Hoi dames! Ik kan niet wachten tot me kleine meissie er eindelijk is. Maar ik ben dus opzoek naar een mooie Turkse/Koerdische naam. Ik vind het natuurlijk wel belangrijk dat het goed uit te spreken is en mooi klinkt. Nu heb ik de naam Asmin in me gedachten en de betekenis van de naam is: Berg bloem, hemel. Met hemel bedoel ik zegmaar de lucht En? Wat vinden jullie van deze naam? Is het mooi kwa uitspraak. Of kunnen jullie misschien me helpen om een mooiere naam te vinden Alvast bedankt
Ik vind de schrijfwijze van de naam mooi, maar persoonlijk hou ik niet van de "mien" in een naam. Daarom vind ik jasmin ook niet zo. Maar geen lelijke naam verder! Vind het wel wat hebben.
Als het een echte Koerdische naam is, vind ik hem mooi. (als je hem zelf had verzonnen zou ik hem niet helemaal "af" vinden).
Ik ken een (Koerdische) Asmin en vind het niet zo mooi, heb het vanaf dat ik het voor het eerst hoorde erg verwarrend gevonden. Jasmin vind ik mooier en logischer maar is dan weer niet Koerdisch. Wat vind je van: Hêlîn (vogelnest) Dila (hart) Zîlan (wind, storm) Şirîn (lief, zoet) Berfîn (sneeuw) Ik vind dit zelf een fijne site voor Koerdische namen: Kurdish names - Kurdish baby name, baby names in kurdish Alleen staat daar de betekenis niet bij, dus dat is even zoeken
Ik vind het een mooie uitspraak! De naam lijkt veel op die van mijn dochter (zet er een J voor en een J tussen de I en de N ). We hebben veel buitenlandse (duits, surinaams, egyptisch) vrienden die haar naam op deze manier uitspreken en het klinkt goed.
Dankjewel! Ik zal er naar kijken trouwens ik had nog eigelijk 2 andere namen in gedachten Ayza : zo mooi als de maan Eslina : 's werelds mooiste
Ohhh Ayza heel mooi!! Maar ik vind alles met de maan mooi haha Al vind ik dit wel mooier klinken dan Ayla bijvoorbeeld Jammer dat die niet op die website met Koerdische namen staat die ik zo vertrouw haha.
Eslina heet mijn dochter en iedereen vindt hem leuk en uitspreken gaat makkelijk. Maar wij zijn niet koerdisch gewoon turks. Eslina is toch geen koerdische naam of weet ik het niet?
Nee eslina is geen koerdische naam ik vind het ook een mooie naam maar het komt niet vaak voor is een beetje apparte naam
Ja daarom vond ik hem idd apart en mooi en heb nooit haar naam gehoord ergens. In het begin was het idd wennen maaar heb er geen last van. Soms vragen ze wat het betekent of hoe je uitspreekt enz