Niet mooi. Doet me denken aan 'wiet' en vind de naam beetje onbenullig overkomen.. sorry geen idee waarom!
Leuk! Friese naam dacht ik. Stoer en ook apart. Komt misschien ook omdat ik een wietze ken, en dat is een grappig ventje.
Vind het wat boers. Zou het zelf overigens als Wietse schrijven, maar heb geen idee wat de gebruikelijke schrijfwijze is.
Aangezien mijn jongste neefje zo heet vind ik de naam niet oubollig of boers . Vind hem wel echt bij een blond kindje passen. En zoals andere dames voor mij schreven, Wietse met een S vind ik mooier.
Niet mooi, beetje slappe naam...en boers. En hoe ga je afkorten Wietje? Wieteke? Niet mijn smaak maar als het voor jullie de naam is, doen!
Wel leuk Wytze vind ik ook leuk geschreven. Sybren vind ik ook leuk (vind ik een beetje hetzelfde 'straatje'). Leuke afkorting 'Syb' (Sieb) - in tegenstelling tot 'Wiet'
Bedankt voor jullie reacties! Zo te lezen vinden de meesten het geen leuke naam. Ik ben er nog niet over uit, vind hem op zich best leuk...
Op de creche was een kindje wat zo heette, en ik vind het een leuke naam. Mijn man begon echter altijd een liedje te zingen waarin 'wietse' iets héél anders betekend, dus dat bestaat ook..!
Ik denk aan een Fries kind. Schoonfam. is Fries en als er weer een kind geboren word komt er weer een vreselijk oudbollige naam tevoorschijn. Wietse, Wybe, Oege, Brechtje, Renske brrr. Niet meer van deze tijd.