We hebben vrijdag te horen gekregen dat we een jongetje krijgen! Welke naam vinden jullie leuker? Mats of Bent.
Mats! Bij Bent lijkt het voor mij alsof de 'r' vergeten is, ik ken alleen de naam Brent. Die vind ik dan wel weer erg leuk!
Gefeliciteerd! Wat leuk!! Mats, maar ik vind beide niet super. Bent is net of je Ben verkeerd spelt met een T erachter, of inderdaad of je de R vergeten bent.
Ik ga ook voor Mats, maar dan wel als Mads Bent vind ik ook wel leuk, maar inderdaad een beetje alsof er iets mist. Ik mis alleen niet de -r (Brent) maar de -e (Bente/Benthe, hoewel dat eigenlijk een meisjesnaam is). Je zou het ook als Bendt kunnen schrijven trouwens. Maar wat als iemand "Jij bent", zegt. Of "Jij, Bendt"... Lijkt me verwarrend. Ik vind Mads daarom beter (Mats vind ik te veel op 'matsen/gematst' lijken)
Oei jullie maken het er niet makkelijker op. Het zijn scandinavische namen en daar gaat onze voorkeur naar uit...
Kom maar op michelle, moet alleen wel kort en krachtige naam zijn. Liefst 1 lettergreep... Ben benieuwd!
Een lijstje Deense / Noorse / Zweedse / Finse / IJslandse / Scandinavische namen (op de lettergrepen heb ik niet gelet...) Andor Arvid Bendt / Bent / Bernt / Bengt Birk Bjorn / Bjørn Borre / Bor / Børre Christer Christoffer Davin Donar Emil Erik Erland / Erlend Esa Filip Frederik Fynn Gunne Gustav Hans Helge Hilmar Hjalmar Holger Ingemar / Ingmar / Ingvar Ivan Ivar Jani Jannick Jari Jarno Jens Jesper Jonas Jonatan Joran / Jøran Jørgen Jorn / Jørn Kaj Kalle Karsten Keld / Kjeld Kjell Kurt Lars Larus Lasse Laurits / Lauritz Leander Leiv Mads / Mats Magne / Magnus Malik Malvin Markus Mathis / Mattis Morten Niels / Nils Niko Odin Olaf / Olav Ole / Olle Oskar Per Pontus Rasmus Remi Roald Salomon Sigurd Soren / Sören / Søren Stian Stig Sven(n) Sverre Tarik Thor Thorvald / Torvald Thymo / Timo Timon Tor Torben / Thorben Torsten Valdemar Viggo Viktor Ville Walter