Hallo! Wij krijgen een jongetje en zijn dus opzoek naar een naam. Mijn man is libanees en gelovig en ik ben gewoon nederlander. Voor hem is het heel belangrijk een islamitische naam te vinden. Het liefste zelfs ali mohamed yousef enz. Niet mijn ding dus zijn we opzoek naar een naam die ik ook mooi vind! Nogal lastig! Wie kan helpen!
Hallo, ik ben Nederlands en getrouwd met een Marokkaanse man. We hebben 1 zoontje die heet Sharif en nummer 2 is onderweg. Ik zelf vind Samir of Semi 2 mooie namen. Ik lees de topic even met je mee, wij weten nog niet wat het wordt.
Ik hou best van wat appartere namen. Zelf vind ik isiah, asayel , yahya heel mooi! Maarja niet arabisch! Ben toen maar gestopt met gewone namen te zoeken haha. Anouar vind ik bv een mooie naam! Maar daar zegt hij dat is ouderwets.... dan denk ik hmmm en ali dat is nieuw en hip? Haha! Gelukkig ben ik pas 20 weken en heb ik nog even!
! Ismail Rayen Ferran Zain Rauf Sirac (met een haakje onder de c) Qasim Tufan Saleh Nourdin Leron Faizel Ghassan Qusay Monier Givon Kaydan Jerrick Mehdy Als echte kaaskop naar een lijst met 600 arabische jongensnamen gekeken hahaha deze vond ik het meest aanspreken en zelfs een paar waarvan ik dacht hey dat had ook zo een engelse naam kunnen zijn. Hoop dat er iets voor jullie tussen zit
Oh wat lief dat je die hele lijst bekenen hebt! Heb er ook al veel gezien en vind dus geen enkele naam mooi! Aiden vind ik dan wel mooi maar hij weer niet en anouar. En voor de rest op al die lijsten niks! Zeer frustrerend.....
Heel grappig om de verscheidenheid aan namen te zien.Je kan zowaar de achtergrond raden van degenen die ze voorstellen.Marokkanen,turken en bv libanezen hebben voorkeuren.Samen met mijn man zijn we libanees syrisch en turks samen en ook moslim.Ik ben ook van de namen die jouw man voostelt.Ali is heel mooi en vooral voor sjieten een belangrijke naam.Mijn lijstje is als volgt: mohammed,ibrahim,tarek,walid,sayfi,munir,rabi3,ayman,bilal,3isa,faisal,adam,jawad,jamil,jalal,yasir,yasin.
Ik vind het ook gewoon vreemd ons kind ali te noemen. Ten eerste vind ik het niet mooi maar zijn broer heet ook zo. Meerdere neefjes heten zo en wss ook een paar ooms enz. Maar oke cultuur verschil ik weet het! Meisjes naam was een stuk makkelijker geweest! En daar zijn ze ook wat moderner en losser in.
Nog vrouwen die hetzelfde "probleem" hebben. Arabische man en zelf Nederlander zijn of niet islamitisch?