Help, ik vind geen één naam geweldig. Als we een zoon krijgen, wordt hij naamloos. Kan iemand ons helpen? We hebben tot nu toe dit op ons lijstje. Graag hoor ik jullie mening en/of ideeën voor andere namen. Alvast bedankt! Arthur - twijfelen we nog over! Benjamin - leuk, maar teveel voorkomend Casper - leuk, maar teveel voorkomend Cédric - afgekeurd Christophe - leuk, maar ik vind hem misschien wat hard klinken Daniël - leuk, maar teveel voorkomend Emile - afgekeurd Felix - in gebruik Hugo - leuk, maar niet de naam Julien - twijfelen we nog over! Lucien - twijfelen we nog over! Mathijs - twijfelen we nog over! Maxime - leuk, het liefst als Maxime, maar wordt hier vaak aan meisjes gegeven Nathan - in gebruik Olivier - leuk, maar niet de naam Samuel - leuk, maar niet de naam Thomas - leuk, maar teveel voorkomend Tieme - afgekeurd Tijmen - in gebruik Tristan - leuk, maar niet de naam Quentin - leuk, maar niet de naam
Ik lees mee!! Wij krijgen nu ook een zoontje en vinden beide ook nog niets leuk. Naamloos wordt het dus. We vinden het fantastisch hoor een dochter en nu een zoon!! Maar qua namen was het voor een meisje veel gemakkelijker. Die hadden we ook al haha!
Gefeliciteerd! Herkenbaar haha. Voor een dochter hebben we ook al een naam, vind meisjesnamen veel leuker.
Misschien Victor Rogier Milan Tijmen Wessel Fabian Tobias Jelmer Clement Joas Jonah Vincent Jacco Bastiaan Steffen Stefan Alec Axel Tobin Laurens Pepijn Gideon Hidde Steijn David Kieran Roan Jelmer Morris Floris Florian Jasper Joris Owen Duco Mylo
Ik zie een aantal keer ‘teveel voorkomend’ staan terwijl dat volgens mij wel meevalt. In mijn zoontje zijn klas zit geen Benjamin, Daniël en Thomas en op straat hoor ik de namen ook nauwelijks.
Benjamin, Matthijs, Hugo, Arthur, Thomas en Olivier superleuk en echt niet zoveel voorkomend! Heb je voor jullie dochter een hele bekende naam? Misschien nog: Julian, Jonathan, Joris, Niels, Victor, Jesper, Timon, Mats, Lars, Sander, Gideon, Jeroen, Rens, Jens,
Bedankt voor jullie reacties en suggesties! Tobias, Laurens, Roan, Lennart en Mats vinden we ook leuk, maar deze zijn helaas al ingepikt door familie/bekenden. Ik ben trouwens juf, vandaar dat ik sommige namen misschien veelvoorkomend vind haha!
Leuke smaak! Mijn zoons heten Olivier Rémy Benjamin en Lucien (Luc) Arthur Christiaan. Voordat we wisten dat de jongste een meisje zou zijn hadden we voor een jongen o.a. Emile en Hugo op het lijstje staan. Andere namen die wij erg leuk vonden: - Mathis - Matheo - Leonard - Maxim En als tweede namen: - Philip - Theodore - Vincent Misschien nog Maurits?
Prachtige namen hebben je zonen! Christiaan vind ik ook heel mooi! Mathis en Matheo vind ik ook heel leuk, maar deze zijn helaas afgekeurd door mijn partner. Maxim(e) ook, omdat veel meisjes deze naam krijgen in Nederland.
Ik zie vooral véél franse namen op jullie lijstje voorbij komen. Leuk! Zijn wij ook groot fan van (hebben onze kindjes ook). Ik zou dus lekker verder zoeken in deze hoek! Maxime voor een jongen zou ik ook niet zo gauw doen, gezien dit wordt gezien als de meisjesvariant. Cédric vind ik zelf prachtig. Jammer dat die afgekeurd is Christophe óók prachtig! Thijmen (met -h-!) en Olivier erg mooi. Wel weer meer nederlands klinkend. Terwijl je Olivier ook op zn frans uit kunt spreken, maar dat is wel een uitdaging hier in NL kan ik vertellen uit ervaring... De drie die ik persoonlijk nóóit geven zou: Met stip op #1: Benjamin. Zie n sul voor me en vanwege de betekenis vind ik het enkel passend als dit ook echt de laatste zoon wordt. #2 Lucien. Ondanks de franse herkomst en ondanks dat ik Juliën wél prachtig vind, vind ik Lucien echt verschrikkelijk. Moet steeds aan een hond denken (un chien). # 3 Samuel: niet mooi en tevens véél te bijbels. Even op mn lijstje spieken of ik nog wat ideetjes voor jullie kan vinden hoor..... : Maximilian (ipv. Maxim/Maxime) Xavier Romain Voor de rest vh lijstje moet ik even aan de slag. Kan ik nu niet bij dus volgt later. Ja leuk! Maar zou m zelf eerder uitspreken als ee-loe-wan Ik had zelf Louane voor een meisje op mn lijstje staan.
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik vind Franse namen prachtig. De meisjesnamen die ik heb zijn ook allemaal Frans. Hoe spreek jij Olivier uit? Thijmen vind ik zo mooi, maar helaas heet de zoon van een goede vriendin zo! Zal hem dus helaas nooit worden... Maximilian en Romain vind ik zelf heel mooi, maar zijn helaas ook afgekeurd. Prachtig trouwens, Louane voor een meisje!
Wat vind je van Loïc? Is een Franse naam, variant op Louis en komt niet veel voor in Nederland (141 keer gegeven). Ik vind het zelf echt een super leuke naam.
Jij hebt echt heel veel namen op je lijstje die wij ook erop hadden staan bij onze zoons, mooie lijst dus! Arthur vind ik geweldig, van jouw lijstje zou ik die zonder problemen kiezen. Als mijn man er geen twijfels bij had gehad had mijn jongste wel eens zo kunnen heten. Benjamin en Casper vind jij veel voorkomen, maar dat vind ik eigenlijk wel meevallen. Het zijn bekende, tijdloze namen, maar geen namen die hoog op allerlei populariteitslijsten staan. Ik vind ze allebei in ieder geval leuk. Christophe, Emile, Julien, Lucien en Maxime vind ik te Frans klinken en dat vind nooit echt mannelijke namen, dus vind ik niets. Christophe en Julien van dit lijstje dan de leukste 2. Daniel, Matthijs en Thomas vind ik mooie namen, maar die komen mijns inziens wel weer te veel voor. Felix, Hugo, Nathan, Olivier, Thijmen en Tristan vind ik allemaal erg leuk. Samuel, Tieme, Quentin en Cédric vind ik niet leuk. Eventuele andere opties die ik in dezelfde categorie vind vallen: Tobias David Marcus Adam Marius Abel Oscar Willem Robin Christian Lodewijk Simon Alexander
Olivier spreek ik i.p. gewoon uit op zn nl's. Dus niet als oo-lie-fjee (op zn frans). Maar kan dus wel beiden zoals gezegd. Kan inmiddels weer bij mn namenlijstjes. Dit zijn de namen waarvan ik denk dat ze wel in jouw straatje zullen vallen: Etiënne Auric Clemente Armand Loé Aurélien Aurèle Leandre Aloys Aloin Alain schiet me nu net te binnen.