stijl, ook een Franse naam. Maar ik vind hem wel heel 'normaal' en ik heb er een beetje slechte connotaties bij. - Lucien Favoriet tot nu toe, klinkt heel mooi bij J.ules. Zelfde stijl en zelfde I-klank die ik prachtig vind. Ik moet alleen even wennen aan deze naam voor een kindje, maar hoe langer we hem uitspreken, hoe meer ik dan word.
Fons vind ik super! Is een van mijn favoriete jongensnamen. Louis vind ik ook mooi. Lucien heb ik helemaal niets mee
@Pinkie88 wat leuk weer een jongen! J.ules en lucien vind ik leuk. In een Nederlandse serie wordt hij afgekort naar luus. J.ules en David? J.ules en Rogé (Roger)?
Lucien vind ik het mooist en ook goed bij Jules passen. Louis niet mijn smaak maar ook niet lelijk, past wel goed bij Jules. Fons vind ik echt helemaal niks! Ouderwets en suf. Ik vind het echt een naam voor oude mannen.
Ik vind Jules een prachtige jongensnaam, dat was bij ons één van de namen voor als onze dochter Juliette een jongen was geweest. Onze tweede zoon heet Lucien, dus die vind ik natuurlijk het leukst! Omdat Lucien bij ons een vernoeming is, is zijn roepnaam Luc (uitgesproken als Luuk, niet Luus). Oudste zoon heet Olivier, maar ik zie dat je Louis al 'normaal' vindt en Olivier is de laatste jaren wel heel erg gestegen in populariteit. Louis vind ik trouwens ook heel mooi. Hij past goed bij Jules en hoor je ook niet overal. Fons is niet echt mijn smaak en ik vind hem ook niet echt bij Jules passen. Suggesties: Mattéo, Maël, Arthur, Gabriël
Thx voor de meningen en tips dames! Wij raken steeds meer overtuigd van Lucien. Tuur (Arthur) stond ook op mijn lijstje, maar m'n man vindt het niks.
Ik ben echt pro franse namen (hebben onze kids ook), maar vind Lucien wel echt zo lelijk! Sorry! 'cien' klinkt hier hetzelfde als 'chien' wat hond betekent in het frans En 'lu' lijkt een beetje op 'le' wat het lidwoord 'de' betekent. Lucien = (voor mij) de hond, dus In dezelfde stijl vind ik Juliën dan wel weer heel erg mooi. Jammer dat jullie zoontje al J.ules heet haha Louis vind ik heel mooi. Vind m alleen wel iets ouderwetser dan J.ules. Fons vind ik echt een naam voor een hollandse, ouwe l*l en past naar m.i. dus niet naast het frisse, hippe, vlotte J.ules. Als ik moet kiezen tussen deze 3 wordt het zeker weten Louis.
Behalve dat 'luu' en 'le' nog wel wat anders klinkt, klinkt 'cien' van Lucien en 'chien' toch echt hetzelfde zoals reeds gezegd. Ik kan het ook niet helpen, ik heb de franse taal niet bedacht
Fonetisch dus sj tegenover sie. Maar hoe spreek jij Lucien uit dan vraag ik me af? Als ik het lees zoals jij het bedoelt, zeg jij dus fonetisch luu-sie-en?
Ik stem nog steeds Loïc maar dat vond je zelf niks haha. Ik vind zowel Louis als Lucien heel mooi. Fons helemaal niet.