Wij zitten hier te twijfelen tussen 2 namen De ene naam staat in nederland op nummer 1 en is de naam Sofie. De andere naam komt vrij weinig voor en is Vajenne. Ik zelf vind beide namen heel leuk, maar vind Vajenne gewoon specialer. Onze andere kinderen heten Niels, Tamara en Sverre. Voor welke naam zouden jullie gaan? andere namen op het lijstje van mijn man zijn Floortje en op mijn lijstje toch meer de namen die je niet dagelijks hoort.
Ik vind Vajenne erg leuk! Maar Sofie ook, haha! Verwacht wel dat je Vajen(ne) nu meer zal gaan horen ivm THE Voice kids.
Klopt, en ik het is op zich ook wel een mooie naam, vind ik. Ik kan alleen geen betekenis vinden. Weet niet wat die naam betekent. Ach, volgende week is de finale. Het zal misschien iets zijn van de maand maart, maar of het volgende maand nog populair is? Zeker als ze niet wint... En het is maar wat je zegt. Sofie (Sophie) is een populaire naam. Zit je dochter in de klas, zegt de meester of juf: Sofie... en dan kijken er twee of drie meisjes op. Leuk....
Ik ben opzoek gegaan naar verschillende schrijfwijze en dan kom je Fayenne tegen alleen spreek je dit weer uit als Feeyenne en ik vind dat weer te engels. We gaan nog even verder deneken.
Ik vind Vajenne vreselijk (sorry) en ook niet passen bij de andere namen, een beetje bij Tamara. Sofie wel leuk en passend bij de rest. Floor is ook wel leuk (zou zelf niet snel de officiele naam verkleinen, wel als roepnaam). Bij Niels, Tamara en Sverre: - Roos, Rosa - Luna, Lune - Feline, Fee, Fay - Fenna, Fenne - Leah Succes!
Ik vind Vajenne ook geen mooie naam sorry, Sophie veel mooier, klassieker en tijdloos. Fiënne of Viënne vind ik wel veel leuker, misschien een optie?
WE houden de opties nog een beetje open, ik weet het nog niet en we hebben ook nog even. Onze oudste zei laatst tegen ons dat hij Sofie een mooie naam vond en dat vind ik dan ook wel weer leuk dat hij dan ook een beetje mee uitgekozen heeft. WE gaan nog even verder denken. Fienne vind ik ook mooi, maar mijn man minder.